Bipodin "tassut" lumelle

Aloittaja J-MS, helmikuu 13, 2011, 10:28

« edellinen - seuraava »

J-MS

Lainaus käyttäjältä: jthyttinSaman homman hoitaisi amerikkalaisittain pujottamalla tennispallot Harriksen normijalkojen päälle.

Ja miksi ne nerot jenkkiläiset ei tuota olisi keksineet jo aikasemmin, ja kiinan kopiokoneet perässä??

Liekkö sulla etes bipodeista tietoakaan..........

Kokeileppa vaikka googlettaa bipod feet, niin saat aika laajan kuvan ihan perus koivista.

Siihen kun sitten etsit lumelle tms paskaan maastoon sopivaa koipea, niin oot oikealla jäljillä.

J-MS

Tässä hyvä kuva kun ollaan umpihangessa.

http://web.me.com/jomann/pictures/winter/winter_shooting-2.jpg">http://web.me.com/jomann/pictures/winte ... ting-2.jpg">http://web.me.com/jomann/pictures/winter/winter_shooting-2.jpg

JPa

Lainaus käyttäjältä: JPuharvemmin kukaan alkaa virittämään aseeseen lisäpainoa tai muuta irtoavaa ja häiritsevää viritystä.. Tai joo, ehkä joku virittää :)

:dance:  :doh:  :whistle:

Sorry, oli pakko..  :shifty:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

JRu

Lainaus käyttäjältä: J-MSLiekkö sulla etes bipodeista tietoakaan..........

On tässä viime aikoina seurattu tota sun taukoamatonta vaahtoamistasi, sä olet mm. valistanut täällä Sakon tuotesuunnittelijaa heidän omista tuotteistaan ja useimmat muutkin kommentit tuntuu tulevan kokemattomuuden tuomalla rajattomalla itsevarmuudella. Kyllä täällä muutkin osaa netissä surffata pyssysivuja muttei ryntää ihan jokaisesta pikkujutusta tänne tekemään uutta viestiketjua.

Nyt alkaa räksytys käydä sen verran röyhkeäksi että seuraavaksi on syytä tulla ehtaa asiaa tai pistetään kirjoitusoikeudet jäähtymään vähäksi aikaa.

Lainaus käyttäjältä: J-MS...jos joku on oikeasti teistä etes ikinä ampunut muualla kuin ampumakatoksessa.

Etkös sä ole se sama kaveri joka linnustaa hiacen seisonnalta?

Porukkaan ketä itse foorumilta tunnen henkilökohtaisesti kuuluu mm. ammattisotilaita, metsästäjiä, työkseen maastossa liikkuvia ( mm. metsäalan edustajia ) , sekä ase- ja puolustusteollisuuteen tuotekehitystä tekeviä, jotka joutuu ehkä joskus itsekin testaamaan ideoitaan maastossa. Lisäksi täällä hengaa sotilastarkka-ammunnan SM- kisan ja Finnsniperin järjestäjät, sekä käytännössä lähes kaikki kilpailijat.

Ihan jokainen ei täällä paasaa koko ajan siitä, että on joskus astunut tieuran ulkopuolelle. Älä anna sen hämätä.

Karhu

Odotinkin jo popkornien kanssa koska tähän pisteeseen tullaan  J-MS:n innokkaan postaustahdin ja viestien tason suhteen  :clap: Selkeästi innokas TA-toiminnasta kiinnostunut uusi harrastaja kyseessä, joten ei nyt hermostuta turhasta. Mun mielestä on hyvä, että saadaan foorumille täytettä käyttäjien omista viritelmistä/räpellyksistä, ja etenkin postauskynnystä alemmas. Itse en pariin ekaan foorumivuoteeni uskaltanut inahtaakaan :D Sen verran korkealla tasolla liiteli jutut omaan perehtymiseeni nähden.

Mitä noihin J-MS:n suoltamiin
Lainaus käyttäjältä: J-MS
Liekkö sulla etes bipodeista tietoakaan..........

Niin kohahduksen yleisössä nuo aiheuttaa, eli niiden suhteen kannattaisi miettiä kyllä uudestaan lähestymistapaa, vaikka olisivat kuinka pilke silmäkulmassa kirjoitettuja?

