17 HMR kivääri.

Aloittaja FINZKI, syyskuu 28, 2016, 18:34

« edellinen - seuraava »

FINZKI

Flyweight koneisto paikallaan.

Saa kyllä herkäksi laukaisun tuolla koneistolla.

http://i4.aijaa.com/b/00785/14382479.jpg">

M.Hyttinen

Eikö sillä YoDaven kitillä saanut riittävän hyväksi, vai halusitko vain 2-vaihe liipasimen?

Oma zetori pitäisi saapua huomenna ja malttamattomana odottelen, että pääsee sen kimppuun. Onko muuten mitään järkeä vaihtaa iskurin jousta YoDaven jäykempään, kun sellainen tuli kitin mukana?

jsr85

Mulla ei pahemmin kokemusta iskurin jousen vaihdosta ole mut kertaalleen joku kasaukko radalla koitti tuota mun cz.taa ja meinas et muuten hyvä mut iskurin jousi liian löysä😯

JR

<t></t>

FINZKI

Saa todella hyväksi Daven setillä, oikeesti jos miettii, niin sillä saa niin hyväksi, etten tiedä onk pointti ostaa kallista koneistoa.

Toki tuolla koneistolla sitten saa laukaisusta säädettyä ilman jousien kanssa leikkimistä aivan poskettoman kevyen laukaisun.

Nyt on minimissä 100g ja on muuten hyvä.

Mutta tuo Daven kitti on kyllä hyvä, sillä saa myös erittäin hyvän laukaisun ja halvalla.

Mitä hyötyä muuten tuosta kiukkuisemmasta iskurinjousesta on?

Ei ole vielä jäänyt ainuttakaan kutia laukeamatta vakio jousella, mutta jos parannusta tiukemmalla saa, niin voisi testata.

10% lisää iskurinvoimaa tuossa Daven jousessa on, kuin vakiossa.

Daven sivuilla lukee jousesta näin.

Upgade your worn or weak striker spring with this new 10 percent heavier striking spring for a more consistant primer strike and ignition. All benchrest shooters will tell you that success starts with good consistant ignition.

jsr85

Lainaus käyttäjältä: FINZKIMitä hyötyä muuten tuosta kiukkuisemmasta iskurinjousesta on?

Ei ole vielä jäänyt ainuttakaan kutia laukeamatta vakio jousella, mutta jos parannusta tiukemmalla saa, niin voisi testata.

10% lisää iskurinvoimaa tuossa Daven jousessa on, kuin vakiossa.

Daven sivuilla lukee jousesta näin.

Upgade your worn or weak striker spring with this new 10 percent heavier striking spring for a more consistant primer strike and ignition. All benchrest shooters will tell you that success starts with good consistant ignition.

Ymmärsin ukon puheista et lukkoaikaa saa lyhemmäksi, eli liipaisimen painamisesta nallin syttymiseen. Asiantuntijat kertoo varmaan tarkemmin mihin kaikkeen se vaikuttaa.

JR

<t></t>

FINZKI

Ok, hyvä tietää :)

M.Hyttinen

Millä arvon väki putsaa nuo .17 reikäset ja mistä olette löytäneet tarpeeksi pienen puikon?

jsr85

Mulla on 3.2mm rst tig langasta tehty puikko. Oon kyllä katellu jos jostakin löytyis sopuhintaan hiilikuitu puikko.

JR

<t></t>

epe

3mm messinkilanka ei maksa ku muutaman euron.... eikä raavi piippuun jälkiä!

FINZKI

Tällänen VGF naru on ihan ok.

https://www.alanrhone-store.com/images/vfg-matchpocket-01.jpg">

Mulla myös Otiksen vaijeri, lapuilla tosin putsaus, mutta hoitaa homman.

OT:lta kyselin viime vuonna, jotta tuleeko puikkoa, ehkä tulevaisuudessa oli vastaus.

Rosteritankona voi olla melko melto tikku, kun se 5mm on jo aika lerssi.

