Tikka CTR risut ja ruusut

Aloittaja Kettu, syyskuu 24, 2014, 15:40

« edellinen - seuraava »

HJu

CTR:ää saa säädettävällä poskipakalla mutta onko se riittävän hieno on hankkijan päätettävä itse
Terveisin,

HJu

JonnyMo

Lainaus käyttäjältä: HJu post_id=94212 time=1538159137 user_id=42
CTR:ää saa säädettävällä poskipakalla mutta onko se riittävän hieno on hankkijan päätettävä itse

No onhan se orkkis tuolla kaapissa, mutta ergonomialtaan niin kammo ainakin itselle, että mieluummin jotain muuta...
[url="http://hikipedia.info/wiki/Wikileon-ko"]http://hikipedia.info/wiki/Wikileon-ko[/url]

Poikanen

PSE Composites, vaikka ei uusi olekhaan.

jthyttin

Jos GRS sopii metsästykseen niin kai sitten B&C Target/Competition sopii myös. Joutunee itse tilaamaan.

Tietysti T3x CTR tukki voi olla vaihtoehto, jos pystympi pistoolikahva auttaa ergonomia-ongelmaan.

JonnyMo

Lainaus käyttäjältä: Poikanen post_id=94215 time=1538170410 user_id=1077
PSE Composites, vaikka ei uusi olekhaan.

Tuo vaikuttaisi aika hyvältä tarkoituksiini. Onko kokemuksia mil-specin ja normaalin E-Tacin eroista, Onko muuta kuin vahvistukset jossain (missä)?

Normaali 930g ja Mil-Spec 1100g. Muuta tietoa en oikein löytänyt eroista.
[url="http://hikipedia.info/wiki/Wikileon-ko"]http://hikipedia.info/wiki/Wikileon-ko[/url]

JonnyMo

Lainaus käyttäjältä: jthyttin post_id=94217 time=1538201908 user_id=2387
Jos GRS sopii metsästykseen niin kai sitten B&C Target/Competition sopii myös. Joutunee itse tilaamaan.

Tietysti T3x CTR tukki voi olla vaihtoehto, jos pystympi pistoolikahva auttaa ergonomia-ongelmaan.

Joskus koetin B&C tukkia hommata, mutta kaatui vaikeaan saatavuuteen. Onkohan tullut muutoksia?

Poikanen

Lainaus käyttäjältä: JonnyMo post_id=94220 time=1538205668 user_id=6080
..Onko kokemuksia mil-specin ja normaalin E-Tacin eroista, Onko muuta kuin vahvistukset jossain (missä)?..

Mulla on ollu haaveilun tasolla tämä, mutta nimimerkki edj snipershidessa tekee näitä ja Edi vastailee älyttömän hyvin myös sähköpostiin. Älyttömän hyvä palvelu ja ilmeisesti loistava tuote!

KaTu

Minulla tapahtui aseen tahaton laukeaminen ja olisin tässä kysellyt, että olisiko arvon kiltalaisilla vinkkiä tähän asiaan. Aseena minulla on siis vuoden 2015 T3 CTR ja siinä tehtaalla asennettu liipaisin herkistimellä. Laukeaminen tapahtui niin, että jahtitilanteen lopuksi olin ottamassa tehdasladattua patruunaa pois pesästä ja oikean käden peukalolla työnsin varmistinta pois samalla kun etusormi oli kammen alla. Ase oli alhaalla ns. lonkalla, perä reittä vasten ja piippu yläviistoon vasemmalle. Lippaan olin irrottanut ennen tätä laukeamista, eikä kädessäni ollut sillä hetkellä hanskaa. Käden kulma yläviistosta tukin kaulalle oli myös sellainen, että muut sormet eivät edes voineet osua lipasimelle.

Laukeamisesta selvittiin säikähdyksellä ilman mitään vaurioita, mutta tämä ei saa toistua. En tunne laukaisukoneistoja ja lukkojen rakennetta tarkasti, mutta onko sellainen mahdollista, että laukaisukoneiston "kynsi" olisi vapauttanut nallipiikin, mutta varmistin olisi pitänyt sen paikoillaan, kunnes otin varmistimen pois päältä? Jahtitilanteessa minulla oli muuten varmistin koko ajan päällä. Liipaisimen säädöt ovat myös tehtaan säädöissä ja aseella on ammuttu noin 1200 laukausta.

veeteetee

Kaikkein järkevintä varmaan olisi ottaa puhe-elin käteen ja soittaa valmistajalle eli Sakolle (+358) 10 830 5200, väärinymmärrysten vaara on olennaisesti pienempi kuin sähköposteissa, saati nettipalstalla.

