Sakon 123 grainin peurapatruuna

Aloittaja Silent killer, huhtikuu 13, 2006, 11:04

« edellinen - seuraava »

Silent killer

Kyselisin onko kenelläkään sattunut samaa kuin täällä eli kyseinen 8 gr:n Sako peurapatruunan nalli ei syty..Minulla sattui eilen niin , ja radalla muutama kerta kohdistus vaiheessa.

- Muilla patruunoilla ei tälläistä ole koskaan sattunut ( kirjaan kaikki reklamaatiot ).

- Olin Eilen kettu kytiksellä ja sain harmikseni todeta että tämä kyseinen patruuna ei lauennut kolmannellakaan yrittämällä..Ja kettu meni maha täynnä koloonsa. vissiin..

- Että ase epäkunnossa..Eheeiii.. ase käy sepällä vuosihuollossa ,

Ja niinpä sulkuvälin vika  on suljettu pois ( ase toimi viime lauantaina 6 tuntia moitteetta , ja myöskin toissa päivänä.. ( näillä samoilla patruunoilla ).. Tarkistin myöskin iskurin , ja se tulee tarpeeksi ulos..

- Mutta ajattelin kysästä onko muilla ilmennyt jossain sakon tehdaspatruunassa ilmennyt vastaavaa vikaa ??? :roll: .

- Ajattelin ihan sitten piruuttaan lähettää patruunan sakolle ,koska minulla on monta erillistä tilaus erää kyseistä patruunaa , tässähän on vain epäilys että onko patruunat tasalaatuisia , vai eikö ??..

- Klikkasin patruunaa kolme kertaa , ja siitä huolimatta nalli ei syttynyt , tätä ei ole käynyt koskaan..ja aika lommo jäi nalliin , ja oletan että voima iskurissa riitti kyllä sytyttämään nallin..

- Outo juttu tämäkin...Yleensä olen kyllä Lapuan miehiä , mutta tämä kuula käy samaa  , saman painoisen kokovaipan kanssa siis ratapatruunan..

- Purin kotosalla 8 patruunaa poistamalla luodin + ruudin, ja kokeilin 6 nallia poksahti  ja kaksi ei.. Niin Yleensä aina kivääriä osoitetaan sormella kun jotain häikkää on ,mutta tässä tapauksessa lyön vaikka pääni pantiksi että ase on ja pelaa , kun huollan sitä paremmin kun mies vaimoonsa...
terv: Silent Killer

espo

Kun lähetät ptr:t valmistajalle, pistä kuitenkin, varmuuden vuoksi, mukaan tieto siitä mikä ase ja sarjanro....vaikka uskonkin että väitteesi aseen tarkastamisesta ja huollosta ovat totta, niin joissain aseissa on vanhemmiten tuollaisia vikoja ilmennyt, syynä voisi teoriassa olla esim. rakenteellisten syiden ja jousten väsymisen yhteisvaikutus. Eli vaikka isku jättäisikin selvän kuopan, iskuripiikin iskunopeus saattaa olla niin pieni, että syttymistä ei aina tapahdu paksukuorisilla nalleilla. Eikä tietojen antaminen ainakaan haittaa selvittelyä, jos vika olikin patruunoissa.

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: espoKun lähetät ptr:t valmistajalle, pistä kuitenkin, varmuuden vuoksi, mukaan tieto siitä mikä ase ja sarjanro....vaikka uskonkin että väitteesi aseen tarkastamisesta ja huollosta ovat totta, niin joissain aseissa on vanhemmiten tuollaisia vikoja ilmennyt, syynä voisi teoriassa olla esim. rakenteellisten syiden ja jousten väsymisen yhteisvaikutus. Eli vaikka isku jättäisikin selvän kuopan, iskuripiikin iskunopeus saattaa olla niin pieni, että syttymistä ei aina tapahdu paksukuorisilla nalleilla. Eikä tietojen antaminen ainakaan haittaa selvittelyä, jos vika olikin patruunoissa.

- Niin tuossa on järkeä..Eli pohdin nyt vielä ennen Patruuna lähettämistä Sakolle , yhden varteen otettavan tekijän  , meinaten tuon aseöljyn mahdollisuuden "jähmettää" iskuri niin että se tekee juuri niinkuin mainitsit lommon mutta ei täydellä voimalla...

- "Kuivatin" lukkoa yön yli  , eli siis pidin lukkoa alaspäin irroitettuna aseesta..Ja kyllä sieltä paperille tuli öljyläiskä..

