Main Menu

.22 "TA-ase" ??

Aloittaja Egor, joulukuu 27, 2005, 15:38

« edellinen - seuraava »

frank

Oletko teettänyt vaimenninkierrettä tuohon Soboliin ?

Siinähän ei vissiin valmiina ole ?

Mites kiikarin asennus, saako niin, että myös avotähtäimet on käytössä ?

jp76

Lainaus käyttäjältä: frankOletko teettänyt vaimenninkierrettä tuohon Soboliin ?

Siinähän ei vissiin valmiina ole ?

Mites kiikarin asennus, saako niin, että myös avotähtäimet on käytössä ?

Vaimenninkierre tehty jälkikäteen, vaimentimena nyt AU.

Kiikarin asennukseen Sobolissa vakiona 11mm perus piekkarikisko. Kiikarin kanssa kannattaa huomioida että irroitettava jalka on helpompi, koska tappi joka pitää poistaa lukkoa irroitettaessa sijaitsee kehyksen takaosassa ja irtoaa ylöspäin. Minulla kiikari on kiinni Tikka 412(?) pikajalalla, jota hieman modifoitiin jotta saa kiinni samaan paikkaan joka kerta. Kiikarin kohdistus pysynyt tuon kanssa hyvin, vaikka aika usein olen kiikarin irroittanut. Voisi olla kokeilemisen arvoinen idea laittaa tuohon päälle vaikka pätkä picattinya. Olisi sitten kiikarinjalkoja mistä valita, varmaan läpikatsottaviakin malleja.

Swagger

Ketä myy Sobolia Suomessa? Ja missä hinnoissa liikkuu? Minulla on pitkään ollut mielessä suoravetolukkoisen pienoiskiväärin hankinta, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt.

jp76

Lainaus käyttäjältä: SwaggerKetä myy Sobolia Suomessa? Ja missä hinnoissa liikkuu? Minulla on pitkään ollut mielessä suoravetolukkoisen pienoiskiväärin hankinta, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt.

Ostin aikoinaan Kirkkonummelta, hinta oli silloin jossain 500 nurkilla (jos en nyt pahasti väärin muista). En muista viimeaikoina nähneeni myynnissä. Voi varmaan kysellä paikoista joissa yleensä Izhmashin tuotteita muutenkin myynnissä.

Lukko on tosiaan aika mukava käyttää, kunhan ensin oppii tekemään liikkeen sujuvasti.

JKontturi

Yksi sangen mielenkiintoinen on myös cz452 malli 16 tuumaisella piipalla jossa on valmiina vaimenninkierteet.

Se on lyhyt,huokea,sikamaisen tarkka ja todella hyvän tasapainon omaava. Ja lähdöt on niin lyhyellä piipulla suorastaan maksimaaliset.Piippun on juurikin sentin tai pari yli sen pahisrajan. Lukko oli uutena hieman karheahko mutta nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen se on suorastaan oivallinen. Laukaisunkin saa säädettyä helposti ja viritysjousenkin saa ostaa tai vaihtaa kuulakärkikynästä.

Se piipun lyhyys tuo sitä lähtöä omituisenkin paljon,jokunen pati mikä oli pitkäpiippuisemmassa Tozissani aliääninen lähtee tuolla yliäänisenä. CCI Standard maistuu hyvin ja vaimenee. Kasat on niin pieniä kuin ampuja kykenee.Ei ehkä ansuille pärjää mutta kuitenkin.

ampuja

Joensuun SAR myy soboleita ja saman sarjan muitakin suoravetolukkoisia. Tällä hetkellä heillä ei ole hyllyssä ko. asetta mutta tilaamalla saavat. Soitin heille viikko pari sitten ja kyselin asiaa. Perus mettätukkisen Sobolin hinta on noin 600€ ja AH-mallisen laitteen hinta kipuaa yli 1100€. Eräliike Mäkelän ukon kanssa tänään juttelin ja oli tullut heille yksi Baikal suoravetolukkoinen takaisin kun oli sillä kaverilla lukon ristitapit hajonnu... Ei kuulemma se kaveri enää osta idän ihmettä suoravetolukkoisena. Oli pistäny tonnin lisää hintaa ja ostanu Anschützin. Kieltämättä aikas kiva vaihtoehto olisi varsinkin tuplahirveen 100m. Nopea lataus on kullan arvoinen kyseisessä hommassa.
Onhan se niinkin niin.

Finnfire

Mitäs mieltä olette HV-paukuista pitkälle matkalle? Lapua Speed Ace ja Hollow Point? Pari viikkoa sitten ostin P94S Varmintin ja keväämmällä/kesällä vaihtuu kiikari ja sen mukaan olisi sitten tarkoitus ampua myös pidemmälle matkalle. Vai kannattaisiko mennä suoraan normi-/aliäänipaukkuihin, Lapua Master L/M, Subsonic HP? Kelpuutan kyllä myös muut patruunavalmistajat, mutta noista Lapualaisista olisi tarkoitus alkaa käyvän patruunan etsintä.

Vaquero Man

Ainakaan itsellä 150m matkalta ei nopeammat paukut ole antaneet läheskään niin hyviä kasoja kuin normaali nopeuksiset. Masteri pelaa hyvin, tosin hiukan hinnakas (ainakin minun makuuni). Lapuan halpis purkki pelannut myös todella hyvin (purkissa aina jokunen yliääninen). Itselläni 22 ta-aseena Venäläinen TOZ-78-04 melkoisesti modattuna. Talvella ah-patit pelaavat hyvin (vanhoja Venäläisiä kokeiltu).

