Poliisin hyväksymä säilytystila

Aloittaja Harwey, tammikuu 15, 2014, 16:22

« edellinen - seuraava »

HJu

Noita on erilaisia. Olen yhdessä käynyt joka oli puurakenteisen varastohallin toisessa kerroksessa. Kulku sisäkautta metallipinnoitetut seinät/lattia/katto, teräskalterit ikkunoissa ja hälyt. Rakennus noin 50m varsinaisesta asuintalosta.

Noissa on paljon vaihtelua sen mukaan milloin luvitettu ja missä päin Suomea.
Terveisin,

HJu

MOj

Lainaus käyttäjältä: EVä - tammikuu 20, 2024, 14:57
Muistaakseni talo oli tiiliverhoiltu talo, mutta aseet sai olla telineissään ilman asekaappeja, eli, tilaan jossa aseita säilytetään ei pitäisi päästä seinien eikä katon kautta.

Viranomainen arvioi tilannetta niin, että tilaan pääseminen mahdollistaa riittävän vasteajan. Tässä voi olla alueellisia eroja liittyen asuinpaikkaan ja lupaviranomaiseen.

astalo

Yli kuukauden olen odottanut Poliisilta vastausta asehuonetta koskien,vaan mitään ei ole kuulunut.Kävin tänää jo lupatoimistossa toimistohenkilökunnan kanssa juttelemassa,ja lupasivat kysellä vastauksen perään.

veeteetee

Itse soitin puhelimella laitokselle ja sain selville, kuka poliiseista tällä alueella vastaa tilojen hyväksynnästä. Sitten soitin ko. henkilölle ja sain hyviä neuvoja. Vasta niitten niitten pohjalta siirryin sähköpostitteluun. Ja kyllä, lopuksi asehuone sai hyväksynnän.

astalo

Täällä taas ei saa puhelinnumeroa..

HJu

Jos homma ei etene niin vapaamuotoinen valitus Eduskunnan oikeusasiamiehelle siitä että Poliisilaitos ei hoida lain mukaista neuvontavelvoitettaan. Uskoisin puhelimen soivan noin 3kk päästä.
Terveisin,

HJu

astalo

Nyt vastasi vallesmanni sähköpostiin,ja sanoi että tee suunnitelmasi mukainen ja he tulevat katsomaan sitten tilat,ja jos korjattavaa niin korjaa..