Hiilikuituinen lienee yksi parhaimpia, tai tämä puikko, voisi ehkä jopa olla paras, ainakin vastaava BT 6.5mm piippulle tehty on kovasti miellyttänyt minua.

https://www.av-ase.fi/ase/tuote/bore-tech-grey-v-stix-36-17cal-puhdistuspuikko/667739980418/">https://www.av-ase.fi/ase/tuote/bore-te ... 739980418/">https://www.av-ase.fi/ase/tuote/bore-tech-grey-v-stix-36-17cal-puhdistuspuikko/667739980418/

reservinmise1

Hyvää päivää arvon herrat.

Mihin kaliiperiin kallistuisitte jos vaihtoehtoina olisivat

-17hmr

-22wmr

-22 hornet

-joku muu, mikä?

Käyttötarkoituksena olisi metsäkanalinnun tiputtaminen oksalta pystykorvan haukkuun. Ja ehkäpä joskus sillä voisi vaikka kettua ja variksiakin pamautella. Metsästysseurani metsästysalueet ovat sellaisia että asutusta on vähän joka puolella, joten olen tuumaillut että ehkä turvallisin vaihtoehto olisi joku noista pikkukaliipereista.

jsr85

Mielipiteitä on yhtäpaljon ku pe...sreikiä, ite kallistuisin noista kolmesta esivalitusta hmr.n puolelle koska omistan sellaisen ja tiedän mikä se on, 100m kohdistuksella olen ampunut harakan 20m ja supin n.150m. Viimeksi ammuin teeren 83m. Muista kalibereista ei kokemusta.

JR

<t></t>

FINZKI

+1 17 homerille.

Taiga

Kaikkia mainittuja  kalibereja on tullut käytettyä.  .22WMR ihan ok variksesta teereen. Tarkkuus vaihteli suuresti eri patruunamerkeillä, RWS oli omassa aseessa ylivoimaisesti tarkin. Uusin tulokas .17HMR, ollut itsellä vasta puoli vuotta.  Selvästi  suoralentoisempi ja tasaisesti tarkempi kuin .22WMR. V-Max tyyppisellä muovikärkiluodilla  todella tehokas varispyssy, CCI Gamepoint OK syötävälle riistalle. Eli näistä kahdesta ilman muuta ääni .17 HMR:lle. Molemmat tuuliherkkiä verrattuna isompireikäsiin.

22 Hornettilla takavuosina muutama pudotus ja  jokunen huono osuma. Tuolloin ainoastaan sakon tehdaspaukkua kokovaipalla käytössä.  Varmasti olisi saanut ulosmitattua parempaa tarkkuutta itselataamalla ja ehkä puolivaippa olisi ollut parempi metsolle.

Pystykorvaisilla vuosikymmeniä pyytäneenä yleisin luotiase kuitenkin aina ollut .308 kun on tilaa ampua ja karhu/hirvilupa samalla.  Joskus vaihtelun vuoksi 6,5x55 joka vähintään yhtä hyvä. Jos on pienet alueet  eikä isomman riistan jahtia  niin  käytän .223:sta nykyään.

metsuri

Hmr, cz455 vaihtopiippuinen hyvä ja halpa peli. Rimfirecentralissa on paljon tietoa ja siellä on myös tilitetty että tehdaspiipuissa on eroja tarkkuudessa. Tosin vähemmistönä taitavat olla sellaiset tapaukset. Piippuja löytyy shilen yms ja rahaa saa kyllä törsättyä virittelyyn. Liipasinhässäkkän jousen vaihto taitaa olla ihan perusjuttuja ja halpa homma.

Oma on ilman mitään vaihto-osia ja tekee hyvänä päivänä 100 metriin kevyesti < 2 cm kasaa cci fmj:llä ja gamepointilla. Panoksista pitää tosiaan testata mikä sopii parhaiten ja niissäkin on eroja valmistuserissä. Rautojen kiristysten momenttien kanssa vähän pelailee niin löytyy sweetspot.

Kokemukseni mukaan piippua kannattaa putsata usein, näkyy kyllä taulussa jos ei rassaile