Piekkarisnaipperit

Aloittaja SO, maaliskuu 07, 2006, 08:41

« edellinen - seuraava »

SO

Kun olosuhteiden johdosta täytyy toisinaan turvautua ampumiseen .22 kaliiberilla niin kerätäänkö vähän listaa paikoista missä on piekkariratoja tai muuten ratoja missä saa piekkarilla ampua. Maallahan se ei ole ongelma mutta...

Jos olisi sen verran innokkaita että saisi vaikka jostain kaupalliselta radalta killalle oman vuoron ja vaikka jotain leikkimielisiä kisoja.

Santis?

Hyrylä; enää tämän vuoden, vain piekkarirata (lyhyt)

Hyvinkää?

Lahnus?

Sipoo?

jne...

tverho

Hyrylässä saa ampua piekkarilla myös hirviradalla (max 150m). Siellä on jopa pari poteroa, joita voisi käyttää.

Ja nyt tulee lupaus: minä järjestän sinne piekkari"snaipperi"kisat heti kun saan juuri ostamani ansun ampumahiihtopiekkarin varustettua.

t tommi

Lupo

Hyvä, tuohon koitokseen pitää päästä mukaan :D

jyri.h

Lainaus käyttäjältä: tverhoHyrylässä saa ampua piekkarilla myös hirviradalla (max 150m). Siellä on jopa pari poteroa, joita voisi käyttää.

Ja nyt tulee lupaus: minä järjestän sinne piekkari"snaipperi"kisat heti kun saan juuri ostamani ansun ampumahiihtopiekkarin varustettua.

t tommi

Onko näin? Itse olen tuon radan käyttäjänä ollut siinä luulossa että Hyrylässä saa pienoiskiväärillä ampua vain ja ainoastaan pienoiskivääriradalla. Jos näin tosiaan on, niin harjoituspaikka saa uutta toimintaa!

HJu

Lainaus käyttäjältä: tverhoHyrylässä saa ampua piekkarilla myös hirviradalla (max 150m). Siellä on jopa pari poteroa, joita voisi käyttää.

t tommi

Viimeksi kun asiaa selvittelin niin kommentit oli sitä rataa että "Joka kivääriradalla ampuu piekkarilla poistetaan koko radalta ja hänen edustamansa reserviläisjärjestön ampumavuorot perutaan seuraavan vuoden ajalta kokonaan". Kommentti tuli sen jälkeen kun joku tuli ihmettelemään ammunko piekkarilla vai millä. Ase oli aivan "laillinen" eli 7.62X39 vaimentimella eli "riittävän tehokas" kivääriradalle.

Omaan päähän ei ole mahtunut miksi Hyrylässä nykyään ei saa piekkarilla 150m radalla ampua kun ennen (n. 5vuotta sitten) vielä sai.

Välimaastosta ei muuten sitten saa ampua millään aseilla (vain valleilta saa ampua) ja taulujen pitää olla telineissä -> Tuntemattomien matkojen järjestäminen voi olla hieman vaikeaa kun ainoat sallitut matkat ovat 50m monikertoja.
Terveisin,

HJu

tverho

Minä olen saanut samat kommentit koskien kivääriratoja, mutta hirviradalle saimme suullisen luvan radoista vastaavalta upseerilta. Toki asia varmistuu kisan ratavarausta tehdessäni.

Kaikilla radoilla tulee ampua rakennetuilta ampumapaikoilta, joita hirviradalla vallien lisäksi ovat 100m mökki ja pari pystypoteroa. Toki ampumamatkat ovat tiedossa, siksi "" "snaipperin" ympärillä. Jonkinlainen kisa saadaan kuitenkin aikaiseksi, vaikkei etäisyyden arviointia olekaan mukana haastetta lisäämässä.

t tommi

SO

Laita vauhtia ansu-projektiin niin pistetään kisat hyrylään pystyyn. Johtosääntö tosiaan kieltää kaikkea omituista mutta ihan tarpeeksi vaikeaa on tasamatkoiltakin osua jos vähääkään tuulee ja maalit on sopivia.