Naamioinnista

Aloittaja JRu, kesäkuu 14, 2006, 20:05

« edellinen - seuraava »

Spotter

Onkos tuota webtexin tekelettä löydettävissä lähellö Suomea?

HJu

Eiköhän nuo TA-piireissä käytössä olevat Webtexit ole enimmäkseen ostettu Finnrappelista. Ainakin omani on. Varmaan jostain muualtakin voi saada.
Terveisin,

HJu

JPa

Finnrappelista minäkin omani hankin.

HJu, mitä käytät naamiointina juutin tilalla? Vai luotatko kokonaan paikanpäältä saataviin luonnomateriaaleihin??

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

Spotter

Paljonko ghillie tulisi lopulta maksamaan. Itse en kehtaisi ruveta väsäämään... Jos joku halvalla tekisi  :oops:  :roll: .

Täytyy varmaan hommata tuo webtexin liivi

er

Finnrappel/Milpro hinnoin omalle viritemälle tuli hintaa seuraavasti.

Webtex sniper west=50€

3kpl maastoverkkohuiveja=3X12=36€

Karhunlankarulla + neula=2€

=88€

http://www.milpro.fi/index.cfm?action=tuotekuvaus&tuoteperheid=000F2F8C-7CA3-1EAD-971CDFA2504AD816">http://www.milpro.fi/index.cfm?action=t ... A2504AD816">http://www.milpro.fi/index.cfm?action=tuotekuvaus&tuoteperheid=000F2F8C-7CA3-1EAD-971CDFA2504AD816

Webtexin lenkkeihin saa lisä materiaalia tarvittaessa luonnosta. Verkkohuivi on ns perusnaamiona. Huivista vedetyt lyhyet riekaleet eivät tiheäsilmäisyytensä takia ole tarttuneet puskiin ryömiessä.
Train hard--->Fight easy

haivula

Lainaus käyttäjältä: erFinnrappel/Milpro hinnoin omalle viritemälle tuli hintaa seuraavasti.

Webtex sniper west=50€

3kpl maastoverkkohuiveja=3X12=36€

Karhunlankarulla + neula=2€

=88€

http://www.milpro.fi/index.cfm?action=tuotekuvaus&tuoteperheid=000F2F8C-7CA3-1EAD-971CDFA2504AD816">http://www.milpro.fi/index.cfm?action=t ... A2504AD816">http://www.milpro.fi/index.cfm?action=tuotekuvaus&tuoteperheid=000F2F8C-7CA3-1EAD-971CDFA2504AD816

Webtexin lenkkeihin saa lisä materiaalia tarvittaessa luonnosta. Verkkohuivi on ns perusnaamiona. Huivista vedetyt lyhyet riekaleet eivät tiheäsilmäisyytensä takia ole tarttuneet puskiin ryömiessä.

Pitäisi olla tulossa samanlainen Webtex (jos JTa:han on luottaminen  :D ). Itse yhden paskan röllin tehneenä aijon pitää homman simppelinä ja mennä aika lailla samoilla linjoilla kuin er. Edelliseen viritykseen meni varmaan

kilo liimaa ja hermot. Ei tarvitse edes vainukoiraa kun jokainen haistaa liimankäryn kilometrin päähän.

Eikös kannattaisi käyttää ennemmin synteettisiä materiaaleja. Maastoverkkohuivikin menettää märkänä "ominaisuuksiaan" ja painaa. Etelä-Pohjanmaan TA-kursseilla sain lainata (ilmeisesti intin, näin ymmärsin) rölliviittaa

jossa oli enemmän synteettisiä (tai ainakin sen tuntuisia) materiaaleja, olisiko ollut joku Etelä-Amerikkalainen viritys. Hapsut oli niinkuin sellaista verkkomaista (vrt. hyttysverkko). Sateella se ei painanut juuri mitään, ja kuosikin

pysyi paremmin kasassa. Kuminauhavirityshän siinä oli ihan paska ja luonnon omia materiaaleja siihen oli tosi hankala lisätä.

