300 blk:n subu lataus valuluodeilla??

Aloittaja fizgen, helmikuu 22, 2018, 18:32

« edellinen - seuraava »

fizgen

Pitäisi tehdä 300 bläkkäriin subsoonisia latauksia, osaako viisaammat auttaa alkuun kun reseptit on olemattomia.

Sopan ainekset:

300aac 16" piippu 1/7 twistillä

H&N kupari pinnoitettu lyijyluoti 8.1g

Lapuan hylsyt

VV 110 tai 120 ruuti

Cci nalli

Kokemuksista/vinkeistä kiitollinen.
Huono päivä radalla on aina parempi kuin hyvä päivä töissä

espo

Luodiksi raskaampi. Ei mitään syytä yrittää kevyillä, muuta kuin ehkä luodin hinta. Noin 200-220 grainin luoti (HDY225, Sierra 220 MK, Sako Superhammerhead 14,3g joka siis ei aukea)  ja 8-9,5 grainia joko Hodgdonin LilGunia (paras supuille), H110 tai Vihtavuoren N110:ä on hyvä lähtökohta, Totuus on siellä jossakin...valuluodeista ei kokemusta, mutta varmaankin rasvan kanssa saa lisäksi pelata huolella.

jsr85

Ite oon kerennyt aloittaa jo kokeilut vastaavan tyyppisellä kokoonpanolla jossa carbine kaasut, n110 ruudilla aluksi yritin mut ei ainakaan mun aseessa yritä edes toimia supuilla, n120 lupailee jo. Käytössä 208gr hornadyn hpbt kuula.

Seuraavaksi Lapuan 200gr ja Sierran 220gr testiin, jos ei niilläkään toimi niin koitan vielä 240gr Sierran.

JR

<t></t>

espo

Bläkkärissä pistoolikaasut jos tahtoo helppoutta supuille. Karbiinikaasuilla oltava vähintään, mielellään yli, 16 tuuman piippu ja juurikin saattaa 120 pelata. Itsellä 208AMax pystystringiä teki muilla ruudeilla paitsi LilGunilla, jolla kasat alkoi olla parempia sataseen. Nykyään vannon supuissa LilGunin nimeen suorakaasuisessa jossa M16BC.

ose

Karbiinikaasuisella, 16" ja 18" (1/8 nousulla) piipulla 208 A-Max toimii subuna hyvin

Käytössä on L'il Gun ja magnum nallit.

Kyllä se ase toimii H110 ruudillakin (tosin silläkin koin ylempänä mainitun pystystringi-ilmiön) , sekä tavallisilla nalleilla, mutta paras osunta on löytynyt tuolla L'il Gunilla.

Vihtavuoren ruudeilla ei tuntunut luotettavaa toimivuutta / osuntaa helpolla löytyvän, niin jätin sikseen.

Hodgdonilla sen sijaan käypänen lataus löytyi helposti.

petri r

Joku on ollut huolissaan myös valuluodeissa siitä, että kaasuportin reikään leikkaantuu lyijyä....mene ja tiedä. Vaippaluoti olisi tieten huoleton siinä mielessä

ose

[quote="petri r" post_id=89474 time=1519451736 user_id=4313]
Joku on ollut huolissaan myös valuluodeissa siitä, että kaasuportin reikään leikkaantuu lyijyä....mene ja tiedä. Vaippaluoti olisi tieten huoleton siinä mielessä
[/quote]

mä työnsin aikoinaan puikolla läpi useamman H&N luodin ja kaikista jäi rantu tavaraa kaasuportin reikään.

oli tarkoitus tehdä edullista treenipaukkia AR kivääriin.

kuoriutunut materiaali oli sen verran vahvaa että arvelin luodin ja sisäpinnan väliin joutuessaan aiheuttavan hankaluuksia, ja vähintään tukkivan kaasusysteemin melko nopeasti sinne joutuessaan.

https://s6.postimg.org/trodot2dt/HN_300.jpg">

jsr85

Pitää kyllä tuo magnum nalli koittaa myös, jos sillä sais painetta korotettua.

