T3 hyvä aihio vähän kaikenlaiseen

Aloittaja HJu, tammikuu 22, 2010, 22:04

« edellinen - seuraava »

sukisuki88

Mikäs adapteri tossa perässä on, että saa taitettua?

löysin yhden valmistajan muttaa tämä adapteri on mielestäni melko hinnakas --->

https://www.youtube.com/watch?v=dW16ATsK-ng">https://www.youtube.com/watch?v=dW16ATsK-ng :shock:

Vastaten kysymykseen tämä ilmeisesti hera armsin taittoadapteri ja hintaa sillä 100€.  :ugeek:

mjpaanan

Lainaus käyttäjältä: sukisuki88Mikäs adapteri tossa perässä on, että saa taitettua?

löysin yhden valmistajan muttaa tämä adapteri on mielestäni melko hinnakas --->

https://www.youtube.com/watch?v=dW16ATsK-ng">https://www.youtube.com/watch?v=dW16ATsK-ng :shock:

Vastaten kysymykseen tämä ilmeisesti hera armsin taittoadapteri ja hintaa sillä 100€.  :ugeek:

Kyseessä on hera armsin taittoperäadapteri. Markkinoilla taitaa olla myös muitakin vaihtoehtoja, mutta tuo asettui jotenkiin asiallisesti tuohon.

Tuo Law Tacticalin adapterinkin on käynyt kotona arskassa, mutta se on vielä kalliimpi ja ei olisi oikein edes istunut tuohon.
PAUTAC-asetarvikkeet

sukisuki88

Onko kukaan tilannu XLR intrusties-yrityksestä mitään ? Näyttää tämäkin yritys olevan USA:ssa, josta käsittääkseni tuotteen hankinta melkoisen vaikeaa. Ainakaan foorumilla ei ole pahemmin näkynyt kellän olevan yrityksen toimittamia tukkeja.

victor417

Lainaus käyttäjältä: sukisuki88Onko kukaan tilannu XLR intrusties-yrityksestä mitään ? Näyttää tämäkin yritys olevan USA:ssa, josta käsittääkseni tuotteen hankinta melkoisen vaikeaa. Ainakaan foorumilla ei ole pahemmin näkynyt kellän olevan yrityksen toimittamia tukkeja.

Ainakin yhden tukin olen omin silmin nähnyt Suomessa, kyseinen yksilö oli käsittääkseni uitettu juurikin Ameriikasta. Syyllinen nouskoon esiin ja kertokoon itse. Näyttäisi olevan saatavilla myös tuolta Norjalaisten nettibutiikista. Toimareiden puolella on paljon keskustelua noista eri kaavakkeista joita tuontiin tarvitaan.

Poikma

Linkki norskien kauppaan.....

http://www.vertebrae.no/index.php/no/nettbutikk/xlr-industries">http://www.vertebrae.no/index.php/no/ne ... industries">http://www.vertebrae.no/index.php/no/nettbutikk/xlr-industries

juhani

tuolta norskien putiikista olis aikomus krg wiski tukki kokeilla tilata,alustavasti s.posti tiedusteluissa ei pitäisi ongelmaa olla...nyt odottelen vastausta mahdollisesta toimitus ajasta sekä kuuluko lipas mukaan vai onko tilattava erikseen.

victor417

Kerran tuolta tilanneena voin suositella, ei jäänyt pikkutavarat edes tullin. Huomionarvoista oli kuitenkin että todelliset hinnat olivat hieman korkeammat kuin sivuilla ilmoitetut euromääräiset, tiedä sitten miten ahkerasti kurssia päivitetään. Kannataa siis huomioida, jos arvokkaampaa tavaraa tilaa. Ja Juhani pistä raporttia jos/kun saat wiskin tilattua.

juhani

jo vain,infoa laitan sitä mukaa kun itsekkin viisastun prosessin edetessä.

Samses

Vähän asian vierestä ja todella tyhmä kysymys... mutta kysyn kuitenkin kun te varmaankin osaatte vastata.

Nimittäin, ostin käytetyn T3:n ja haluaisin irrottaa raudat tukista ja katsoa mitä moskaa löytyy, aseen muu kunto (= puhtaus) ei ole ihan priimaa niin arvelen että tukin ja rautojen väleistä saattaa löytyä yhtä sun toista. Lisäksi haluaisin ennemmin tai myöhemmin vaihtaa tukin GRS:ään tai KKC:hen.

Eli tyhmä kysymys kuuluu, mitä muuta minun pitää tehdä saadakseni tukin irti, kuin avata ne kaksi isoa ruuvia joiden kannat ovat tukin alapinnalla, ja irrottaa se muoviosa joka ympäröi liipasinkaarta ja lipasta? Kokeilin tätä, ja ei lähtenyt raudat erilleen tukista - olisiko minun pitänyt vain vääntää lujemmin?

