Tikka CTR risut ja ruusut

Aloittaja Kettu, syyskuu 24, 2014, 15:40

« edellinen - seuraava »

Carlos

Kolmenollakasia CTR:ää näyttää olevan joissain liikkeissä ihan hyllyssäkin. Mutta jos ei ole kiire niin sou not.
Für diesen Moment arbeiten wir

T3ctr

Terve kaikille,

Olin viimeviikolla treenaamassa liikkuvaa hiveä ja alkoi tikka tekemään syöttöhäiriötä. Muutamia kertoja on aikaisemmin lipas pudonnut kesken sarjan, mutta olen luullut tämän olevan omaa huolimattomuutta etten ole painanut kunnolla kiinni. Nyt kuitenkin kuulin että näissä on kyseistä ongelmaa ilmennyt lipas tippuuu itekseen en syytä tähän tiedä?

Toinen vähän kinkkisempi juttu että kun lippassa on vähemmän kuin kolme patruunaa niin tulee syöttöhäiriö. Syötettävän patruunan luodin kärki tökkää lukkorungon alareunaan. Syöttörampiksiko sitä kutsuisi? Lipas pääsee ylösalas liikkumaan pari milliä, josta totesin tämän syöttöhäiriön syntyvän. Onko jollakin ilmentynyt samaa ongelmaa ja miten olette tämän korjanneet? Mahtaako vika olla aseessa vai lippaassa? On koitettu kolmella eri patruunalla ja kaikilla sama juttu, näin ollen voidaan kai patruunanvalinta sulkea kuvioista ulos.

Perkeleen_Luoma

Alkupään malleissa lippaat putoili ja joku korjasi muistaakseni jäykemmällä jousella lippaan pitimeen/vapauttimeen.

Syttö ongelmia mulla tuli kun vaihdoin Grs-tukin. Lipas jäi liian alas. Ratkaisuna kaivoin pohjaraudan etureunaa inan alemmas tukista.

Mulla on lipas nyt lukonkehystä vasten pienellä "hölskymis varalla". Kertaakaan ei ole syöttöhäiriöitä tullu viim. 500lks. Täyslipas ei mene paikalleen, jos pultti on edessä. Tätä on joku muukin tosin kirjotellut.

Hoituisi korjaaminen myös sitä lippaan lukitus salpaa jatkamalla.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

FINZKI

Mulla taas nyt tossa GRS Berserk tukissa niin tiukasti lipas kiinni, ettei liiku millikään suuntan tai toiseen kun lipas paikallaan.

Timanttiviilalla piti lipaskoloa jopa avartaa kun se ei mennyt muuten paikalleen.

Toki jos nyt tukin vaihtais takas orkkis tukkiin, niin se olisi nyt väljä siihen, mutta eipä mulla ole sitä tukkiakaan enää.

Koheltaja

Ei kyllä ihan heti tulisi mieleen lähteä viilaamaan lukkokehystä jos lipas ottaa siihen kiinni. Homma korjataan alaraudan tai/ja kehyksen petauksella että saadaan lipas asemoitumaan oikeaan kohtaan. Ei koskaan lähdetä viilailemaan lukkokehyksestä tavaraa pois jos raudat on sovitettu liian syvälle.
Kylätason ampuja

Poikma

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaEi kyllä ihan heti tulisi mieleen lähteä viilaamaan lukkokehystä jos lipas ottaa siihen kiinni. Homma korjataan alaraudan tai/ja kehyksen petauksella että saadaan lipas asemoitumaan oikeaan kohtaan. Ei koskaan lähdetä viilailemaan lukkokehyksestä tavaraa pois jos raudat on sovitettu liian syvälle.

+1

FINZKI

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaEi kyllä ihan heti tulisi mieleen lähteä viilaamaan lukkokehystä jos lipas ottaa siihen kiinni. Homma korjataan alaraudan tai/ja kehyksen petauksella että saadaan lipas asemoitumaan oikeaan kohtaan. Ei koskaan lähdetä viilailemaan lukkokehyksestä tavaraa pois jos raudat on sovitettu liian syvälle.

Lippaan koloa viilasin, en asetta.

Kirjoitinko jonnekkin että lukkokehystä viilasin?????

T3ctr

Hhm jooh no täytyypä katsoa mitä tuolle saan tehtyä, piti viritys tehdä viikonlopuksi kun oli kisat jotta ase toimii...kundit radalla nauro kun olin muijan meikkilaukusta pöllässy ponnarin ja sen avulla lipas pysy ylhäällä: D

Ile__

Et kirjoittanut.

Minäkin ihmettelin että mistä tuo lukonkehys tuohon keskusteluun ilmestyi : )

Ile__

Lainaus käyttäjältä: T3ctrHhm jooh no täytyypä katsoa mitä tuolle saan tehtyä, piti viritys tehdä viikonlopuksi kun oli kisat jotta ase toimii...kundit radalla nauro kun olin muijan meikkilaukusta pöllässy ponnarin ja sen avulla lipas pysy ylhäällä: D

Takuuhuoltoon.

T3ctr

Mm ai niin kai tässä joku takuukin on täytyypi myyjään ottaa yhteys ja kysästä mitä tälle vois tehdä:)

Koheltaja

Sellaiseen käsitykseen jäin kun lipaskoloa piti viilata että sai lippaan mahtumaan paikalleen, = lippaan kolo kehyksessä.

Ihan hyvä että se oli mun lukuvirhe, verenpainekkin laski eikä otsasuonta tykytä... 8)

Mutta jotain on ollut rautojen sovituksessa jos pitää aseen osiin tehdä muutoksia että saa kaiken toimimaan. Edelleen, tukin vaihdossa muokkaukset tehdään tukkiin eikä aseen osiin, oli kyseessä lipas, alarauta tai lukkokehys.
Kylätason ampuja

FINZKI

Saattohan sen mun tekstinkin väärin ymmärtää, juuri sängystä kömpineenä sen tekstin kirjoitin.

Mutta IMO lippaassa on kolo jota voi viilata, ainakin CTR kiväärissä.

Mutta nyt tuo korjattu, joten allright.

Koheltaja

Netti on aina siitä hauska että kirjoitetun tekstin voi joskus ymmärtää aivan toisin kun se on kirjoitettu. Ei ole eka kerta kun tulee väärinkäsityksiä, ja takaan ettei ole myöskään viimeinen. Tämmöstä tää on  :)
Kylätason ampuja

FINZKI

Se on tätä nettiä :)