NightForce 5.5-22x50

Aloittaja Sandels, marraskuu 25, 2005, 15:30

« edellinen - seuraava »

Sandels

Elikä ostin tuon kyseisen tähtäimen ja kotona huomasin leiman pohjassa "made in japan".  En tiedä sitten, mutta minulle tuli vähän hujattu olo. Onko kaikki Nightforcen mallit valmistettu kyseisessä maassa ? Ja kommenteja jos jaksatte laittaa tuon kiikarin käymisestä.

Teillä varmaan on ollut keskustelua täällä tästä kiikarista mutta en ainakaan löytänyt tuohon valmistusmaa kysymykseen vastausta täältä vanhemmista topiceista.

JEPN

Käsittääkseni NXS sarjan tähtäimien rungot on valmistettu japanissa ja kokoonpano ja laaduntarkkailu tapahtuu "in The United States Of America". Koska runko on valmistettu Japanissa, ei siihen voi "made in USA"-leimaa printata. Teksti ei ole minua häirinnyt...

Kokemusta on ko. putkesta vajaan vuoden ajalta. Kiikari on ollut kahden eri 308:n päällä lähinnä rata-ammunnassa ja "maastoammunnassa", mutta nähnyt kyllä (sateista) metsää ja teeriäkin. MLR-ristikon avulla ampuminen on hauskaa ja helppoa suppeiden "testien" perusteella (max. 300m).

Kyttäysmetsästystä en ole täysitehoisesti päässyt harrastamaan, mutta toistaiseksi kokemukset on ihan lupaavia. Vertailu esim. 50:n Zeissin kanssa ei tosin ole vielä onnistunut. Paljon (aiheesta) parjattu valaisun säätö ei ole oikeastaan häirinnyt, kun ristikon on kerralla säätänyt omalle silmälle sopivan himmeäksi.

Eipä sen kummempaa. Tyytyväinen olen ollut.

Sandels

Ok, kiitoksia tuosta tuo helpotti oloa mukavasti. Luulin jo hetken että olin ostanut jokin kopion. Juu minullakin on tuo kiikari varustettuna tuolla MLR-ristikolla.

HJu

Kun nyt tuli puheeksi nuo valmistusmaat niin kumpikohan on tunnetumpi laatukameroista ja muusta laatuoptiikasta: Japani vai USA ? :-)
Terveisin,

HJu

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: HJuKun nyt tuli puheeksi nuo valmistusmaat niin kumpikohan on tunnetumpi laatukameroista ja muusta laatuoptiikasta: Japani vai USA ? :-)

Lainaan tässä pikaisesti tätä HJu:n kommenttia..niin..Japanilais kamerat on parhaat..näin minulle on uskoteltu,,vaan laatu optiikka  on Made in Germany..

Eli Japanilaista huippu optiikkaa taskuun/reppuun  , mutta Saksalaista optiikkaa kiväärin päälle ja tavalliseen luonnon tarkkailuun...

"Valmistusmailla on väliä laadussakin".... 8)
terv: Silent Killer

MSa

Terve Sandels,

Jos NXS putkesi rungossa lukee "made in jossakin muualla kuin Japan", niin silloin sinulla olisi kopio. Tämä pätee siis isompiin NXS-sarjan putkiin.

Pienemmät 1-4x24 sekä 2.5-10x24 NXSssät ovat taas Made in U.S.A.

Itse en tiedä missä kaikissa maissa NXSsien osat tai osia on valmistettu, mutta toisaalta en ole antanut sen häiritä. Made in Germany Zeissilla on useita kymmeniä alihankkijoita sekä S&B:nkin komponenttien valmistus tapahtuu Saksassa ja Unkarissa.

Pääasia on että valmistuksen laadunvalvonta on huippuluokkaa ja varmistaa tasaisen laadun, olipa kyseessä mikä tähtäin tahansa.

Tietääkseni kopioita ei ole liikkeellä NXSstä tai ylipäätänsä huippuputkista. Laadun tuntee käsissä ja viimeistään katsoessaan kuvan läpi. NXS on erinomainen putki muiden huippujen joukossa.

MSa
[url=https]

HJu

Kopioista sen verran että eBayssa on ollut myynnissä Leuplld Mark4 X10 Look-alike-malleja. Made in China ja hinta luokkaa 50-150 USD pyytäjästä riippuen. Laatu ei varmaankaan vastaa Leupoldin laatua. Airsoftin päällä varmaan ihan jees ja ehkä piekkarin päällä myös.
Terveisin,

HJu