Suomalaisia tukkiseppiä?

Aloittaja Rimmed762, kesäkuu 23, 2012, 19:45

« edellinen - seuraava »

Rimmed762

Koska olen teetättämässä tukkia, olen selvitellyt eri tukkiseppiä suomessa. Ja allaolevat olen löytänyt.

Asko Valonen, Jokela

Antero Lauronen, Suomussalmi

Veli-Matti Sipiläinen, Tervakoski

Erkki Wall, Rovaniemi

Markku Tervonen, Kestilä (hintava ja tekee viimeisen päälle)

Mauri Johansson / Asepuu, Simo (edullinen ja tekee perushyvää jälkeä)

Valosen hintaluokkaa en tiedä, mutta kahden muun heiluvat siellä viidensadan euron paremmalla (vai pahemmalla) puolella. Varustevalinnat sekä muut optiot vaikuttavat luonnollisesti hintaan aika paljon.

Onko tiedossa muita ja jos hintaluokista on tietoa niin ottaisin tietoa mielelläni vastaan. Tuntuu, että tukkisepät ovat parhaiten varjeltu salaisuus asealalla. Asesepät vielä jotenkin löytää.  :)

Edit: Lisätty muutamia tukkiseppiä alle tulleista viesteistä.

Maantiekiitäjä

Erkki Wall, tosin en osaa sanoa tekeekö vielä muuten ku "harrastuksen" vuoksi.

Rimmed762

Muistanko oikein, että Wall oli rovaniemeläinen ja valmisti myös kohtuuhintaista "suurriista-asetta"?

Maantiekiitäjä

Kyllä muistat.

http://nuuskakaira.com/Hilla/wall.htm">//http://nuuskakaira.com/Hilla/wall.htm

Tups

Tässä kaksi lisää:

Markku Tervonen, Kestilä (hintava ja tekee viimeisen päälle)

Mauri Johansson, Simo (edullinen ja tekee perushyvää jälkeä)

ampuja

Tilasin talvella Erkki Wallilta tukin, joka rantautui noin 2 viikkoa sitten.. Syy viivästymiseen oli Force Major.. Erkki tekee lähinnä harrastuspohjalta noita tukkeja. Kävin hänelle raudat viemässä henkilökohtaisesti helmikuulla ja siinä muutama tovi turistiin mukavia. Hän on kuulemma täysin valmis lopettamaan hommat siinä vaiheessa kun tilauksia ei enää ole.. Teki minulle vaneritukin, ja sellaisen käsittelyn kanssa kuin halusin. Muutamia pintatöitä halusin itse tehdä ja siksi sainkin tukin ns. puolivalmiina. Tekee myös täysin valmiiksi. Hintaa tuollaiselle vaneritukille tulee noin 240€ ja jos haluaa tilata CWP:ltä eri värisillä laminoilla tehtyä vaneria niin sen hinnoittelu sitten erikseen. En välttämättä vertaisi Erkkiä Lauroseen tai Tervoseen mutta hinta-laatu-suhde on vähintäänkin kohdillaan. Erot lähinnä pienissä viimeistelyissä millä ei käytön kannalta ainakaan minulle mitään merkitystä.. Ei tuolla hintaa ole mitään järkeä lähteä tukkia tekemään itse.. Ellei sitte välttämättä halua näperrellä.. Maantiekiitäjälle pistin kuvaa tukista, ja  voisin tuonne projektit topicciin laittaa samat kuvat. Erkki tekee kokolailla sellaisen tukin kuin vain itse haluaa ja on järkevästi toteutettavissa. Ei huonoa sanottavaa missään nimessä ja varsin mukava kaveri eikä ole hiekkaa missään ylimääräisessä välissä sillä miehellä.  :wink:
Onhan se niinkin niin.

ampuja

Jos itsessäsi on yhtään tekijän vikaa ja vähän haluaa tukin tekoon käyttää omaa aikaansa niin kannattaa katsoa tukki aihioita.. Esim R-optics myy aihioita.. ja varsin kohtuulliseen hintaan..
Onhan se niinkin niin.

Tapiok

R-opticsilla ei ole enää kuin muutama metsästystukin aihio, ratamalleja ei ollenkaan. Uusia tulee jos tilausmäärä on jotain 50 kpl. Eivät tee asiakkaan mallista, vaan vain omalla mallilla.

Sipiläiseltä kyselin helmikuussa tukin tekoa, tukin olisi ehkä saanut syyskuuksi. Hintakin olisi ollut valmiina sama kuin McMillanilla eli lähes seitsemän saturaista ilman pintakäsittelyä satasen halvempi.......

Jotynkin jäi pitkästä keskustelusta sellainen kuva että aikataululla ja hinnalla tehtiin selväksi että tilaa jostain muualta. On se vaan käsittämätöntä että samanlaista laminaattitukkia saa jenkeistä muutamalla parilla kolmella sadalla kotiin toimitettuna.

Taitaa kohta pitää ostaa McMillani suoraan, niin ei tarvitse tyytyä kompromissiin.

JRu

Koitan saada vihdoin kesäloman aikana kopiojyrsimen finaaliin ja liittyä kotimaisten tarjoajien joukkoon. Ellei homma tyystin kusahda niin tukkimalleja tullee http://www.ruistola.com/">verkkokauppaan aikanaan.

Rimmed762

Ja Asepuu niminen firma taitaa noista CWP:n aihioista kanssa rakentaa. Otetaan selvää.

Ja nyt täytyy odotella milloin Ruistola.comissa on tukkeja saatavilla... Onko jo ajatuksia malleista ja hinnoittelusta? Petaustyö oli ainakin vakuuttavaa...

JRu

Aika paljolti hinta riippuu siitä millaista jälkeä kopiojyrsimen jäljiltä tulee, eli paljonko on tukeissa työtä jäljellä. Aihiot varmaan CWP:tä ja tilauksesta vaikka mitä 5000€/lankku juuripähkinää sitten halutaankin. Mallisto varmaan tulee olemaan aika klassinen metsästys/varmint/rata mutta jos nyt jotain tyyliä pitää painottaa niin ehkä enempi mäkkärin tyyppistä kuin näitä TA- kisoissakin paljon nähtyjä "ratahirvi" - malleja. Mutta eipä lupailla vielä mitään ettei tule lupailtua liikoja. Kovasti tässä kuitenkin koko ajan töitä tehdään siihen suuntaan.

Rimmed762

AI tyylinen mielyttäisi itseä kovasti. (vinkkaus)

Järkevä hinta ynnättynä asialliseen työnlaatuun ja mahdollisuus ostaa "puolivalmiina" lisäisi omaa mielenkiintoani. Tosin yksi potentiaalinen asiakas ei tee niinsanottua kesää.  :D

Tups

LainaaJa Asepuu niminen firma taitaa noista CWP:n aihioista kanssa rakentaa. Otetaan selvää.

Asepuu toiminimellä toimii listalla jo mainittu Mauri Johansson.

Rimmed762

Lainaus käyttäjältä: TupsAsepuu toiminimellä toimii listalla jo mainittu Mauri Johansson.

Lisätty toiminimi nimen perään ensimmäiseen viestiin.

Maantiekiitäjä

Tuli tilattua itellekin 30 tukkiin lankut, nyt vaan odotellaan, että olisi aikaa pistää "koneet" käyntiin.