338LM reseptejä N560:lla

Aloittaja jasse, huhtikuu 29, 2005, 06:20

« edellinen - seuraava »

JL

Lainaus käyttäjältä: "jasse"No niin. Elämäni ensimmäiset panokset on itse ladattu ja ammuttu TRG 42 338LM:iin, ja käyty tänään sateessa ampumassa istualteen pöydän päältä. Latasin 16.2 scenarin N560 ruudilla 85 grania Federal 215 nallilla ja Lapuan uusilla hylsyillä. Latauspituus 93.5mm. En tiedä mitä piipun suusta oli vauhtia tuolla latauksella, mutta yllätyin, kuinka vähän rekyyliä aseessa oli ! Piipun päässä oli AU:n Compact Dual, mikä tuntuu olevan kelpo peli äänenmaimentajana + rekyylinpoistajana. Ei siis minkäänlaista pelkoa tullut rekyyliin tällä paketilla, eikä hylsyssäkään vielä näkynyt mitään painemerkkejä, eikä muutenkaan mitään erikoista ikävää ole mainittavana. Ennen olin ampunut ainoastaan 308 winillä.

Hyvä maku jäi suuhun tällaiselle 338LM ekakertalaiselle, vaikka hieman rekyyliä ennakkoon pelkäsin. En tiedä olisiko tuntunut sitten jo ikävältä makuulta ja ilman vaimenninta. Todennäköisesti.

Kiva että tykkäsit. Mites kävi tarkkuutta?

Rekyylistä mulle sattui kerran niin että: ammuttiin koko viikonloppu eri aseilla ja PV:ltä oli Dragunovit kuitilla tähystäjille.

Noh, ensin dragut pr iltana kohdilleen JA EKA LAIKAUKSELLA olkapää mustaksi....repputuki->hankala asento+olkapään kulma-> aseen rautaperä hieman irti olkapäästä/luusta= AIJAIAIAI  :cry:

Kiva oli paukuttaa 338 TRG:llä 150 laakia viikonlopun aikana perään...tiesi ampuneensa vielä seuraavalla viikollakin.

jasse

Kävin silloin ampumassa yövuoron jälkeen vähän nukkuneena, ja tosiaan sateestakin harmistuneena vain 10 laukausta 100 metriin. Lähinnä vain aseeseen tutustumismielessä, sekä kohdistus- ja hylsyyn kohdistuvien paineiden tarkastamiseksi. Myöhemmin pitää ampua kauemmaksi ja katsella sitten noita kasoja tarkemmin. Joka tapauksessa viimeiset kolme laukausta 1MOA kasaan, mielestäni vähän ruiskastuna sinnepäin, toisten miesten jo kärsimättömänä odotellessa päästä ampumaan liikkuvaa hirveä.

Positiivinen kokemus kuiteskin.