Suujarrulla varustetut äänenvaimentimet.

Aloittaja KRG, kesäkuu 24, 2025, 09:58

« edellinen - seuraava »

HJu

#90
Kaupallisesti tuonti voi olla hankalaa jos ylittää CIP-painerajat.


Tosin oma 7x55 (.284 Win) ampuu Bergerin 180 VLD:tä 895m/s mutta niitä ei voi ostaa valmiina kaupasta ja piippuakin on 700mm.
Terveisin,


HJu

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: KJJ - kesäkuu 15, 2026, 11:46nuita katoin luotien takii mutta aikas hankala saaha suomeen

https://www.fondprodukter.se/skytte/ammunition/kulammunition/125675-federal-premium-ammo-7mm-prc-terminal-ascent-170gr-20-box

Ei Ruotsista Suomeen patruunoiden hankkiminen ole mikään temppu kun ne tuo yksityiseen käyttöön. Käytännössä hommaat vaan poliisilta ennakkoluvan jolla osoitetaan Ruottalaisille ettei poliisilla ole mitään sitä vastaan. Sit vaan ilmo tullille että sellasia oot ostanut ja näytät luvan. Suomalaisella aseluvalla saa Ruotsista patruunoita ostaa

HJu

Lainaus käyttäjältä: metsienmies - kesäkuu 15, 2026, 17:02
Lainaus käyttäjältä: KJJ - kesäkuu 15, 2026, 11:46nuita katoin luotien takii mutta aikas hankala saaha suomeen

https://www.fondprodukter.se/skytte/ammunition/kulammunition/125675-federal-premium-ammo-7mm-prc-terminal-ascent-170gr-20-box

Ei Ruotsista Suomeen patruunoiden hankkiminen ole mikään temppu kun ne tuo yksityiseen käyttöön. Käytännössä hommaat vaan poliisilta ennakkoluvan jolla osoitetaan Ruottalaisille ettei poliisilla ole mitään sitä vastaan. Sit vaan ilmo tullille että sellasia oot ostanut ja näytät luvan. Suomalaisella aseluvalla saa Ruotsista patruunoita ostaa
Tarvitseeko edes ennakkolupaa jos käy itse autolla hakemassa? Olen ymmärtänyt että ainakaan nalleille ja ruudeille ei ennakkolupaa tarvitse kunhan tuodaan max 2kg savutonta ruutia ja max 1000 nallia per kerta. Saa korjata jos olen käsittänyt väärin.
Terveisin,


HJu

Tikkatactoes

Lainaus käyttäjältä: KJJ - kesäkuu 14, 2026, 13:00hienoo ja onnittelut asehankinnasta itelläki ois taas pyssykuume :P 

muute tuosta 7PRCstä varmaan moni haluaisi kuullaki kokemuksia

Joo. Ase nyt sepällä ja tukkikin on vielä vaiheessa siihen. Pikkuhiljaa sitä tässä syksyn aikana rakentelen ja päivittelen projektia tänne..

metsienmies

#94
Lainaus käyttäjältä: HJu - kesäkuu 15, 2026, 18:17
Lainaus käyttäjältä: metsienmies - kesäkuu 15, 2026, 17:02
Lainaus käyttäjältä: KJJ - kesäkuu 15, 2026, 11:46nuita katoin luotien takii mutta aikas hankala saaha suomeen

https://www.fondprodukter.se/skytte/ammunition/kulammunition/125675-federal-premium-ammo-7mm-prc-terminal-ascent-170gr-20-box

Ei Ruotsista Suomeen patruunoiden hankkiminen ole mikään temppu kun ne tuo yksityiseen käyttöön. Käytännössä hommaat vaan poliisilta ennakkoluvan jolla osoitetaan Ruottalaisille ettei poliisilla ole mitään sitä vastaan. Sit vaan ilmo tullille että sellasia oot ostanut ja näytät luvan. Suomalaisella aseluvalla saa Ruotsista patruunoita ostaa
Tarvitseeko edes ennakkolupaa jos käy itse autolla hakemassa? Olen ymmärtänyt että ainakaan nalleille ja ruudeille ei ennakkolupaa tarvitse kunhan tuodaan max 2kg savutonta ruutia ja max 1000 nallia per kerta. Saa korjata jos olen käsittänyt väärin.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/892177/ON_Tera.pdf;jsessionid=B284A1F0FB9040525237EC24AD468A2E?sequence=2

Tässä on viime vuonna tehty opinnäytetyö aiheesta, juttua löytyy sivulta 17. Käytännössä jos käyt kisa tai metästysreissulla ja tuot reissussa hankkimat paukut takaisin, et tarvii ennakkolupaa. Mutta jos vartavasten tilaat tai käyt vaan hakemassa tarviit ennakkoluvat, ruotsista vientiluvat jne

KRG

Suomessa on kaksi valmistajaa nyt.
Oulusta tuli eka virallinen myyntiin, Mikkelistä tulee toinen.
Kontiolahdella nukutaan vielä  ;D