Ennen elokuun ensimmäistä viikkoa tapahtuvat ammunnat?

Aloittaja JpL, heinäkuu 08, 2005, 15:21

« edellinen - seuraava »

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: PLZeissin napsujen tuntuma vaihtelee riippuen siitä mikä malli on kyseessä.

Esim. 3-12x56 T* napsut ovat minimaaliset ja tahmeat.

3-12x56 T* Findotin napsut ovat taas täsmälliset ja jouheat.

Kahlesin napsut ovat luokkaa "olemattomat, miltei portaattomat" mutta ei sekään haittaa käytännössä, kun on metrinen matkarumpu käytössä.

Täytyy kait vähän "puolustaa" Zeissin napsuja..Tuo 3-12x56..myytiin minulle aikanaan n.s. metsästyskiikarina , joten on ja onkin noin että napsut on vähän "tahmeita" , mutta otetaan esim MIL-Tähtäin: Zeiss 6-24x56/72 , niin minä väitän että napsut on just' eikä melkein ( Saksalais tähtäin on the Best vaikka olis S&B , tai Hensu..jne.. ).Minäkään en ole kuullut tuosta Kahles putkesta ...( joku vois valaista jos on kokemusta tai tietoa ) 8)
terv: Silent Killer

HJu

Totta että S&B tekee myös 1/4 Moan napsuilla. Niissä malleissa on vaan se vika että napsujen lukumäärä on sama kuin 0.1 mradin napsuilla. Kokonaiskorosäätö on siten 1/4 Moa -napsuilla pienempi kuin vastaavalla 0.1 mrad-napsuilla.

Henkilökohtaisesti en näe mitään syytä hankkia 1/4 MOA-napsusäätöjä jos samalla hinnalla saa 0.1 mrad-napsut. Kun jälkimmäisillä saa enemmän korosäätövaraakin niin 1/4 MOA-napsut lienee tehty vain jenkeille joille ei tuo 10-järjestelmä oikein vielä ole mennyt jakeluun.
Terveisin,

HJu

JpL

Joo. Olen itsekin sitä mieltä, että kiikarissa ei tarvita hienompaa jokoa kuin 1/3MOA tai 0.1 mrad:in säätöjä. Swarovskissa on 1/6MOA ja NF Benchrestissä muistaakseni 1/8, mutta sehän onkin tehty lähinnä kilpa-ammuntaan.

Ainakin itselläni tuo 0.1Mrad pysyy mielessä paljon helpommin, ja menee aina laskiessa aikaa MOA-puolella.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

john

Moi, pysyttäisikö nyt alkuperäisessä aiheessa, eli tietääkö joku onko mahdollisat päästä johonkin pitkälle matkalle ampumaan ennen häyhäkisoja. En tarkoita että pitäisi tietää, en itse tiedä, kysyn vaan.

JpL

Täällä odottaa vastausta kysymykseen toinenkin  :)
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

HJu

17.-18.7. on TA-Pankilla ratavaraus Syndaleniin. Kyse on MPK Ry:n kurssista jonne voi ilmottautua MPK Ry:n järjestelmän kautta.

TA-pankkilaiset eli TA_kouluttajat ovat etusijalla ilmottautumisissamutta SM-kisan läheisyys huomioonottaen ja kahden päivän ratavaraus huomioiden uskoisin että sinne pääsisi osallistumaan muutkin ressut ainakin jompana kumpana päivänä. Yhteystiedot kurssista vastaaville Hakuliselle ja Jounelalle MPK Ry:n kurssitiedoista.

Koska en itse osallistu tilaisuuteen enkä tiedä sen tarkasta sisällöstä niin tämä on lähinnä vinkki mahdollisesta paikasta päästä kohdistamaan esim. 500m matkalle.
Terveisin,

HJu

Poikma

Heinolan ampujien siluettiradalla on myös mahdollista ampua max. 500 m:n matkalle. Kun maksaa 34 euron "ratamaksun", ei tarvitse liittyä seuran jäseneksi tms.  Tuolla summalla saat käydä ampumassa vaikka joka päivä, kun vaan tilaa on. Radalla on kiinteitä siluetteja, jotka eivät kaadu, mutta osuman kyllä kuulee. Lisäksi löytyy tietysti kaatuvat siluetit.

JpL

Hyvä idea, mutta Heinola on aika kaukana  :(  Taitanee mennä yksityisten maanomistajien metsästämiseksi jälleen. Pitää olla sen verran lääniä ympärillä, että varmasti ei vaimentimen kanssa ammuttaessa kukaan pahastu jytinästä.

JPa

Lainaus käyttäjältä: PLKahles ZF95:een saa myös matkarumpuja, kustomeja ei taida saada mutta blancon rummun saa.

Mistä saa blancon rummun Kahlesiin??

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

JPa

Itse itselleni vastaten: pienen soittokierroksen jälkeen (paikallinen seppä->Eloranta->Veijo Kärki) selvisi että Kärjeltä löytyy.

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..