PCB

Aloittaja john, huhtikuu 21, 2005, 19:57

« edellinen - seuraava »

john

PCB
Onko kellään luotettavaa tietoa seuraavasta asiasta: jos pcbllä laskee arvot tietyille etäisyyksille niin onko olemassa jotain kaavaa jolla saisi tietää että kuinka paljon enemmän luodin putoama on esim 1000 metrillä kuin mitä pcb ilmoittaa eli jos pcb mukaan on otettava naksuja esim 120 niin kuinka paljon lisää arviolta pitäisi ottaa tuohon 120 een? voiko käyttää jotain prosentuaalista arvoa eli esim 600 +x%, 700+x% jne.? kal on 7.62X53R, luoti 10g scenar, lataus N150 51grainia. olen käyttänyt bctä 0.455

MSa

Olen sovittanut tuollaisia korjauskertoimia tosielmän havaintojen perusteella lähinnä siksi, että lentoradassa on "liito" ja "drop" osuudet n600-750 ja 800-900m matkoilla verrattuna PCB:n laskelmiin.

Käytännössä PCB:llä ja 10g Scenarilla 0.455 pitäisi antaa vähän jopa yläkanttiin iskemät. Mun taulukot on jiirissä 0.465 arvolla PCB:n kanssa. Tuolloin ollaan 300-500m matkoilla naksu yläkantissa, sitten kohdillaan ja 900-1000m naksu alla.

Tämä riittää koeammuntojen pohjaksi paremmin kuin hyvin ja kuten ennenkin mainittu - lentorata on loppupeleissä aina verifioitava ampumalla lopulliseen kuosiinsa.

MSA
[url=https]

JpL

Ainakin mulla osumapiste oli n.15 cm ylempänä viideltäsadalta 12 gramman scenarilla kuin mitä ko. lähtönopeudella PCB ilmoitti, eli jotain siellä tapahtuu. Tekisi mieli kokeilla joskus armeijan radalla ylipitkää seitsemääsataa, ja katsoa, miten käy.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"