Leikkuuöljy supistuksessa...

Aloittaja eju, marraskuu 02, 2013, 16:15

« edellinen - seuraava »

Kosanderi

Lainaus käyttäjältä: ejuWürth:in pullon kyljessä lukee:" Erinomainen aseöljy"
Olen tässä sattumalta jo useamman vuoden testaillut noita Würthin kemppareita asetouhuissa. Lukkoöljy toimii puhdistuksessa leikkuuöljyn ohella jotenkuten(ei tosin vastaa varsinaisia puhdistusaineita), mutta mun mielestä varsinaiseen voiteluun niistä ei ole - ainakaan puoliautomaattien osalta. Varastoöljynä ok. Pikkasen liian ohutta ja katoaa ammuttaessa aseen pinnalta varsin nopeasti. HHS 5000 ja 2000 sen sijaan kestää pitenpään, mutta tahtoo kerätä enemmän likaa.

Hylsyjen supistamiseen ja kiillottamiseen on mullakin käytössä ne helposti saatavat Dillonin litkut.

K.Helin

Asiaa hieman sivuten. Käsittääkseni pistoolikaliipereissa saa ostaa karbidiholkkeja, jotka eivät vaadi rasvaa. Reddingin TIN-supistusrenkaita käytettäessä kaula ei vaadi rasvaa? Miksi esim Redding ei tee karbidisia S-bushing holkkeja niin ettei hylsyjä tarvitsisi rasvata ollenkaan? Aiheuttaako kiväärinhylsyn rungon supistus niin paljon kitkaa, ettei karbidistakaan ole apua?

HJu

Dillon tekee carbidiholkkeja cal 308 Win ja 223 Rem. Hylsyt pitää silti voidella ja maksavat selvästi enemmän.

Eli hyödyt vs. hinta eivät kohtaa.
Terveisin,

HJu

Masiina

Leikkuuöljy toimii erinomaisesti supistusrasvana ainakin .223, .44mag ja 45/70 kanssa. Olen käyttänyt tuota kohta kaksi vuotta supistusrasvana ja aseöljynä ja kirjoitan tässä talven aikaan asiasta jonkinmoisen stoorin. Aine on siis Würth Cut+Cool.
\"Jack of all trades, master of none\"

Kosanderi

Lainaus käyttäjältä: K.HelinAsiaa hieman sivuten. Käsittääkseni pistoolikaliipereissa saa ostaa karbidiholkkeja, jotka eivät vaadi rasvaa.

Tavan pistoolikaliiperin hylsyjä ei edes tarvitse voidella. Joissain tapauksissa se ei edes kannata.