J-MS

Mutta ihan vakavissaan. Jos tassut uppuaa lumeen, laittaa TA tassujen alle jotain joka kantaa paremmin kuin tassu itsessään.. harvemmin kukaan alkaa virittämään aseeseen lisäpainoa tai muuta irtoavaa ja häiritsevää viritystä.. Tai joo, ehkä joku virittää :)

No eipä tuo paino bipodissa noussut kuin muutaman kymmenen grammaa.. :)

J-MS

Lainaus käyttäjältä: JRu
Lainaus käyttäjältä: J-MSLiekkö sulla etes bipodeista tietoakaan..........

On tässä viime aikoina seurattu tota sun taukoamatonta vaahtoamistasi, sä olet mm. valistanut täällä Sakon tuotesuunnittelijaa heidän omista tuotteistaan ja useimmat muutkin kommentit tuntuu tulevan kokemattomuuden tuomalla rajattomalla itsevarmuudella. Kyllä täällä muutkin osaa netissä surffata pyssysivuja muttei ryntää ihan jokaisesta pikkujutusta tänne tekemään uutta viestiketjua.

Nyt alkaa räksytys käydä sen verran röyhkeäksi että seuraavaksi on syytä tulla ehtaa asiaa tai pistetään kirjoitusoikeudet jäähtymään vähäksi aikaa.

Lainaus käyttäjältä: J-MS...jos joku on oikeasti teistä etes ikinä ampunut muualla kuin ampumakatoksessa.

Etkös sä ole se sama kaveri joka linnustaa hiacen seisonnalta?

Porukkaan ketä itse foorumilta tunnen henkilökohtaisesti kuuluu mm. ammattisotilaita, metsästäjiä, työkseen maastossa liikkuvia ( mm. metsäalan edustajia ) , sekä ase- ja puolustusteollisuuteen tuotekehitystä tekeviä, jotka joutuu ehkä joskus itsekin testaamaan ideoitaan maastossa. Lisäksi täällä hengaa sotilastarkka-ammunnan SM- kisan ja Finnsniperin järjestäjät, sekä käytännössä lähes kaikki kilpailijat.

Ihan jokainen ei täällä paasaa koko ajan siitä, että on joskus astunut tieuran ulkopuolelle. Älä anna sen hämätä.

Hello JRu.

Luulin että täällä olisi sana vapaa, ja että kirjoittaa saa,kun se liittyy aiheeseen.

Sorry jos hiillyin ja tälläisen kommentin mm kirjoitin.

Ja en ole tämä mies.

"Etkös sä ole se sama kaveri joka linnustaa hiacen seisonnalta?"

Jos täällä jengi sorsii,niin tuntuu ettei saa puoliaan pitää??

Välillä menee herne nenään ja se kai on luonnollista itse kullakin.

En täällä kuitenkaan ketään ole loukannut tai nimitellyt,vai tuleeko jollain sellaista mieleen?

Joten pyydän ANTEEKSI jos tämän aiheen kirjoituksissa olen joitain väheksynyt..

Poikma

Kyllähän sitä kirjoitella saa mutta pitäis uusissa säikeissä olla jotain asiaakin ettei vaan jatkuvasti suolleta linkkejä tuotteisiin tyylillä...."tuolla oli tuollanen ja täällä tällainen ja olispa makee ja tollasen mä haluisin ja diipa ja daapa"......

Sori vaan mutta noihin alkaa aika nopeesti kyllästymään.... :evil:

JRu

Ja en ole tämä mies.

"Etkös sä ole se sama kaveri joka linnustaa hiacen seisonnalta?"

http://www.takilta.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=23&t=4910">//http://www.takilta.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=23&t=4910

LainaaKävin tänään hyvän ystäväni kanssa viimeistä metsäkanalintu viikonloppua Joensuun Kulhossa katsastassa.

No eipä tarvinnut kuin ensimmäiselle metsätaipaleelle auton nokka iskeä, kun jo hemmetin iso kukko tieltä lehahti lentoon.

Kamun neuvosta auto parkkiin, jota jo ilman valoja ajeltiin hissukseen turvasuon reunalla.

Sitten pitää vähän treenata itseilmaisua ettei ymmärretä väärin.

Jos täällä jengi sorsii,niin tuntuu ettei saa puoliaan pitää??

Jos hyttisen tennispalloratkaisu ei miellytä niin perustele miksei. Jos perustelu on hyvä niin se vie keskustelua eteenpäin eikä tarvi käydä arvailemaan muiden keskustelijoiden kompetenssia.