Toisekseen, onko mitään syytä miksi minun ei kannata ottaa tukkia irti?

Ile__

Väännä vaan lujemmin tukin päätä ja piippua erisuuntiin, niin kyllä se siitä irtoaa.

Ja ei ole mitään syytä olla irroittamatta niitä. Kaikkihan kannattaa aina joskus purkaa huoltoa ja puhdistusta varten.

Kun laitat raudat takaisin, niin katso lipas aukosta että vastinrauta osuu oikeaan kohtaan ennenkuin kiristät ruuvit lopulliseen tiukkuuteen.

Samses

Kiitos! Lähtihän se kun uskalsi vääntää, ja puoli biitsiä hiekkaa oli sisällä eli ihan aiheellistakin taisi olla...

Templar

Tervehdys! Millaisia mielipiteitä porukalla olisi tällaiseen, kun olen suunnitellut T3:en hommaamista TA-kiväärin aihioksi ja tietysti Varmint-versiona, mutta että mikä noista varminteista ehkä olisi paras vaihtoehto.... Kaliiperina tällä hetkellä ykkösehdokkaana 300WM. Siis Super Varmintissa olisi picatinny-kisko vakiona, mutta olen siinä käsityksessä, että yli 1000 metriin ammuttaessa (ainakin sillä tähtäimellä minkä meinaan siihen pultata kiinni) tarvittaisi kallistettu optiikan linjaus. Eli siis vaihtoehdot olisi kai Superin valmis kisko + kallistettu kiikarinjalka, tavalliseen (varmint/ss) kiinnitettu erillinen 20MOA kallistettu kisko + tavalliset jalat, tai sitten optilockeilla toteutettu kallistus. Mikähän näistä olisi pidemmän päälle kestävin ja huolettomin vaihtoehto?

Superissa olisi myös säädettävä poskipakka, mutta mitä nyt olen tätäkin ketjua lukenut, niin tukki taitaa olla ensimmäisiä vaihdettavia osia. Joten onko järkeä maksaa ekstraa siitäkään.

Ymmärrän hyvin, että näillä spekseillä pyssy on vasta hyvin aihio TA-kivääriksi, mutta tarkoitus olisi saada ase tiukalla budjetilla ja sitten hiljalleen parannella sitä mm. tukin osalta. Optiikkana alkuvaiheessa olisi nyt jo hyllystä löytyvä Bushnellin elite 6500 2,5-16x42.

HJu

Jos runkoputki on 30mm niin kallistetut Optilockit ovat järkevä tapa. Ne voi myydä eteenpäin tarvittaessa. Ja ne voi myös ostaa käytettynä.

Jos/kun aiot kuitenkin rakentaa asettta niin ota perus-Varmint. Poskipakan tekee telttapatjasta ja jeesusteipistä käytännössä ilmaiseksi.

Itse harkitsisin myös 6.5x55 kaliperia.
Terveisin,

HJu

Templar

Lainaus käyttäjältä: HJuJos/kun aiot kuitenkin rakentaa asettta niin ota perus-Varmint. Poskipakan tekee telttapatjasta ja jeesusteipistä käytännössä ilmaiseksi.

Joo, näin järkeilinkin... Tuon säästyvän pari satkua voi laittaa vaikka hyvän vaimentimen alkupääomaksi :)

Onkohan muuten Varmintilla ja Varmint stainlessilla muuta käytännön eroa kuin rautojen pintakäsittely?

Lainaus käyttäjältä: HJuItse harkitsisin myös 6.5x55 kaliperia.

Joo, se onkin varmaan vaihtoehdoista seuraavana. Olisi varmaan järkivalinta... Mitä olen tuumaillut, niin 300WM:llä saa juntattua painavampaa murkulaa, ja ehkä aavistuksen suoremmalla lentoradalla ja vähemmällä tuulipoikkeamalla, mutta mikä sitten on lopulta käytännön etu. Perän takaa se kuitenkin on kiinni - halvemmalla a-tarvikkeella ja pienemmällä rekyylillä voisi tulla ammuttua ehkä enemmän  8)

miso

Ostin 6.5x55 T3n yllä esitellyillä perusteilla. Jälkikäteen harmittaa hieman chassiksientukkien ja yleisesti viripalikkojen saatavuus. Lyhyelle aktiolle löytyy vain niin paljon helpommalla. 260rem tms olisi voinut olla parempi valinta... Jos jollakulla on hyvä ehdotus "pitkän aktion" lipas+alarauta+chassis ongelmaan niin vinkit ovat tervetulleita. Voi toki nytkin ottaa McM tukin, CDI alaraudan ja väännellä AICS lippaita, muta olisiko kellään vaihtoehtoisia ratkaisuja virityksille?