6.5x52r

Aloittaja helike, marraskuu 08, 2005, 19:37

« edellinen - seuraava »

helike

onko kenelläkään kokemuksia valmetin 6.5x52r;stä

mpmasa

kaks vaihto ehtoa löytyy

luoti on siis .257=6.53mm  ei se .264=6.72mm joka on 'normaali' kuuspuolonen.

tämä vaihto ehto on varmempi. pativastaa 25-35 winchesteriä aika pitkälle. Ollut joskus aikoinaan suosituin 'pien' kaliberi, siis joskus sotien välissä... nyky käytössä lumipallo kaliipereihin luokiteltava

toinen on vaihto ehto on supistettu sot. kiv hylsy johon .257 kuula on istutettu. sukua 5.7x52r 8.2x53r 9.3x53r pateille joita sotien jälkeen suosittiin...  nyky ruudeilla(=hitailla) erittäin tiukaksikin ladattava jos ei ole sattunut oikein valja pesä. melkein 'magnumi'.

luoteja löytyy jenkki valmistajilta mutta ei kokovaippaa.

helike

pystyykö mosinista rakentamaan .264 kaliberisen,entä jälleenlataus?

tanni

Mulla on Valmetin 6,5x52R piippu sovitettuna TC Contenderiin ja Ackley Improved -kalvaimella muunnettu... noita piippuja saattaa vielä olla sepillä. Mutta itse Valmetin aseesta ei kokemusta.

Yhdellä kaverilla on 6,5x53R (siis oikea .264 kuuspuolikas) villikissa haulikkorihlassa, ja isällä sama kaliiperi Mosinissa. Kalvain saattaa olla Heleniuksella. Tekiköhän se holkitkin... en nyt heti muista.

Sämpy

Lainaus käyttäjältä: "tanni"Yhdellä kaverilla on 6,5x53R (siis oikea .264 kuuspuolikas) villikissa haulikkorihlassa, ja isällä sama kaliiperi Mosinissa. Kalvain saattaa olla Heleniuksella. Tekiköhän se holkitkin... en nyt heti muista.

Hyvä tietää, nimittäin olen tuota miettinytkin, että lieneekö tuommosia kalvaimia kellään olemassa. Saattas Valametistakin saaha asiapelin, kun laitatuttas tuplaliipasimet ja teettäs Mäkisellä haulikkorihlapiiput. Ko. kaliberi toimisi ulosvetäjässä urakantaversiota paremmin.

helike

onkohan 7x53r  holkit yhtä hakusessa, hylsy syntynee 7.62x 53r;stä