Sulla on reipas ote tähän hommaan mutta eturengas ihan liikaa ilmassa. Ottaisit nyt vaan ihan rauhallisesti ja lukisit alkajaisiksi noita foorumin vanhimpia keskusteluja. Sieltä löytyy vastaus moneen kysymykseen. Mä käytän itsekin hakutoimintoa täällä viikottain vanhojen keskusteluiden tonkimiseen.

J-MS

ASIA PIHVI.

Toki toi tennispallo systeemi voi toimia varsin hyvin,mutta on turhan isot pallot,levyväinen materiaali toimii paremmin.

Pitäisi kokeilla tuota tennispallo sydeemiä,sittenhän sen voisi sanoa kokemuksella.

JRu

No en mäkään välttämättä lähtisi itse tennispallojen kanssa pelaamaan, onhan niissäkin otsapinta-alaa mutta pehmeällä hangella ei mitkään bipodin alle asetettavat lipareet toimi kuitenkaan.

Mä olen käyttänyt villahuopaa ampuma-alustana. Jos ei riitä niin reppu alle. Ja kun reppu on tuliasemassa kuitenkin tyhjennetty ainakin osin, niin bipodi on joskus auki repun päällä jotta saa riittävästi korkeutta makuuampuma-asentoa varten. Kyllähän sillä osuu.

http://i299.photobucket.com/albums/mm294/ruistola/Hunting%202010/04Dec2010.jpg">

Lisäksi mulla on ollut hankikelillä käytössä Stoney Pointin Polecat tripod, josta olen irroittanut kolmannen jalan ja käytän sitä bipodina iskemällä sen hankeen pystyyn ( jaloissa riittää pituussäätö seisomakorkeuteen asti ). Siinä haarukan päällä pyssyn sivusektori on helposti +/- 30* ja bipodi on kevyt nostaa ja siirtää jos ammuttava kohde sattuukin tulemaan odottamattomasta suunnasta.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_D8ltl2aWWnPhKsgmy_-ygnfzY0q-iP6S8hCd3O5eAtS4QPlb">

Nyt kun lunta on paljon niin makuulta ei välttämättä näe matalaa kohdetta. Kannattaa totutella ajatukseen että joutuu ampumaan istuvasta tai pystyasennosta. Toi bipodi on aika huippu työkalu siihen, tripodi on tietysti vielä vakaampi ( ja neljännellä tuella VIELÄ vakaampi, ks. kuva alla ) mutta sen asetteleminen on niin hidasta, että mulla käytännössä toi on useammin mukana korkeana bipodina joka on tosi ketterä käyttää.

http://i299.photobucket.com/albums/mm294/ruistola/Hunting%202009/18.jpg">

jthyttin

Toki toi tennispallo systeemi voi toimia varsin hyvin,mutta on turhan isot pallot,levyväinen materiaali toimii paremmin.

Keskittyisit oikeisiin kysymyksiin, malliksi muutamia: mitä ne pallot painaa, voiko ne olla koko ajan kiinni, miten nopeasti ne asentaa, koliseeko ne, tarttuuko ne oksiin, tippuuko ne? Paljonko tilaa ne vie repusta, onko niille muuta käyttöä, minkä värisiä ne on? Mitä ne maksaa rahana tai vaivana, kestääkö ne käyttöä?

Jos katsoo noita levymäisiä materiaalejasi, käyttäisit varmaan lumiankkuriakin väärinpäin... vaikka niissä on kiinnityspisteet valmiina.

JRu

No niin se ettei ruveta rähisemään koskee sitten kaikkia.

Miten toi tennispalloviritys sitten toimii käytännössä? Mun kokemuksissa kaikki 5kg ja yli torrakot uppoaa hankeen aika kevyesti oli bipodien jalat minkämuotoiset hyvänsä. Mutta myönnän että tennispallot on vielä kokeilematta.

Gonan

Onkohan kukaan kokeillut virittää bipodin "tassujen" väliin väreilynauhan tyylisen kangassuikaleen. Siinä kantopinta-alaa olisi ainakin enemmän ko tennispalloissa tai vastaavissa.

J-MS

Toi on kyllä totta,että kun ruisku painaa yli 4kg jo,niin ei sitä pie mitkään pibodin viritykset hangen päällä.

Hankiaisella on sitten toinen juttu.

Reppu tai makuupussinalusta on kenties paras alusta jos lumelle pitää ampua ja tukea jostain ottaa,tai tukea bipodi reppuun/johonkin laajalle alueelle painon jakavan alustan.

Millä luodilla jänöjä pyydystät??