Itse ajattelin raiskata perheen muovikuusen ja muutenkin katsoa saisiko rölliin haalittua enemmän synteettisiä meteriaaleja. Muovikuusen oksat ovat muuten erinomaisia esim. aseen naamiointiin koska "Oksissa" on tautalanta valmiiksi

sisällä, eli kiinnityskin on helppoa. Oksia voi myös käyttää useaan otteeseen.
\"Mistäs jos opetettelisit ampumaan?\"

LSa

Jos jollain kaverilla on, tai kursseilla pääsee tiirustamaan, niin kannattaa tarkistaa loistaako materiaalit valonvahvistimella katsottuna. Viime kurssilla katseltiin ja esim. noissa huiveissa oli hohtavia aikas paljon (pestyjä ja pesemättömiä). Veikkaisin, että monet tekokasvit loistavat myös.

er

Joo äijä alumiiniverkkohaarniskaan ja päälle luonnontavaraa. Eipähän näy lämppärissäkään, mutta olo on kuin sardiinilla purkissa ja liikkuvuus nolla. :D  Tuon naamioverkon voi toki korvata esim Saab Barracudan lämpönaamioverkon harsomaisella osalla se sopivan väriseksi värjäten.  Ne sorsaverkko osat täytyy jättää pois, jos ei halua koko metsää mukaansa. Hintaa vaan oheisesta materiaalista tulee kolminkertaisesti normi verkkohuiviin nähden.
Train hard--->Fight easy

mika

Lainaus käyttäjältä: er  Tuon naamioverkon voi toki korvata esim Saab Barracudan lämpönaamioverkon harsomaisella osalla se sopivan väriseksi värjäten.

Aiemman tornihuhun mukaan ko verkkoa ei siviilit voi laillisesti ostaa. Tämä saattaa vaikeuttaa hommaa. ;)
CHAIRBORNE - USB Troop

LSa

Kyse on lähinnä tekstiilin materiaalista ja värjäykseen käytetystä väriaineesta - ei juuri hintaeroa. Esim. luonnonvärit voi keräillä itse metsästä tai ostaa hippiliikkeestä. Oleellista taitaa olla teollisten kirkasteiden puuttuminen. Sama juttu pesuaineissa. Häiveominaisuudet pysyy hippipesuaineita käyttäen tallessa. Normaalit pesuaineet aiheuttavat kankaan hohtamisen. Siksi esim. armeijan vaatteiden kotipesu on kielletty.

Useimmat uudet lämpönaamiomateriaalit myydään tosiaan loppukäyttäjätodistuksella - ei siviilikamaa.

mika

Lainaus käyttäjältä: LSa

Useimmat uudet lämpönaamiomateriaalit myydään tosiaan loppukäyttäjätodistuksella - ei siviilikamaa.

Mulla on tota barracuda verkkoa sekä kesä että talvi versiota. Joten pitääkö mun olla huolissani kun en oo mitään loppukäyttäjätodistuksia omistanut?
CHAIRBORNE - USB Troop

SO

Lainaus käyttäjältä: mika

Mulla on tota barracuda verkkoa sekä kesä että talvi versiota. Joten pitääkö mun olla huolissani kun en oo mitään loppukäyttäjätodistuksia omistanut?

Joku kertoi jonkun ostaneen barracudan talviverkkoa keskisen kyläkaupasta siviileille sopivaan hintaan.

MaK

Lainaus käyttäjältä: SO

Joku kertoi jonkun ostaneen barracudan talviverkkoa keskisen kyläkaupasta siviileille sopivaan hintaan.

Minä ostin joskus Keskiseltä kolmella ja puolella eurolla 25m2 talvilämpöpeitettä, siis sitä reijällistä 2D-materiaalia. Nykyään samaa peitettä saa jo monesta nettikaupasta Euroopan alueella. Uudenpaa teknologiaa olevia 3D-verkkoja, sekä kesä- että talvimalleja sen sijaan saa vähän hankalammin norskien nettikaupoista, jos vaan osaa kiertää paikkoja ja ostaa heti kun näkee.

mika

:lol:  :shock:  :shock:
Lainaus käyttäjältä: SO

CHAIRBORNE - USB Troop

LSa

:D  Uutta Barracudan lämpönaamioverkkoa?