Annealing tarvekysely.

Aloittaja waxcastle, syyskuu 20, 2016, 13:45

« edellinen - seuraava »

JL

Lainaus käyttäjältä: HJuKyllä nää aseharrastajien tarvekyselyt päätyy Suomessa aika usein seuraavasti:

1. Jos saisit tarpeeseesi x edullisen ratkaisin niin ostaisitko ? V: Kyllä, ilman muuta.

2. Nyt kun tässä on tarpeeseesi x edullinen ratkaisu niin montako laitetaan ? V: Liian kallis ja voisit jopa tienata minun roposista. Teen itte samanlaisen ilmaiseksi kun kerkiän. Häivytkös verenimijä siitä, hus.

Hehe. :)

Annealeezin hinta on muuten $275. Eli tullit ja alvit päälle ni ei olla paljonkaan yli 300€. Rahti oli suhteessa kallis, olikohan $55 vai $65. Retkikeittimen kaasupullo mallia "iso" = 15€. Kaasupolttimeen itserakennettu adapteri jotain 15-20€.  Lisäksi vaihdoin alkuperäisen potikan lineaariseen monikierrosmalliin. Oli laatikonpohjalla.

Tällä pääsee jo hommiin.

Eka käyttöönotto 10-15min. Samalla kellotin lämmitysaikoja potikan eri asennoille. Jatkossa grillin saa tulille ja käyttöön 2-3min ajassa kun säätö kaliberille on jo haettu ja ylhäällä. Propaani ei myöskään haise, homman voi kai periaatteessa tehdä vaikka sisällä. Tosin rouva hääti minut grillikatokseen ulos..

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: HJuKyllä nää aseharrastajien tarvekyselyt päätyy Suomessa aika usein seuraavasti:

1. Jos saisit tarpeeseesi x edullisen ratkaisin niin ostaisitko ? V: Kyllä, ilman muuta.

2. Nyt kun tässä on tarpeeseesi x edullinen ratkaisu niin montako laitetaan ? V: Liian kallis ja voisit jopa tienata minun roposista. Teen itte samanlaisen ilmaiseksi kun kerkiän. Häivytkös verenimijä siitä, hus.

Lopputulos.

3. Ite tehtyyn on mennyt enemmän aikaa ja rahaa kun kimppaostokseen.

4. Lopulta oma kökötys menee roskin ja kaikessa hiljaisuudessa tilataan tuote kalliimmalla mitä olisi kimpassa saanut.
Kylätason ampuja

HJu

Koheltaja jatkoikin loppuun tämän "tein itse, säästin"-toimitusketjun lopputuleman. Noinhan se usein menee. Tosin jos noin ei toimi niin moni "ei voi olla totta, eihän sen noin pitänyt mennä"-hetkikin jää kokematta :-)
Terveisin,

HJu

Perkeleen_Luoma

Mä ainakin kannatan aina DIY-meininkiä. Suuret keksinnöt lähtee yleensä siitä, että "teenpäs ite paremman" tai "tulipas hyvä, löytyiskö ostajia".

Langan aloittaja on siis ihan yhtä DIY-mies kun mekin täällä, jotka pohtii onnistuisko ite halvemmalla.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: HJu"ei voi olla totta, eihän sen noin pitänyt mennä"-hetkikin jää kokematta :-)

Noita '"oops moment" hetkistä kun on aikansa nauttinut niin seuraava ja lopullinen synkempi vaihe on "miks aina mulle käy näin..."

Kun pääsee tähän jälkimmäiseen kerhoon niin siinä vaiheessa alkaa (ehkä) ymmärtämään omat rajalliset taidot ja jättää monissa asioissa diy-vaiheet väliin ja siirtyy klikkaamaan tilausta kimppana tai soolona.

Ja tunnetusti kirjoitan omista kokemuksista enkä fiktiivisiä tarinoita... :D
Kylätason ampuja

Ohimeni

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja

Lopputulos.

3. Ite tehtyyn on mennyt enemmän aikaa ja rahaa kun kimppaostokseen.

4. Lopulta oma kökötys menee roskin ja kaikessa hiljaisuudessa tilataan tuote kalliimmalla mitä olisi kimpassa saanut.

Koskee kaikkia tietämiäni harrasteryhmiä, koska kyse on harrastuksesta. Jo pelkkä säikeeseen vastaaminen vie aikaa ja rahaa, mutta harrastushan on huono jos se ei vie kaikkia rahoja ja aikaa.

Onneksi kaupasta saa T3:sii nollakasina ja paukkuu euron kahta puolta niin voi keskittyä olennaiseen, mutta jos ostaa 2000e/v paukkuja

niin mitä tekis loppu rahoilla ja vapaa-ajalla?

Ohimeni

Nollakasia nallittaessa (säästän DIY paukuilla n.3c/kpl) tuli vilkuiltua nettii..

http://www.ebay.com/itm/1000W-ZVS-Low-Voltage-Induction-Heating-Board-Module-Flyback-Driver-Heater-DIY-/122007805772?hash=item1c683b5f4c:g:QCEAAOSwOVpXVY7F">http://www.ebay.com/itm/1000W-ZVS-Low-V ... SwOVpXVY7F">http://www.ebay.com/itm/1000W-ZVS-Low-Voltage-Induction-Heating-Board-Module-Flyback-Driver-Heater-DIY-/122007805772?hash=item1c683b5f4c:g:QCEAAOSwOVpXVY7F

https://www.youtube.com/watch?v=gNL4H5fC6AY">https://www.youtube.com/watch?v=gNL4H5fC6AY

Hmm.. täyttäiskö kimppatilaus vaatimukset vai laittasko ihan omat rahat likoon tolla sais paketin paukkuja kaupasta?

waxcastle

Jos toteutus jäisi minun käsiin, olisi helpompi repiä setelit ja vaikka punnita noita lapuan nollakasi hylsyjä. Yhtä hyödyllistä.

En tiedä mitä tässä kannattaa harrastuksen kanssa tehdä. Itselle oheistoiminta on vallan hauskaa, tiettyyn rajaan saakka luonnollisesti. Sitten kun raja tulee vastaan, vaihdetaan lajia. Helppoa, kallista ja stressaavaa. Mutta eipähän jää yhden homman nouhauksi :P

W