S&B PMII 3-12 / 4-16 omistajat huom

Aloittaja JL, kesäkuu 06, 2010, 22:54

« edellinen - seuraava »

JL

Oma Benderi on remontissa. Pitäis vähän valmistella kun näyttää että aikataulut kusee pahemman kerran.

Mallihan oli siis single turn, eli matalat rummut / koro 13mrad.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa:

-Rummun ulkohalkaisijan (sileä osa, sama jossa tehtaan naksumerkinnät)

-Edellämäinitun "sileän osan" korkeuden

-Kororummussa, nollan ja kolmentoista välissä olevan tyhjän tilan mitan- taikka vielä helpompaa olisi jos joku tietää suoraan kertoa

montako naksua täydessä kierroksessa "olisi". 140?

-Sivurumpu samoin. Täyden kierroksen naksumäärä lienee sama- mutta miten liikkuu? Muistikuvan mukaan stoppari tulee vastaan 6.X mrad.

Kuten saattaa arvata BDC pitäisi tehdä -tai ainakin valmistella niin pitkälle kuin se on mahdollista ilman putkea.

http://img88.imageshack.us/img88/1149/kysmys.jpg">

Kiitos

JL

Kiitos

kauko tuovinen

Pelleikö kiikarin säädöt?? Kuvassa näyttäisi olevan sama asia, mikä minulla oli vikana. Minun Bushnell 8-32 pellili, kun kiikarin jalan silmä oli hyvin lähellä säätötorneja.Tuntui siltä ettei kiikari säädy tarpeeksi naksuilla.Samoin sitten, kun ampui esim. 100 m niin ase tuntui räiskivän.Käytin Kärjellä kiikaria.Hän tutki ja sanoi olevan kunnossa.Sitten keskusteltiin, miten oli kiikari kiinni. Vika oli siinä, että jalansilmä oli ollut noin 1 cm päässä. Vääntää säätö juttuja siten, ettei kiikari tunnu säätyvän. No.kun laitoin kauemmksi eli isommalla välillä kiinni homma ok.

JL

Lainaus käyttäjältä: kauko tuovinenPelleikö kiikarin säädöt?? Kuvassa näyttäisi olevan sama asia, mikä minulla oli vikana. Minun Bushnell 8-32 pellili, kun kiikarin jalan silmä oli hyvin lähellä säätötorneja.Tuntui siltä ettei kiikari säädy tarpeeksi naksuilla.Samoin sitten, kun ampui esim. 100 m niin ase tuntui räiskivän.Käytin Kärjellä kiikaria.Hän tutki ja sanoi olevan kunnossa.Sitten keskusteltiin, miten oli kiikari kiinni. Vika oli siinä, että jalansilmä oli ollut noin 1 cm päässä. Vääntää säätö juttuja siten, ettei kiikari tunnu säätyvän. No.kun laitoin kauemmksi eli isommalla välillä kiinni homma ok.

Oma Benderi on ristikkopäivityksessä. Vanha PM2 sarja on pomminkestävää tekoa- kirjaimellisesti.

Bushnellien ym kuuluukin olla rikki ja huollossa koko ajan. Ei ne muuten halpoja olisikaan.

Ja jos runkoputki antaa periksi kiinnitysrengasta normaalisti kiristettäessä, ei vika ole renkaan sijoituspaikassa vaan putken rakenteessa/materiaalissa.

Ja Kärjen höpötyksille en itse kyllä laita mitään painoa. Jos optiikan kanssa on ongelmia, suomesta löytyy korjaajia joilla on ihan asiaanliittyvä koulutuskin.

SO

Saako tohon nyt viivaristikkoa?

JL

Lainaus käyttäjältä: SOSaako tohon nyt viivaristikkoa?

Joo, P4 pitäis onnistua. Ehtis vaan saamaan ennen kisoja...  :pray:

HJu

Pari vuotta sitten ristikkopäivitys oli 430e+postit Suomi-Saksa-Suomi. En vaihdattanut P3 mildot-ristikkoa P4:een..
Terveisin,

HJu

WhoEver

Itsellä pari vuotta sitten lakkasi toimimasta 4-16x PMII:sta välillä suurennoksen säätö ja kuvakin oli vähän suttuinen. Ei muuta kuin tehtaalle viestiä, että tälläinen kävi, kun oli käytettynä ostettu kiikari ilman papereita. Vastauksena oli, että jos ei ole omalla toiminnalla hajonnut, niin ilmaiseksi korjataan. Jokusen kuukauden päästä tuli takaisin täysin huollettu kiikari. Erector(mikä osa se nyt sitten lieneekään) oli ainakin papereiden mukaan ollut rikki. Varsin tyyväinen S&B:n toimintaan omassa tapauksessani.

mika

Lainaus käyttäjältä: JL
Lainaus käyttäjältä: SOSaako tohon nyt viivaristikkoa?

Joo, P4 pitäis onnistua. Ehtis vaan saamaan ennen kisoja...  :pray:

Jos ei ehdi niin saat lainaa huippuoptiikkaa taktisella jalustalla.  :violin:
CHAIRBORNE - USB Troop