Kiinnostaako mittauskaukoputki tai tähtäin cm-naksuilla?

Aloittaja espo, syyskuu 27, 2005, 16:36

« edellinen - seuraava »

espo

Jos oma hankkeeni toteutuu niin tavaraa on tarjolla muillekin kuin kiltalaisille, mutta kai kiltalaisten osalta voisi vaatia vähemmän rahaa jos sellainen järjestely onnistuu varsinaisen maahantuojan tai kauppiaan kanssa, esim 10 euron kiltaetu olisi ihan sopiva... isompaa hintaeroa en näe helposti mahdolliseksi, koska kenenkään ei ole tarkoitus vetää mitään ylimääräistä välistä, ainoastaan saada markkinoille hyvä peli mahdollisimman monen käyttöön mahdollisimman edullisesti. Killan toimintaperiaate ei ole rajoittaa TA-välineistön kehittymistä, vaan edistää TA-harrastusta ja osaamista.  

IOR:n tähtäimen suhteen killalla ei ole muuta osuutta asiaan kuin että asiasta tiedotin killan sivujen kautta koska näin hankkeen milliradiaanisäädöistä  järkevänä TA-harrastuksen kannalta. Maahantuoja, jonka omasta ideasta on kyse, lukee palstaa ja muodostaa oman käsityksensä mahdollisesta menekistä.

JL

Lainaus käyttäjältä: VPKaukoputki kiinnostaa,eli olen valmis tilaamaan jos asia etenee.Nämä tilaukset on viisssiin vain killan jäsenille?En ole vielä jäsen,mutta anomus on jätetty.

Mitä putkea tarkoitit? Mun projektissa ei jäsenyyksillä ole väliä, hinta sama. Epäselvää vaan on että onnistuuko modaus ylipäätään. Vanhemmissa saman tehtaan malleissa okulaarin purku onnistuu ilman väkivaltaa, mutta uudemmissa luultavammin ei.

Mutta, sanoisin että hinta/laatu on putkessa hyvin kohdallaan. Tosin edelleenkään halvalla ei saa huippulaatua, valitettavasti.

En tosiaan tiedä yksilöeroista, nehän voivan neuvosto-perinteen mukaan olla suuriakin.

Lainaus käyttäjältä: SOSibir/Yukon 20-50x50?

Jyst de soon.

JL

napihäriö

VP

Etäisyyden mittaamiseen tarkoitettua putkea tarkoitin,en tähtäinputkea tarvii.Malleista ja merkeistä en tiedä,mutta käsitin että kaikille samanlainen tötterö.Täällä on asiantuntevaa porukkaa jotka tietää mikä hyvä putki siihen tarkoitukseen,ja mulle yksi sellainen kiitos,nam.

HJu

Oma Sibir oli kyllä vähän hankala tarkentaa mutta kevyt ja halpa ja noista halvoista varmaankin parhaasta päästä. Itse en tykännyt ja myin pois.

Täältä noita perusmalleja saa:

http://www.saunalahti.fi/veika1/kaukoput.htm">http://www.saunalahti.fi/veika1/kaukoput.htm

No oli miten oli. Jos ristikkoversion saa aikaan niin aihio ainakin on halpa. Jos se hajoaa niin ehkäpä sen ristikon voi pelastaa ja siirtää seuraavaan yksilöön joko itse tai optiikkaspesialistin toimesta.
Terveisin,

HJu