Picatinny kiskon kiinnitys

Aloittaja Tepe, elokuu 07, 2010, 17:45

« edellinen - seuraava »

Tepe

Millä muut kiinnitelleet picatinny kiskoja aseisiinsa? Itsellä kisko OLI kiinni 3:lla m4 pultilla lukkorungossa. Tänään käytiin kaverin kans harjoittelemassa viimeistä kertaa ennen häyhää niin kaikki pultit menivät poikki ja kiikari irtosi.. :shock: eivät näköjään kestäneet rekyyliä. Eli kiskona sakon picatinny + siihen kuuluva 3 renkainen yksiosainen jalusta, kaliiberi .300wsm. Kiirusta pitää ennen kisoja saada peli laulamaan.. Mikähän kierre mahtaa olla noissa sakon omissa m4 pulteissa?

HJu

Jalonen taitaa käyttää M5-pultteja. Kovuusluokka vähintään 10.6 eikä kai 12.9 olisi haitaksi.

Itse kisko kannattaisi liimata laakerilukitteella kehykseen ruuvauksen yhteydessä.
Terveisin,

HJu

MSa

Ikävä kuulla viime hetken kalustohäiriöistä.

Olen nähnyt kasan noita pettäneitä picatinnyratkaisuja ja em. syystä kartan niitä kuin ruttoa itse.

Sakon TRG:n picatinnykiskot on muistaakseni neljällä pikkuruuvilla kiinni + 2 läpitapilla kehyksessä + liimattu kovalla laakerilukitteella (loctite 638 muistaakseni). SITTENKIN olen nähnyt noita korkkaavan muutamia.

Tarkemmin tuntematta rakennetta, neuvoisin näin ennen kisaa:

a) kiikari kiinni ILMAN ylimääräisiä osia suoraan kehykseen ja kisa tällä läpi tai

b) Paketti auki, rasvat ja töhnät pois hyvin välistä ja uusilla pulteilla + LIIMALLA!!! nippuun. Jos liima toimii, niin sen tehtävänä on ottaa rekyyliä vastaan ja ruuvit saavat keskittyä pitämään kiskoa puristettuna kehykseen.

Sitten kisan jälkeen miettii kunnolla picatinnyratkaisun uudelleen läpi.

MSa
[url=https]

JL

Lainaus käyttäjältä: MSa
b) Paketti auki, rasvat ja töhnät pois hyvin välistä ja uusilla pulteilla + LIIMALLA!!! nippuun.

Näin- Kunnon puhdistus asetoonilla/rasvanpoistosprayllä ja soveltuvaa Loctiteä (esim 603) väliin = ihme on jos vielä irtoaa.

Jos kiskon ja kehyksen välissä on rakoja (korkeintaan 0.5mm asti), sitten Loctite 660.

Ja M4 ruuveja saa 12.9 lujuuksisena.

HJu

Near mfg:lta saa Trg:hen kallistettua Picatinnykiskoa jossa on ruuvien lisäksi 4 integroitua stoppariuloketta.
Terveisin,

HJu

JRu

Jos kiskossa ei ole rekyylistopparia, niin teollisuuspuolelta löytyy liimoja ( esim UHU ) jotka kestää 250-300kg/cm^2 leikkausvoimia. Tuommoinen 4 cm^2 kontaktipintaa kiskon ja kehyksen välissä, liimaus ja tapitus ==> viimeinen liitos mikä miestä ja asetta räjäyttäessä erkanee on se kiskon ja kehyksen välinen liitos.

Tietysti toivoisi että Nightforcen Direct Mountin kaltaiset ratkaisut yleistyisi kaikenlaisiin asetyyppeihin joissa weaver/picatinny ei ole osa kehystä. Kun prkl löytäisi nyt vaan jostain sen sopivanhintaisen CNC dremelin...

Tepe

Nyt kiikari taas kiinni aseessa ja kesti ainaskin koeammunnan. Laitoin optilocit kiinni cz:n omiin jalustoihin pienellä virittelyllä ja paljolla liimalla. Jalustassahan semmoinen pieni ero sakon jalkoihin että renkaan alla olevalle sovitteelle tarkoitettu kolo hieman isompi cz:n jalustassa..vähän täytettä väliin ja taas toimii.. Saa luvan kestää tämän vuoden kilpailun ja ensivuodeksi taas uudet kujeet. Aseenahan oli sitten cz 550 muokattuna kaliiberiin .300wsm joten optiloceille vähän hankala löytää sopivia jalustoja ilman että itse rakentelee.

MSa

Lainaus käyttäjältä: TepeNyt kiikari taas kiinni aseessa ja kesti ainaskin koeammunnan. Laitoin optilocit kiinni cz:n omiin jalustoihin pienellä virittelyllä ja paljolla liimalla. Jalustassahan semmoinen pieni ero sakon jalkoihin että renkaan alla olevalle sovitteelle tarkoitettu kolo hieman isompi cz:n jalustassa..vähän täytettä väliin ja taas toimii.. Saa luvan kestää tämän vuoden kilpailun ja ensivuodeksi taas uudet kujeet. Aseenahan oli sitten cz 550 muokattuna kaliiberiin .300wsm joten optiloceille vähän hankala löytää sopivia jalustoja ilman että itse rakentelee.

Hyvä homma että on nipussa!

Less parts - less trouble.

MSa
[url=https]