Bulletseeker

Aloittaja Poikanen, elokuu 28, 2022, 22:53

« edellinen - seuraava »

Poikanen

Onko kellään kokemuksia tai ajatuksia bulletseekeristä? Itse tykkään tuosta aseeseen kiinnityksestä sillä siinä tuntuis olevan vähempi säätöä ko labradarissa.

mjpaanan

Hommasin tuollaisen juuri siksi että en jaksa säätää hirveästi mittarin asettelun kanssa ja toimii kyllä tosi hyvin.
Tuon kanssa ei tarvitse muuta kun laittaa laite kiinni kiskoon, ladata softa ja parittaa kännyyn.
Ohjekirjan tosin jouduin kaivamaan netistä kun sitä ei tullut mukana ja siinä oli BT parituksen koodi jota ilman laitetta ei saa yhdistettyä.

PAUTAC-asetarvikkeet

HJu

Oikeastaan muu tuossa ei häiritse kuin se että ei minulla ole läheskään joka aseessa picatinnykiskoa tukin etupäässä. Ongelma lähinnä pulttilukoissa joissa McMillan tukit.
Terveisin,

HJu

Perkeleen_Luoma

Lainaus käyttäjältä: HJu - syyskuu 10, 2022, 23:08
Oikeastaan muu tuossa ei häiritse kuin se että ei minulla ole läheskään joka aseessa picatinnykiskoa tukin etupäässä. Ongelma lähinnä pulttilukoissa joissa McMillan tukit.

Toimii tuo ihan kolmijalla, gorillapodilla tai kakkosnelosen päällä. Ei tarvitse olla aseessa kiinni.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

HJu

Lainaus käyttäjältä: Perkeleen_Luoma - syyskuu 10, 2022, 23:18
Lainaus käyttäjältä: HJu - syyskuu 10, 2022, 23:08

Toimii tuo ihan kolmijalla, gorillapodilla tai kakkosnelosen päällä. Ei tarvitse olla aseessa kiinni.

Ok, tuo ei ollut tiedossa. Oletin (juu tiedetään mitä oletuksista sanotaan) että laite tarvitsee aseen rekyylin mittauksen herätteeksi. Jos ei tarvitsekaan, niin sitten pitää perehtyä aiheeseen vähän lisää.
Terveisin,

HJu

mjpaanan

Ei tarvitse rekyyliä, laita on kokoajan päällä (tai miten säätää) ja mittauskeila on noin 22 astetta. Voi olla vaikka pöydällä tai kiikarissa kiinni tms.
Mukana tulee myös universaali adapteri jolla laitteen saa kiinni piippuun tai tukkiin jossa ei ole kiskoa.
PAUTAC-asetarvikkeet

Poikanen

Lainaus käyttäjältä: HJu - syyskuu 11, 2022, 12:26
..Oletin (juu tiedetään mitä oletuksista sanotaan) että laite tarvitsee aseen rekyylin mittauksen herätteeksi..

Ite oletin ihan samaa sillä ainaki labradarissa se tutkaheräte on huomattavasti epävarmempi ollu mulla ko mikki. Hommasin labradariin recoil triggerin piekkaria varten, mutta sitä ei ole ehtiny edes testaamaan. Toimiiko bulletseeker piekkareissaki ok?

mpaalanen

Hommasin reilu pari viikkoa sitten Bulletseekerin ja olen sitä nyt ehtinyt pikkasen kokeilemaan.

Havaintoherkkyys on tasoltaan hyvä, löytää jopa ilmakiväärin 177 kaliiperisen normikuulan. Ja antaa sille nopeuden vaikka se on selvästi alle luvatun 250 m/s minimin.

Mittasin 45 ACP pistoolin itseladattuja pateja mittari kolmijalalla ja ammuin ihan vierestä piippu sen verran edellä ettei kaasut puhalla ihan suoraan mittarin silmille. 5 laukausta joista 4 löytyi. Manuaali varoittaa, että suuliekki on sähköä johtava -> tutka ei mene läpi. Näin saattoi käydä yhdellä laukauksella. Mitatut nopeudet 210 - 220 m/s ( mikä oli jopa n. 50m/s alle ennusteen ( esim Paanasen latausoppaan taulukoihin nähden. Selvityksessä mistä ero johtuu. )

Mitatiin kaverin vaimennetun 9mm pistoolin lähtöjä. Nopeuksia väliltä 323 - 341 m/s mikä aika uskottavaa, joskaan minulla ei ollut tietoa minkä painoinen kuti patruunoissa oli.

BSeekerin käyttöliittymä on bluetooth+puhelin ja tuloksen ilmestyminen kestää joitakin sekunteja, joten mitään sarjatulta tällä ei saa kiinni. 9 millin testissä kaveri ampui muutaman nopean laukauksen alussa ja ne jäi saamatta kiinni.

Yleisvaikutelma tässä vaiheessa, että laite on helppokäyttöinen, tosi näppärän kokoinen, vaatii rauhallista toimintaa ampuessa ja mittauksen tarkkuudesta en osaa vielä sanoa, ennen kuin on luotettavaa vertailuaineistoa käytettävissä.
Hintaa vehkeellä on vähintään riittävästi joten odotukset on sen mukaiset. Vastaako laite hintaansa riippuu lopullisesti mittauksen tarkkuudesta. Jos se pitää paikkansa niin minulle oikea valinta.

Falconi

Onko tästä porukalla nyt enemmän kokemuksia? Miten kylmässä kelissä toimiiko tai kestääkö akku sen verran että pystyy perus latauskokeiluja tekemään (30-50 lks)