Mistä pieni määrä ruutia?

Aloittaja JokiKarhu, kesäkuu 09, 2016, 10:33

« edellinen - seuraava »

JokiKarhu

Tarttisin N550 ruutia 200g jolla saisin 50kpl metsästyspatruunoita tehtyä ja jotka kestänee varmaan 10 vuotta. Vihtavuori myy käsittääkseni pienimmillään kilon purkeissa (olis edes 500g purkki)? Onkohan muilla valmistajilla vastaavaa ruutia tarjota pienemmissä erissä vai miten kannattaisi menetellä? Ei viitsisi varastoon ostaa kauheasti ylimääräistäkään kun ei se varmaankaan 10 vuotta purkissa säily. Mitenhän muuten se säilyvyys valmiissa patruunassa? Pahvin puhkojassakaan en saa sitä ylimääräistä menemään eikä kaupasta saa sellaista valmista patruunaa jota käytän sarvipäille. Ideoita?

HJu

Itseladatuissa suhtautuisin 10v vanhoihin patruunoihin varauksella.
Terveisin,

HJu

Poikma

Ostat sen kg:n purkin, lataat siitä 250kpl patruunoita ja harjoittelet niillä "ylimääräisillä" patruunoilla vaikka hirviradalla liikkuvaan......

T3 sport

Osta Normaa. Saa 1/2kg toosassa.

Tai sit ostat ton kilon 550:aa ja myyt loput...

JokiKarhu

Tuota harjoittelua olen kyllä ajatellut ja kai minun niin pitää tehdä. Tulee vaan harjoitusradalla paheksuvia katseita kun ei kaverit pysty jutteleen minun ampumavuorolla... =)

JKu

Eikös sinne radalle ole ampumaan tultu eikä pelkästään p@skaa jauhamaan? ;-)

Tai sano niille että hommaavat aktiivikuulosuojaimet niin pystyy juttelemaan.
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum

Koheltaja

Just niin, menkööt paikalliseen marttakerhoon jos puliseminen on tärkeämpää kuin ampuminen...
Kylätason ampuja

TeemuJ

Tässä olisi pieni markkinarakokin ruuti valmistajilla. Olisi pienempiä eriä tarjolla, niin helpottuisi 'tallin' vaihtaminen kun tekee uutta latausta ja näin voisi ostaa useampaa erilaatua vaikka sen 100g kutakin.

psk123

Muuttuisi pian 100grammaa kilon hinnalla, ainakin suomessa.

JKu

Jos meillä on oikeasti tällaisia ensimmäisen maailman ongelmia niin lupaan yrittää ostaa kaiken ylimääräisen ruudin sanotaan vaikka puoleen hintaan kaupan hinnasta. :-)

Mutta oikeasti, paljonko ammutte reeniä per vuosi? 1kg ruutia saa esim. .308 win kaliiberissa 333-370 patruunaa mikä nyt minusta ei ole kovin paljoa vuositasolla. Jokainen meistä tarvitsee kuitenkin ihan perustreeniä jossa ase-patruuna kombon ominaistarkkuus ei tarvitse olla alle 0,5 MOA.

Latausdataa on myös nykyisin niin paljon saatavilla useammalla eri kielellä netti pullollaan, että kunhan hankkiutuu edes oikealle hehtaarille ruudin ja luodin yhdistelmän suhteen niin varmasti saa edes reenikelvollisia patruunoita aikaan.
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum

Peränkävijä

Ei 560 kävis? Jos satut majaileen keski-suomen alueella niin vois löytyä tuota.

Ymmärrän tuskasi, itse käytän ym ruutia 338 winmag latauksiin ja harjoittelu hoituu 30-06 tikalla.

Tää foorumi on välillä kun poliitikkoja täynnä: 1/10 vastauksista edes sivuaa alkuperäistä kysymystä. Aseluvan hallussapitäjä kai oletuksena on täysijärkinen kansalainen joka pystyy itse tunnistamaan tarpeensa ja oman harrastuksensa vaatimukset.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk
<t></t>

JokiKarhu

Hyvinkäällä majailen. Periaatteessa se N560 kävisi, mutta mulla on valmis data N550 ruudille. Tarkislataukset vain.

Mutta näytti olevan Vihtavuoren oppaassa 308win pahvinpuhkojalle N550 latausarvoja. Pitänee hommata raskaita luoteja ja läiskiä sillä penkkaan toi ylijäämä.

Poikma

Lainaus käyttäjältä: Peränkävijä
Tää foorumi on välillä kun poliitikkoja täynnä: 1/10 vastauksista edes sivuaa alkuperäistä kysymystä. Aseluvan hallussapitäjä kai oletuksena on täysijärkinen kansalainen joka pystyy itse tunnistamaan tarpeensa ja oman harrastuksensa vaatimukset.

Sanoo hän joka tarjoaa N560 ruutia kun N550:a kysellään.......... 8)

Peränkävijä

Lainaus käyttäjältä: Poikma
Lainaus käyttäjältä: Peränkävijä

Sanoo hän joka tarjoaa N560 ruutia kun N550:a kysellään.......... 8)

Touche`

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk
<t></t>

JokiKarhu

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan Vihtavuorelta olisi tulossa puolen kilon paketit loppuvuodesta.

Sent from my iPad using Tapatalk