JR

<t></t>

fizgen

Ose on oikeassa ton lastuamisen/kaasuportin/pillin moskaantumisen osalta käytettäessä valukuulia, pinnoiteella tai ilman, se on fakta. Sen kanssa voi kuitenkin elää jos sen tiedostaa ja muistaa et hinta ero valukuula 6snt vs vaippakuula 39-50snt.

Mua vaan ahistaa ampua lapua LB:tä tai scenaria subuna pystystä amet 5-50m n 300kpl/rata käynti. Menee tarkkuusluoti ihan hukkaan ja kauppias kiittää. Kun kaasupillin vaihdolla selviää moskan aiheuttamasta ongelmasta (hinta itse tehtynä noin 5-6€).

Toinen asia, mulla S&B tehdasladattu 13g subu kuula ei saa asetta syklaamaan kunnolla. Tarkkuus ok ja hylsyn poisto ok mut uus patruuna ei pesity. Pitäisi varmaan hankkia kevyempi bufferi tai lyhentää jousta noin 4-5 kierrosta, epäilen et BCG ei käy tarpeeks takana saadakseen patruunan kannasta kiinni??

jsr85

Lainaus käyttäjältä: fizgen

Toinen asia, mulla S&B tehdasladattu 13g subu kuula ei saa asetta syklaamaan kunnolla. Tarkkuus ok ja hylsyn poisto ok mut uus patruuna ei pesity. Pitäisi varmaan hankkia kevyempi bufferi tai lyhentää jousta noin 4-5 kierrosta, epäilen et BCG ei käy tarpeeks takana saadakseen patruunan kannasta kiinni??

Ei lataa mullakaan vaikka laitoin tuon ADC silent springin jossa kevyempi bufferi ja jousi.

JR

<t></t>

fizgen

Hmm, jos JR:n modaukset ei auttanut S&B:n kanssa niin täytyy varmaan luopua ko paukun käytöstä.

Toi lil gun ruuti ja magnum nalli kuulostaa kans kokeilemisen arvoisalta. Monelta jenkki saitilta löytyy myös valukuulille resepti jos käyttää hodgdonin tai muuta usa ruutia.

Oon vaan tottunu vv ruuteihin joten ajattelin yrittää aluks niillä mut jos ne ei pelitä subuilla niin täytyy yrittää jotain muuta.

jsr85

Toiminta-ampujien saitilla keskustellut muutaman kaverin kans jotka whisperi aikaan jo aloittaneet näillä, tuntuu toimivan erittäin hyvin n120 ruudilla subut, ne käyttää vaan Sierran 220gr ja Lapuan 200gr subsonic luotia. Yks meinas et hornadyissä ollut hänelläkin ongelmaa.

JR

<t></t>

fizgen

Mulla on kans vv120 ja Lapuan LB 150gr, scenar 155gr ja 167gr sekä 200gr fmjbt toiminut suht ok subuina. Niitten ampuminen vaan sylettää köyhää aiemmin mainitusta syystä.

Täytyy yrittää löytää toimiva resepti raskaalle valukuulalle subsoonisena tai sit vaan unohtaa yhdistelmä valukuula subuna.

Kyllä ammunta on mukavaa, kun jonkun asian saa toimimaan niin pitää väkisin keksiä itelleen uusia haasteita. Mullakin 300blk toimii ihan täysillä normi latauksilla mut kun ko kaliberin The juttu on mun mielestä just subu lataukset niin ei malta luovuttaa ihan vielä.

jsr85

Sama täällä, ja oikeastaan tuosta syystä tämän kaliberin valitsinkin.

Ymmärsinkö oikeen et sulla lataa noilla em luodeilla ja Vv n120 ruudilla?

JR

<t></t>

fizgen

Ymmärsit oikein, huomioi kuitenkin kohta "suht ok", en vielä sotaan näiden patruunoiden kanssa lähtis mut uskon et pienellä testauksella on mahdollista saada hyvin toimiva subu kuula em komponentein.

Nyt kuitenkin painopiste valukuulien testaamisessa.