Etäisyyden arviointia / eri esineet yms!

Aloittaja JpL, heinäkuu 17, 2004, 10:18

« edellinen - seuraava »

JpL

Tervehdys kaikille! Tähtäilin tänä aamuna yläkerran ikkunasta pellolle ja yritin arvioida etäisyyksiä. Näin tiilisen savupiipun, ja samassa tuli mieleen, että saisiko tämän topiikin alapuolelle listaa yleisesti esiintyvistä esinemitoista, mm. liikennemerkeistä ja sen sellaisista. Menin mittanauhan kanssa ulos ja mittasin tiilen pituuden ja leveyden, oli 26.5 sekä 12 cm. Tarkistin ristikon mittasuhteet ja matkaksi sain siten n. 320 metriä.

J
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

MJ

Moi Jommi,

näiden sivujen osiossa tiedostot löytyy eri objektien mittasuhteita, joita ta voi käyttää sekä maastossa, että urbaaniolosuhteissa etäisyydenarviointeihin.

Mittoja löytyy mm. liikennemerkit, tynnyrit, puomit, IPSC-taulut, janterit yms...

Ko. tiedot kannattaa tallentaa omalle koneelle ja rakentaa esim. excelillä nopeasti käytettävissä oleva taulukko eri ampumaetäisyyksille. Tälläinen taulukko on käytössä miltei kaikilla Häyhässä ja Lapualla. Nopeuttaa ratkaisevasti etäisyydenmittausta, eikä tarvitse käytännössä laskinta käyttää - 25 metrin intervallit ovat riittävät. Toimii erittäin hyvin.

Carpe Diem,

MJ

JpL

Niinpäs onkin. Kiitos.

J
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

KossiKenguru

Rupeaa vaan pikkuhiljaa rauhallisempaakin ______maan, kun jäsenhakemukset lojuu vuosikausia, eikä noille tiedostosivuille  yms. pääse ilman tunnusta.  

Onhan se toki iso vaiva käsitellä noita hakemuksia, kun niitä tulee miljoonittain tunnissa, mutta että hommaan menee vuosi.

- Juha U

JpL

Niinpä ovat. Voisiko edes noita maalikokoja saada ihan julkisiksi? Pistäkää vaikka hinnaksi 10 egee postisiirtona, suorana linkkinä pankkiin? en tiedä muista, mutta itse maksaisin sen mielelläni TA-killalle.

J

EETU

Pauli Salon ta2:ssa on myös aika kattava taulukko. Muistaakseni??

MJ

Moi,

totta, että jäsenanomusten käsittely vie aivan liian kauan.

Osasyynä oli killan sihteerin vaihtuminen ja monet muutkin uudistukset, mutta silti.

Killan puh.joht. osaa varmasti kommentoida nykyistä jäsenhakemusten ja niiden käsittelyn prosessia ja tilannetta paremmin kuin minä.

Eli killan puh.joht. kannattaa kysellä.

Carpe Diem,

MJ

HJu

Ei kannata haikailla sen vuoden 2002 hakemuksen perään jos ei mitään ole meidän suunnasta kuulunut. Tehkää uusi hakemus ja laittakaan lisätietoihin jos olette hakeneet jäseneksi jo aiemmin.

On myönnettävä että uusien jäsenten hyväksyminen on jäänyt muun toiminnan jalkoihin ja on siellä edelleen kunnes Simo Häyhä -kisat saadaan taas tältä vuodelta pidettyä.

Sivukaneettina todettakoon että ei hirveästi motivoi hyväksyä uusia jäseniä kun meillä on kymmeniä jo hyväksyttyjä jäseniä jotka eivät kahteen vuoteen ole maksaneet jäsenmaksuaan edes karhukirjeen jälkeen. Useita kymmeniä "jäseniä" tullaankin erottamaan syksyn aikana maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi.
Terveisin,

HJu

KossiKenguru

Done that, tässä keväällä. Noiden kisojen takiahan niille materiaaliosastoille olis kiva päästä, joten syksyllä ei tartte enää kiirettä pitää  :evil:

Ymmärrän toki, että on pebasta hyväksyä jäseneksi ja lähettää laskuja turhaan. Toisaalta, jos jäsenhakemuksen ja hyväksymisen välissä menee reilu vuosi, niin joillakin saattaa mielenkiinto yhdistystä kohtaan lopahtaa, mikä sekin lienee jotenkin ymmärrettävissä.

Minkäslainen prosessi tuo jäseneksi hyväksyminen oikein on, kun kuulostaa kovin suuritöiseltä puuhalta?

HJu

Ei jäseneksi hyväksymisessä ole muuta suuritöistä kuin saada hakemukset kasaan (yhden henkilön takana) ja saada hallitus kokoontumaan (tarvitaan vähintään 5 henkeä että päätösvaltainen, lisäksi tilavaraus vähintään pari päivää etukäteen).

Nykyään jäseneksi hyväksymiskokouksia pidetään 2 x vuosi.

Itse kokouksessa käsitellään hakemukset ja jos hyviä syitä olla hyväksymättä jotakuta jäseneksi ei ole, niin hakemus hyväksytään. Hakemuksen hylkäystä ei hakijalle perustella. Joskus ollaan erikseen jäseneen vielä yhteydessä ennen päätöksentekoa.

Kaikille hakijoille kerrotaan kyllä onko heidät hyväksytty vai hylätty. Tässä kohtaa on meidän isoimmat ongelmat, eli jatkotiedotus mättää. Syynä lähinnä se että jäsenasioista vastaavan henkilön saaminen kokouksiin on ollut erinomaisen vaikeaa. Tätä asiaa pyritään hoitamaan kuntoon syksyn aikana.

Simo Häyhä -kisaan saa osallistua kaikki, TA-Killan jäsenyys ei ole pakollista.
Terveisin,

HJu