Sprinter Custom Ghillie

Aloittaja THuh, elokuu 21, 2018, 15:55

« edellinen - seuraava »

Jarno

Olisiko kuvia laittaa seteistä, jotka tulleet valmiiksi laitettuna?

MMä

Lainaus käyttäjältä: THuhKamat tuli ja ihan järkky määrä lisä öyhettä kylkiäisinä! Tilasin myös varalle/omatoimiseen askarteluun 3x juuttia + sama satsi mainittua meriheinää. Kamil oli fiksusti laitellut myös nämä reilunkokoiset niput eri värisävyissä. Tilattuihin kamoihin oli tuota naamiointia laitettu selkeästi ajatuksella, että lisätköön itse jos on tarvetta. Eli erittäin fiksusti toimittu jälleen! Kaiken kaikkiaan homma eteni rivakasti ja laatu/toteutus vetää suupieliä ylös!
Mitäs mä sanoin?

sreimavuo

Hankin itse viranomainen.fi -alennuksesta SC Viper Hood Pro:n valmiiksi kasattuna ja on pätevän oloinen!

Mutta onko kellään kokemuksia SC:n NextGEN -kamppeista (http://www.sc-ghillie.pl/index.php?action=view&pid=64)? Niiden pitäisi olla vielä kevyempiä ja pakkautuvampia..
<t></t>

SpA

Tilasin vastikään Kamililta Nextgen-röllin. Aluksi oli tarkoitus hankkia jostain lämpöhäivematskusta tehty viitta tai takki, mutta custom-projektin tekijän puutteessa otin yhteyttä Sprinter Ghillieen.

Pitkän ideoiden pallottelun jälkeen Kamil möi minulle m05-pohjaisen kaksiosaisen viitan. Siis Viper hood ja irrotettava selkäosa. Naamioinniksi tuli kevyt Nextgen ja m05-kankaan olle ommeltiin hentoa A TACS IX -verkkoa. Samasta matskusta tehtiin myös huntu kasvoille.

En tiedä mitä nuo tavallisesti painaa. M05-verkko on aika raskasta ja ohut bugmesh sisäpuolella lisää painoa. En ole painoa punninnut, mutta kevyempi kuin DPM-takin päälle juutista ja naamioverkosta tehty rölli ja about tasoissa Sposnin synteettisestä materiaalista tehdyn viitan kanssa.

Väritys on "kesäkuvio", joka koostuu muutamasta vihreästä ja parista keski-/tummanruskeasta sävystä. Muutama harmaampi läntti siellä täällä ATACS-verkon jämistä. Pyysin selkeää makro-kuviota, mutta ihan ei meidän kommunikaatio ilmeisesti osunut. Itse lisäilin vähän juuttia vielä pukuun, että sain vaalempaa sävyä mukaan.

Kääntöpuolen ATACS IX on yllättävän hyvä syys/kevätkuosi, jossa on hyvät sävyt ja reilusti kontrastia. Puvun käyttöä nurin päin haittaa hieman tuuhea röllitys oikealla puolella.

Rakenne tuntuu pomminkestävältä. Leikkaus on kauttaaltaan tilava, mutta puku ei tule tielle. Huppuun kaipaisin mahdollisuutta kiristää sitä pois kasvoilta kenttälakin kanssa käyttäessä. Boonie ja kypärä menevät hyvin hupun alle ja huppu ei painu liiaksi silmille. Ärsyttävin piirre designissa on leikkaus ja solkien asettelu, jonka vuoksi viitta tuppaa vetämään kaulalla olevan soljen inhottavasti kohti aatamin omenaa. Lämmin suositus minulta Cobra-mallille, jonka soljet tulevat alemmas. Tietty pelkkänä pää-hartiaröllinä Viperin leikkaus toimii ilman ongelmia.

Pulma varmaan riippuu vähän varusteista ja vartalon muodosta, mutta olen samaa narinaa kaulalle tulevasta soljesta myös kaverilta. Kamilkin myönsi joidenkin operaattoreiden nillittäneen samaa, mutta asian korjaantuneen röllin lukuisia joustonyörisäätöjä virittämällä.

Ite pitäis varmaan tehdä, että sais mitä haluais. Mutta kyllä tämä päihittää naamioinnissa ja käytettävyydes muut röllini, jotka on itse maastopukuun tehty , Sposn ja kevyt verkkopohjainen metsästysrölli.