Koheltaja

Voi olla pelkästään sopivasta likamurusesta joka on eksynyt laukaisukoneistoon tai lukon/koneiston väliin, roska virekynnen välissä voi tehdä mystisen laukeamisen lukkoa avattaessa tai asetta kopauttaessa. Paras vaihtoehto tuli edellisessä viestissä, soitto Sakon sepälle ja ohjeet sieltä miten toimitaan.
Kylätason ampuja

HJu

Aseen käyttö kannattaa lopettaa kunnes vika on korjattu ja asesepältä saatu jatkokäytölle vihreää valoa.

Terveisin,

HJu

KaTu

Kiitos kommenteista. Juttelin Sakon asesepän kanssa ja toimitan kiväärin sinne tarkastettavaksi. Turvallisuus ennen kaikkea.

jtoivainen

Mulla myös 2015 CTR ja tänä syksynä radalla kohdistelemassa ase laukesi itsekseen.

Tietty ase tauluille päin, kun lukon lyö kiinni, mutta kyllähän se yllättää ja ei ole varma, että oliko kuitenkin sormi jo liipaisimella. Testasin uudelleen, niin kyllähän se laukesi itsekseen. Muistaakseni melko heti kun otin varmistimen pois, niin laukesi. Nyt kun muistelen, niin jotain kummallista oli kammen loppuliikkeessä tai varmistimen liikkeessä.

Olin keväällä säätänyt liipaisimen herkkyyttä ja ehkä liian herkäksi. Otin raudat irti tukista ja säädin liipaisimen herkkyyttä epäherkemmäksi, niin ei enää muutamalla panoksella tehnyt samaa.

Onko tuohon nyt luottamista vai ei? Vähän huono herkkyyden säätöruuvi, jos mahdollista säätää liian herkäksi. Vai onko Tikka CTR 2015 jotain valmistuksellista vikaa.. Pitääs varmaan olla Sakoon myös yhteyksissä.

jukka71

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta voiko ase (T3) laueta itsekseen jos varmistin on päällä? Itsellä jousen säätöprojekti listalla ja rupesi mietityttämään miten tuo lukko toimii.

Jukka

jtoivainen

Lainaus käyttäjältä: jtoivainen post_id=94882 time=1541681513 user_id=7546
Mulla myös 2015 CTR ja tänä syksynä radalla kohdistelemassa ase laukesi itsekseen.

Tietty ase tauluille päin, kun lukon lyö kiinni, mutta kyllähän se yllättää ja ei ole varma, että oliko kuitenkin sormi jo liipaisimella. Testasin uudelleen, niin kyllähän se laukesi itsekseen. Muistaakseni melko heti kun otin varmistimen pois, niin laukesi. Nyt kun muistelen, niin jotain kummallista oli kammen loppuliikkeessä tai varmistimen liikkeessä.

Olin keväällä säätänyt liipaisimen herkkyyttä ja ehkä liian herkäksi. Otin raudat irti tukista ja säädin liipaisimen herkkyyttä epäherkemmäksi, niin ei enää muutamalla panoksella tehnyt samaa.

Onko tuohon nyt luottamista vai ei? Vähän huono herkkyyden säätöruuvi, jos mahdollista säätää liian herkäksi. Vai onko Tikka CTR 2015 jotain valmistuksellista vikaa.. Pitääs varmaan olla Sakoon myös yhteyksissä.

Kysyin tätä Sakolta, niin eipähän muuta osaa sanoa kuin ase laukaisulaitteen tarkastukseen ja säätöön 66€ hintaan + lähetyskulut varmaan kans.

Testailin tuota vielä uudelleen klikkipatruunalla ja samalla tavalla säädetty herkimmilleen, niin eipä se taas sitä tee. En tiedä voisiko olla jotain tekemistä lämpötilan kanssa, kun nyt oli huonelämpöisestä asekaapista. Tahattomat laukaisut teki jossain +10 asteen lämpötilassa + ollut käyttämättä kaapissa yli puolen vuotta, jos se johki vaikuttanut.

Vaikea sanoa.. laitoin nyt raudat kylmään, nii testaan vielä kylmillä raudoilla. Voipi olla turha laittaa Sakolle, jos ei saa itsekään enää toistettua. Vaikka kyllä tässä joku juttu on, kun samaa lukenut tästä säikeestä ja netissäkin oli jotain mainittu T3:n tahattomista laukeamisista.