Yleistä höpinää tukeista, tukkityypeistä ja ampumaergonomiasta

Aloittaja Jokke Espoosta, helmikuu 15, 2019, 18:14

« edellinen - seuraava »

Poikanen

Mulla on ainaki ja käpistellä saa Ylläksen suunnalla. Olen tykänny ja aika TRG:n olonen tuo on. Ehkä vähän muhkumpi kämmen, mutta siitä on hetki kun olen TRG:hen koskenu. Viimeistely on loistavaa.

Muistelisin että Edi on konsultoinu Airbussin superjumbon siivekkeitä valmistavaa alihankkijaa hiilikuidun työstämisestä.

saku_s-t

Näin muistelin että sulta löytyikin mutta hieman on turhan pitkä matka lähteä hypistelemään  :D  En sitten tiedä oletko ainoa joka tällaisen tukin suomessa omistaa vai pitääkö kysellä muilta foorumeilta  ::)

Poikanen

Ainiin, niinhän me tehtiin. Itte kyllä olen just nyt Tampereella, mutta Tikka ei tieten sattunu mukhaan.

iippo777

Lainaus käyttäjältä: Poikanen - marraskuu 10, 2021, 23:25
Mulla on ainaki ja käpistellä saa Ylläksen suunnalla. Olen tykänny ja aika TRG:n olonen tuo on. Ehkä vähän muhkumpi kämmen, mutta siitä on hetki kun olen TRG:hen koskenu. Viimeistely on loistavaa.

Muistelisin että Edi on konsultoinu Airbussin superjumbon siivekkeitä valmistavaa alihankkijaa hiilikuidun työstämisestä.
Toi "muhku" kämmen on minulle ikävä. Minulla on t1x ja t3x ja molemmissa on vakio kompostitukit ja pysty kahvat sekä soft touch levikkeet tukin keulalla. Näissä on hyvää:
* Soft touch levike (pysyy paremmin pussin päällä)
* Molemmissa on pehmeä perä ja perässä jatkopalat.
* Paino on molemmissa hyvä.
Huonoa:
* kahvan paksuus.

Ko. Syystä jossain kohtaa tilaan jonkun ARska kahvasen chassiksen (MDT) joka on "vain" kevyt ja jäykkä. Noilla vakiotukeilla ammun ihan mainiosti, mutta esim. Seisaaltaan ilman tukea ohut tukevampi kahva olisi mulle hyvä ja sitten taas pussilta ammuttaessa snellarilla se liipasimen hipaisu on niin pieni, että ihan vaikka halkoon pedattunakin ammun ne samat räkätulokset. Ehkä seon hulluutta alkaa tukkia vaihtamaan, mutta toisaalta olen mä huonompiakin päätöksiä tehnyt.

Nämähän on tietenkin maku ja tottumiskysymyksiä, mutta ainakin itse en puutukkia omiin aseisiini suostu ottamaan (edes haulikkoon)

Mun haulikko on tosin äärettömän hyvä "perinteisellä" tukilla. Siis Benelli M2 ja se on sellainen siro ja pitävä kompostitukki. Toimii mulla.

Ps. Olen siis 189cm pitkä ja mun kädetkään ei ole ihan vauvanmallia ja silti noi Tikkojen kahvat sylettää ampua ilman pussia.

J-MK

Itselleni Mäkkärin A5 on ollut tähän mennessä paras ainakin kahvan osalta. A5 oli maastossakin hyvä. Ryömiessä tuli mukavasti vieressä mukana eikä takerrellut risuihin. Kalusto on sittemmin vaihtunut perus TRG:hen ja se on nyt purettu osiin ja uutta tukkia odotellaan kun orkkis ei alkanut tuntumaan mieleiseltä.

TTA-

Lainaus käyttäjältä: Poikanen - marraskuu 10, 2021, 23:25

Mikä Tikan malli sulla on? Olen ostamassa PSE:n tukkia ja en oikein osaa päättää, että laitanko E-Liten vai E-Tacin. E-Litessä mietityttää, että onko pistoolikahvan ja liipaisimen välinen matka turhan pitkä itselle. Keveys edellä olisi tarkoitus mennä tukin kanssa, koska ase tulee pitkälti latvalinnustukseen ja satunnaiseen hirvenpyyntiin. Kilometrejä tulee aika reippaasti reissujen aikana niin turhan raskasta vehjettä ei tekisi mieli kantaa. Eihän tuolla E-Tacilla ja E-Litellä ole valtavasti eroa, mutta jokainen gramma ratkaisee  ;D. Jos on lähikuukausina Rovaniemelle kulkua ota ihmeessä ase mukaan niin pääsisi käpistelemään!

Poikanen

Lainaus käyttäjältä: TTA- - joulukuu 16, 2021, 18:40
Mikä Tikan malli sulla on?

T3 CTR 260rem.

Kuljenhan mie sielä ajoittain ja koetanpa muistaa ottaa mukhaan.