- Mietin mahdollisuutta että kyseisenä aamuna jolloin kävin radalla oli lämpö asteita..Ja taas Yöllä sää muuttui pakkasen puolelle ,

Olisiko käyttämäni Anti Corrol aseöljy estänyt iskuria toimimasta oikein ????..Aseet on nimittäin asekaapissa piiput ylöspäin , ja voi olla mahdollista että sinne sitä öljyä on kertynyt , ja tämä on se ongelman syy

Toisaalta tätä tapahtuisi järjellä ajateltuna myös muilla patruunoilla,..Niin mene ja tiedä.. :roll:

- Olen käyttänyt tätä Anti Corrolia jo monia vuosia juuri sen takia että Whurth lupaa että se ei nimenomaan jähmety kovillakaan pakkasilla..

( Forrest vaahdon lisänä )

- Niin tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kun edellämainitulla patruunalla..

Minulla kun on näitä kyseisiä patruunoita 200 kpl:een erä  eikä erikoisen halpa , ja vaikeasti saatava..( Sakolta tilattava liikkeeseen )

- Harmittaahan se jos nämä patruunat on siirrettävä ei "varmojen joukkoon" , jossa on jo nuo "Nato pussi patruunat "... aika iso erä jo kaikkiaan sivussa käytöstä...

- Mutta testaan kerran vielä nämä patruunat radalla , Ja jos ongelma ilmenee vieläkin  , kun tuo öljyn mahdollisuus on eliminoitu , Sen jälkeen olen 99,9 %:n varma että Patruunoissa on vikaa...

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: espoKun lähetät ptr:t valmistajalle, pistä kuitenkin, varmuuden vuoksi, mukaan tieto siitä mikä ase ja sarjanro....vaikka uskonkin että väitteesi aseen tarkastamisesta ja huollosta ovat totta, niin joissain aseissa on vanhemmiten tuollaisia vikoja ilmennyt, syynä voisi teoriassa olla esim. rakenteellisten syiden ja jousten väsymisen yhteisvaikutus. Eli vaikka isku jättäisikin selvän kuopan, iskuripiikin iskunopeus saattaa olla niin pieni, että syttymistä ei aina tapahdu paksukuorisilla nalleilla. Eikä tietojen antaminen ainakaan haittaa selvittelyä, jos vika olikin patruunoissa.

- Niin tuossa on järkeä..Eli pohdin nyt vielä ennen Patruuna lähettämistä Sakolle , yhden varteen otettavan tekijän  , meinaten tuon aseöljyn mahdollisuuden "jähmettää" iskuri niin että se tekee juuri niinkuin mainitsit lommon mutta ei täydellä voimalla...

- "Kuivatin" lukkoa yön yli  , eli siis pidin lukkoa alaspäin irroitettuna aseesta..Ja kyllä sieltä paperille tuli öljyläiskä..

- Mietin mahdollisuutta että kyseisenä aamuna jolloin kävin radalla oli lämpö asteita..Ja taas Yöllä sää muuttui pakkasen puolelle ,

Olisiko käyttämäni Anti Corrol aseöljy estänyt iskuria toimimasta oikein ????..Aseet on nimittäin asekaapissa piiput ylöspäin , ja voi olla mahdollista että sinne sitä öljyä on kertynyt , ja tämä on se ongelman syy

Toisaalta tätä tapahtuisi järjellä ajateltuna myös muilla patruunoilla,..Niin mene ja tiedä.. :roll:

- Olen käyttänyt tätä Anti Corrolia jo monia vuosia juuri sen takia että Whurth lupaa että se ei nimenomaan jähmety kovillakaan pakkasilla..

( Forrest vaahdon lisänä )

- Niin tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kun edellämainitulla patruunalla..

Minulla kun on näitä kyseisiä patruunoita 200 kpl:een erä  eikä erikoisen halpa , ja vaikeasti saatava..( Sakolta tilattava liikkeeseen )

- Harmittaahan se jos nämä patruunat on siirrettävä ei "varmojen joukkoon" , jossa on jo nuo "Nato pussi patruunat "... aika iso erä jo kaikkiaan sivussa käytöstä...

- Mutta testaan kerran vielä nämä patruunat radalla , Ja jos ongelma ilmenee vieläkin  , kun tuo öljyn mahdollisuus on eliminoitu , Sen jälkeen olen 99,9 %:n varma että Patruunoissa on vikaa...