Picatinny pikakiinnitteiset tähtäinjalat

Aloittaja VilleV, lokakuu 07, 2011, 17:07

« edellinen - seuraava »

VilleV

Terve taas,

Onko foorumilaisilla käyttökokemuksia otsikonmukaisista härpäkkeistä? Köyhällä ei ole varaa ostaa useita laadukkaita putkia, vaan ideana olisi laittaa kaikkiin omistamiini aseisiin picatinnykisko (kallistettu / kallistamaton) riippuen tietysti hankittavan jalan vastaavasta ominaisuudesta. Olen valmis laittamaan kohtuullisen summan rahaa projektiin, jotta vältytään minkäänlaiselta epälaadukkaiden ja toleranssialueen ulkopuolella olevien vehkeiden kanssa tuskailemiselta.

Asettamani vaatimukset ko. jaloille:

-Laadukas, pitäen sisällään kiinnityksen itse kiskoon ja tähtäimeen (projektin hengessä melkeinpä tärkein vaatimus on, että kun jalusta tähtäimineen otetaan yhdestä aseesta irti ja laitetaan seuraavaan, niin ei tarvitse arvailla, että missä se osumakeskipiste tällä kertaa sijaitsee. Aseenvaihdon jälkeen minulle riittää, että ase voidaan kohdistaa muutamalla laukauksella 300 metriin ts. iskemät on oltava maltillisen kokoisessa taulussa)

-30 mm runkoputkelle

-hinta 300 euroa tai alle (jos tuosta ruvetaan paljon kipuamaan, alkaa kokonaisuudessaan projektin hinta olemaan turhan lähellä laadukkaan käytetyn putken hintaa.)

Olen katsellut yllättäen valmiiksi muutaman vaihtoehdon:

http://www.finnaccuracy.com/KH_mounts.html">//http://www.finnaccuracy.com/KH_mounts.html

http://www.laruetactical.com/larue-tactical-obr-qd-scope-mount">//http://www.laruetactical.com/larue-tactical-obr-qd-scope-mount

Kaikenlaisesta näkemyksestä olen kiitollinen, varsinkin projektin realistisuuteen ja käytännölisyyteen liittyvistä. Minulla ei ole minkäänlaisia kokemuksia muista pikakiinnityksistä kuin venäläisistä sivukiinnitteisistä, niistä tosin melko positiivisia.

Kiitoksia

Facebook Arctic Snipers Public
Instagram @arcticsnipersfinland

HJu

Ihan filosofisista ja teknisistä syistä jättäisin varsinaiset QD-jalat väliin jos pikairroitukseen ei ole erityistä syytä. Tilalle Badger/PRI/Leupold Mark4/Seekonk/Near -picatinnyrenkaat 1/2" kiristyspulteilla. Vaihto aseesta toiseen vie aikaa about minuutin ja ruuvikiristys luontaisesti hoitaa QD-jaloissa ajan kanssa ilmenevät klapit.

Laruet ja vastaavat ovat hyviä jos tähtäintä alvariinsa vaihdellaan ja tarvitaan kallistus jalkaan.

Tuollaiset perinteiset Picatinnyjalat maksavat about 50% tai vähemmän kuin Laruet yms. pikajalat.
Terveisin,

HJu

VilleV

Lainaus käyttäjältä: HJuIhan filosofisista ja teknisistä syistä jättäisin varsinaiset QD-jalat väliin jos pikairroitukseen ei ole erityistä syytä. Tilalle Badger/PRI/Leupold Mark4/Seekonk/Near -picatinnyrenkaat 1/2" kiristyspulteilla. Vaihto aseesta toiseen vie aikaa about minuutin ja ruuvikiristys luontaisesti hoitaa QD-jaloissa ajan kanssa ilmenevät klapit.

Laruet ja vastaavat ovat hyviä jos tähtäintä alvariinsa vaihdellaan ja tarvitaan kallistus jalkaan.

Tuollaiset perinteiset Picatinnyjalat maksavat about 50% tai vähemmän kuin Laruet yms. pikajalat.

Asiallinen näkökulma tuokin, notta onko se sitten tosiasiallisesti niin kova urakka irroittaa pari kuusiokoloruuvia ja kiristää toiseen kiskoon...
Arctic Snipers Ry

Facebook Arctic Snipers Public
Instagram @arcticsnipersfinland

mika

Joko Spurhit tai sitten KH_t. Laruet mä jättäisin suoraan kauppaan. Tai sitten mulle on vaan sattunut ma-kappale. Renkaat alunperin soikeet ei hoonaamisen jälkeenkään meinannut pitää kiikaria paikallaan.

Samaa mieltä muuten HJun kanssa. Ei pikajalkoja jos ei oo pakko.
CHAIRBORNE - USB Troop

KWu

Häyhässä koeponnistin Burriksen AR-P.E.P.R 30mm pikakiinnitteisen tähtäinjalan. Kyseinen jalusta on tehty yhdestä kapppaleesta työstämällä. Sen hyvänä puolena on, että pikakiinnitysvivut lukittuvat vielä pienellä salvalla joka on helppokättöinen, mutta varmistaa että vivut eivät aukea kovassakaan menossa. Lisäksi tähtäimen mukana tulee kahdet renkaan yläosat: sileät tavalliset, sekä picatinnyllä varustetut. Tarvitsin juuri picatinnyrengasta pikkupunapisteen kiinnitykseen.

Olen samaa mieltä kuin muut aiheesta kirjoittaneet ; pulttikiinnitys on varmempi kuin pikakiinnitys. Jos kuitenkin valmistautuu valonvahvistimen tms nopeaan vaihtoon ( mitä itse suunnittelin) on ilman työkaluja irtoava jalusta ensisijainen. Picatinny antaa lisäromppeen kiinnitysalustaa.

Kyseinen jalusta on hintaansa nähden vakuuttavan vahva ( ihan maastoon eikä kaappiin tarkoitettu) ja kuten sanottua se tuli 10h jotoksolla testatuksi kivikossa heitellessä.

JL

KH:n pikairroitettavat olleet 7.62 AR:n päällä 2-3v, enkä ole vielä moitteita keksinyt.

Onhan se näppärää kun saa tarvittaessa äkkiä irti ilman työkaluja. Pysyy ja pitää yhtä lailla kun kiinteäkin.