HJu

Kenttäolosuhteissa CZ 452 on todennäköisesti toimintavarmempi kuin Anschutz. Laukaisukoneisto on Zetorissa sen verran yksinkertainen.

Onkos kukaan jaksanut rakennella Ruger 10/22:sta mitään ta-laitosta ? 16" piipulla ja vaimentajalla voi olla aika näppärä laite ja paikkolaukaus lähtee rivakasti.
Terveisin,

HJu

ampuja

Mielenkiinnolla haluaisin nähdä millaisen rakennelman Vaquero Man on saanut toz 78-04 aikaan. Ittellä oli samanlainen ja sitä kanssa melkoisesti tulio rakenneltua. Tänään petasin myynnissä olleen toz 78-06 joka lähtee ensi viikolla mualimalle. Tuli hommattua Walther tilalle. Odotan innolla että pääsen sitä ti/ke hipelöimään  :shifty:
Onhan se niinkin niin.

Vaquero Man

Yritetään saada kuvaa aikaiseksi...

Itse en ole tehnyt siihen juuri mitään eli jätin suosiolla kaverini (joka aseseppä) tehtäväksi. Siksi siitä kait niin hyvä tulikin.  :D

Tässä nyt listaa mitä siihen on tehty. Piippua lyhennetty (kaverini tulkkasi ja katkaisi "makeasta" kohdasta ja uusi kierre vaimenninta varten-käytän Oulun Työstökeskuksen vaimenninta. Avotähtäimet poistettiin samalla. Raudat pedattu tukkiin. Laukasu säädetty hyväksi nyt n.665g (vakionahan on säädettävä laukasu). Tukin alkuperäiset hihnalenkit vaihdettu isompiin jotta saapi Harrisin etujalat kiinni. Etummainen hihnalenkki vielä liimattu kiinni tukkiin kun alkuperäinen Venäläinen kiinnitys systeemi oli mutterilla (iso kolo tukissa sitä varten) eli ei pelannut uuden isomman kanssa. Tukkiin tehty korkeussuunnassa portaattomasti säädettävä poskipakka, lukittuu kahdella 6-kolo ruuvilla ja tukki maalattu od. Aika sama sävy kuin TRG:sä. Ainoa mitä itse olen tehnyt on laitoin skeitti teippiä tukkiin kolmeen kohtaan tarjoamaan vielä parempaa otetta. Kiikarin virkaa toimittaa Accushot 4-16x56 30mm rungolla ja Mil-Dot ristikolla. Jalkoina Hawken jalat. Lippaita hommasin lisää eli nyt 12kpl=6x5patr ja 6x10patr. Juu mielestäni lippaita ei ole koskaan liikaa...  :D

Todella tarkka peli eli savikiekot rikkoutuu 150m matkalta suht helposti.

ampuja

Jollain on näköjään todellakin ollut halua panostaa Toziinsa. Hattuva nostan ja komialta kuulostaa. Itse olin hyvin tyytyväinen kyseisen aseen toimintavarmuuteen ja käyntiin. Samanlaisella aseella tuli mansikkamaalla tehtyä vähän kesätöitä = harvennettua rastaskantaa. Oulun vaimenninta käytin itsekin.
Onhan se niinkin niin.

Jones

Tässä oma näkemykseni mukavaksi harjoitusaseeksi. Pitkään teki kivääriä mieli ja pienen järkeilyn jälkeen päätin valita piekkarin, koska pitkälle pääsisi ampumaan kuitenkin niin harvoin. 150 m navakassa tuulessa oli tälle oikein hyvä etäisyys tänään.

-Sako Quad Varmint

-Manners T4 tukki

-Falcon Menace 4-14 FFP

-Sako Optilocit

-Rimfire Technologies picatinnykisko (20 MOA)

-Harris BRMS-jalat

-KMW lukonkammen nuppi

-SAK-vaimennin

http://img8.imageshack.us/my.php?image=dsc03170ker.jpg">

http://img10.imageshack.us/my.php?image=dsc03155j.jpg">

http://img402.imageshack.us/my.php?image=dsc03152k.jpg">

vierailija

Tuota saakohan tuota kuvassa olevaa Manners T4-tukkia CZ452-2 sovituksella valmiina vai pitääkö se erikseen muokata?

Aattelin vaan ku on itellä samantapainen virittely kesken ja olen huomannu tehdastukin puutteet...

Jones

Käsittääkseni ei saa. Muistaakseni Sniper's Hidessa on ollut siitäkin keskustelua, mutta en ole varma. Alkuperäistä T4:ää ymmärtääkseni vähän muokattiin Quad versioon, jotta esim. liipaisin on vastaavalla paikalla kuin Remingtonin raudoilla. Quadin tukkiin ei saa myöskään säädettävää poskipakkaa. Mikäli tukki kiinnostaa, niin asia kannattaa varmistaa valmistajalta http://mannersstocks.com/">http://mannersstocks.com/ . Palvelu pelaa s-postilla oikein hyvin. Pääosin vastaukset kysymyksiin tuli nopeasti.