Tikka CTR risut ja ruusut

Aloittaja Kettu, syyskuu 24, 2014, 15:40

« edellinen - seuraava »

FINZKI

Lainaus käyttäjältä: LefaJos tuo T3x CTR lipas olisi minun tekosia niin siitä vaan nastojen kohdalta taivutettaisiin reunoja ja vedettäisiin kuori pois. Muoviosan teko ei maksa juuri mitään ja halvalla sivistää pahan sotaosan, eikä metalliosalle tarvitse tehdä tuotannossa mitään muutoksia.

Se on prkl niitattu tuon muovin kera tuohon lippaaseen tuo uusi mälli, eli niitit porattava auki ja sitten saa tuon muovin veke.

Mitäs nuo niitit tuossa lippaassa pitää paikallaan?

SO

Niittien alkuperäinen tarkoitus TRGssä on helpottaa lippaan pois ottamista. Mitään muuta funktiota niillä ei ole.

FINZKI

Eli periaatteessa ton vois porata auki, ja heittää tuon muovin tuosta kuuseen.

Ile__

Kyllä.

FINZKI

No niin, eipä ole tuo uuse CTR lipas kuin kehikolta ja syöttörampilta samanlainen kuin entinen.

Porasin niitit aukia ja kahtoote, sehän on berke muovia tuo koko alaosa.

Joten ei kannata muiden enää kuikuilla tuonne pellin alle.

Ei muuta ku niittii ja takas kasaan.

http://i9.aijaa.com/b/00725/14166134.jpg">

Ärmätti

paljonko uusi lipas on korkea muosivosineen? yli vai alle 94mm

Ile__

Lainaus käyttäjältä: FINZKINo niin, eipä ole tuo uuse CTR lipas kuin kehikolta ja syöttörampilta samanlainen kuin entinen.

Porasin niitit aukia ja kahtoote, sehän on berke muovia tuo koko alaosa.

Joten ei kannata muiden enää kuikuilla tuonne pellin alle.

Ei muuta ku niittii ja takas kasaan.

http://i9.aijaa.com/b/00725/14166134.jpg">

No kaikkea sitä ihminen joutuu elämänsä aikana näkemään. Onkohan tuossa nyt sitten ollu mitään järkeä.

Ei tuolla ainakaan ole sitten mitään paikkaa ruosteelle muhia, kuten aiemmin arvailtiin. Olin kyllä tyytyväinen viime syksynä kun kotona uuden CTR SS:n paketin avasin ja siellä oli vanhan mallin lipas, vaikka olis periaatteessa pitäny olla tuo uus malli.

perttupp

Lainaus käyttäjältä: Ile__
Lainaus käyttäjältä: FINZKIPorasin niitit aukia ja kahtoote, sehän on berke muovia tuo koko alaosa.
No kaikkea sitä ihminen joutuu elämänsä aikana näkemään. Onkohan tuossa nyt sitten ollu mitään järkeä.

Eihän tuossa ole kyse kuin siitä ettei TRG:hen saa liian halpoja lippaita.

FINZKI

Kyllä itellekkin se vanhan mallin lipas olisi kelvannut ennemmin kuin tämä muovipohjainen.

Toki tuo muovi tuossa on todella sitkeätä, ei pitäisi hajota pikkupakkasilla jos vaikka putoisi ampumaradalla lattialle tms, mutta käytännössähän sen tuonkin vasta sitten tietäisi.

Mutta pettymys tuo muovipohja oli kyllä.

Koheltaja

Ei ymmärrä miten tuosta lippaasta aletaan pahoittaa mieliä. Jos lipas syöttää luotettavasti (lippaan tärkein tehtävä) ja se kestää niin nämä riittää mulle, olkoot tehty vaikka kierrätysvaipoista. Jos kokee muovipohjaisen lippaan ongelmaksi niin ongelmasta pääse eroon myymällä lipas pois (varmaan menee kaupaksi) ja ostaa TRG:n lippaan tilalle. Helppoa?
Kylätason ampuja

larsbotti

Kun rupeatte vaihtamaan täys peltilippaisiin, niin laittakaa viestiä lupaan ottaa ne loppusijoitukseen ja olla valittamatta kuinka huonoja ne on .  8)

wee

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaEi ymmärrä miten tuosta lippaasta aletaan pahoittaa mieliä. Jos lipas syöttää luotettavasti (lippaan tärkein tehtävä) ja se kestää niin nämä riittää mulle, olkoot tehty vaikka kierrätysvaipoista.

Itse uskon kanssa että huoli muovilippaista on turha, olen lähes varma että kaikki voivat olla huoletta. Muovisia ja muovipohjaisia lippaita on käytetty ta-kivääriä kovemmalle väärinkäytölle joutuvissa ryynäyspyssyissä varmaan toistakymmentä vuotta ilman katastrofaalisia ongelmia. Esimerkiksi Magpullin lippaat ovat kovin suosittuja ARskaan ja en edes tiedä onko Glockkiin tehtykkään metallipohjaisia lippaita? Ja RK- ja pistoolityyppisten aseiden lippaita vasta pudotellaankin asvaltille ja betoneille "vapaalla pudotuksella" niin tositoimissa kun harjoituksissakin.

Tietysti jos lipas on suunniteltu huonosti tai vääränlaisesta muovista niin riskihän on aina olemassa.
\"Last in, first out\"

FINZKI

Itseäni tuo muovi ei itketä tuossa pohjassa, toki olisi ollu kivempi jos se olisi samaa peltiä ollut kuin muukin lipas, ja sellainen mitä oli aikaisemmissa versioissa.

Mutta jos otetaan scenario, missä lipas on ladattu täyteen, eli 10 patruunaa, on talvi, -25 C pakkasta, tipahtaa lipas kovalle alustalle, niin voisin tuon muovinlaadun ja materiaalivahvuuden perusteella veikata, että se voi haljeta, mutta voin toki olla väärässäkin.

Itse en ryynäämään tuolla luikulla lähde, mutta saattaa ne vehkeet joskus kovilla olla minullakin.

Aika näyttää miten kestävä tuo lipas on.

HJu

Kumpaakohan lipasmallia meni Kanadan ratsupoliisien CTR-kivääreihin ?
Terveisin,

HJu

THuh

Mallia TRG..