Ampumaratoja oulussa?

Aloittaja topster, marraskuu 19, 2005, 17:45

« edellinen - seuraava »

topster

Voisko joku ystävällisesti valistaa tietämätöntä, löytyykö oulusta tai sen ympäristöstä 300m rataa? Jos löytyy niin miten käytettävissä?

john

Vilkaises:

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=14974">http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=14974

topster

kiitosta tiedoista!

näyttäs siis siltä, että päästäkseen ampumaan on liitytävä seuraan joka luonnollisesti vaatii jotain "pientä" maksua tästä ilosta.  :evil:

HJu

Eikös se ole aika kohtuullista että jos saa jotain niin siitä jotain pitää maksaa ? Yhdistysten rahat yleensä käytetään yhdistysten jäsenten harrastuksen hyväksi joten ei ne hukkaan mene.
Terveisin,

HJu

topster

:oops:  no niinhän se tietenkin on, jonkuhan ne kulut on tietenki maksettava.

Hepe

Nostetaanpa aihetta ylemmäs. Missäpäin Oulussa voi ampua 50-150 metriin ja jos jokin ampumapaikka on olemassa vaaditaanko sinne ampumaseuran tms. jäsennyys? Hiukkavaarassa taitaa ainakin olla 150 metrin rata, mutta pystyykö siellä ampumaan lyhemmille matkoille? Tarkoitus olisi pienarilla ammuskella ja miksei välillä sotilaskiväärilläkin.

keitsu

Haukiputaalla on vareputaan ampumarata jossa mahdollisuus ainakin 100 metriin ampua. Siellä on myös betonipöytä jossa on kohdistus hyvä tehdä.

Sitten kun tullaan pikkasen etelään, tulee kalimen a-rata. Seillä kans 100m.

Lisäksi on sanginjoella 100m rata. Kaikissa noissa olen nähnyt tauluviritelmiä myös 50m kohdalle vaikka ne ei ihan virallisimmasta päästä olekkaan.

Tietääkseni nuo kaikki radata on riistanhoitoyhdisksen ratoja joten lupia niihin ei tarvi, kunhan pitää paikat puhtaana ja noudattaa kellonaikoja. Ei ainakaan multa ole kukaan lupia tullut kyselemään.

Sämpy

Mitenhän se on tuon Kalimen radan kanssa, naapuri ainakin meinasi, että pitää olla Haukiputaan riistanhoitoyhdistyksen jäsen?

Hepe

Mietin ihan samaa eilen, itse olen Sotkamon riistahoitoyhdistyksen jäsen... No pitänee soitella ja kysellä, että saisko siellä käydä ampumassa.

keitsu

No mulle kalimen radalla sanoivat, että jos oot viimeinen niin pistä portti lähtiessä kiinni. Mistään muusta ei ollut puhetta.

VKK

Kalimen radalla EI saa ampua luotiaseella ilman virallista ammunnanvalvojaa, eikä haulikollakaan ellei ole Kellon seuran jäsen.

keitsu

Jaa, no kuinka päin vain. Eivät vain ukot mulle sitä maininneet kun kysyin asiasta.

No, jokatapauksessa pysyn sieltä radalta poissa niin ei tule onkelmia.... Mulle riittää hiukkavaaran, vareputaan ja sanginjoen radat.