TRG 22 vs Sauer 205

Aloittaja MMM, joulukuu 22, 2010, 10:14

« edellinen - seuraava »

Finnfire

Eiköhän nuo edelleen Suomessa valmisteta.

Sen sijaan olen kuullut sellaista huhua, että A-luokan piiput Tekruissa menee nykyään kaikki Jenkkeihin tai poliiseille. Pitääkö paikkaansa, jos sitä nyt yleensä saa julkisesti kertoa? Ymmärrän kyllä, että huhuja liikkuu ja osa lienee ihan tarkoituksellista mustamaalaustakin, varsinkin jos kyseessä on Sako Oy.

Maantiekiitäjä

Lainaus käyttäjältä: FinnfireEiköhän nuo edelleen Suomessa valmisteta.

Sen sijaan olen kuullut sellaista huhua, että A-luokan piiput Tekruissa menee nykyään kaikki Jenkkeihin tai poliiseille. Pitääkö paikkaansa, jos sitä nyt yleensä saa julkisesti kertoa? Ymmärrän kyllä, että huhuja liikkuu ja osa lienee ihan tarkoituksellista mustamaalaustakin, varsinkin jos kyseessä on Sako Oy.

Ei ollut tämä tapahtuma SAR:lla. Itellä meni kyllä pasmat sekaisin, että kannattaisiko ostaa kuitenkin joku toinen ase? Tuolla tarjosivat Steyer Eliteä, mutta ei kyllä mitään hajua ole tuostakaan aseesta???   :think:

SO

Lainaus käyttäjältä: Finnfire
Sen sijaan olen kuullut sellaista huhua, että A-luokan piiput Tekruissa menee nykyään kaikki Jenkkeihin tai poliiseille. Pitääkö paikkaansa, jos sitä nyt yleensä saa julkisesti kertoa? .

Mä olen taas kuullut sellaista että ei pidä paikkaansa ja valmistus tapahtuu Suomessa.

Finnfire

Näin arvelinkin.

HJu

Sako tekee niin paljon piippuja vuodessa että ei heillä taida olla aikaa tai mahdollisuuksia niitä hirveästi valkata vaikka haluaisivatkin. Varmaankin aivan huonoimpia (käyrä, epäkesko tms.) ei TRG:hen asenneta mutta ei heillä ole mahdollisuuksia tai syytä valkata TRG-kasasta huonoimpia Suomeen ja myydä vientiin vain hyvät. Näin tehtiin ehkä 1950-luvulla mutta nykyisillä valmistumetodeilla koko erä on helposti sutta jos prosessissa on jotain vialla.
Terveisin,

HJu

MMa

Itse ostin uuden TRG-22:en viime marraskuussa. Tällä hetkellä aseella takana noin tuhatkunta laukausta. Mitään valittamista aseeseen liittyen ei ole (no ehkä hankintahinta, mutta kerranhan se kirpasee......). Ase on tarkka kuin mikä, ammuntaergonomia on kunnossa ja piippukaan ei kerää kuparia, joten voin kyllä sanoa, että päivääkään ei ole harmittanut että TRG:n ostin.

Mikä tuossa TRG:ssä oli myyjän mielestä niin huonoa? Vai vieläkö myyjällä oli vuosituhannen vaihteen levy päällä....

Ja muuten, ihan "Made in Finland" leimat kyljessä on....

msk

Kohtasin itse samaa mustamaalausta eräässä aseliikkeessä kun oli 308 hakusessa. Ehkä se vaikutti että heiltä oli sakon edustus loppunut ja käytetty steyr lojui hyllyssä, mene ja tiedä mutta kovaa kritiikkiä tuli sakolaisia kohtaan. Täyttä skeidaa, parhaat osat menee maailmalle ja piiput jne tehdään suomen ulkopuolella. No, ostin käytetyn 22:n enkä päivääkään ole katunut  :D.
Member of DTA SRS alliance

Maantiekiitäjä

Kieltämättä tuo myyjän käytös vaikutti aavistuksen oudolta, mutta tälleen maallikkona ei oikein tiedä ketä uskoa??? Kieltämättä tuo TRG miellyttäisi itseä 100x enemmän kuin Steyer. Sissokselta kyselin tuota TRG:tä, heillä olisi mustaa ja tätä uutta "deserttiä" paino eroa ko. aseilla 100g? Eikös nuitten aseitten painoeron tulisi olla 200g:aa?

Maantiekiitäjä

Piinaava odotus loppui viimeviikolla kun eräs foorumin jäsen "luovutti" omansa minulle. Ei tullut manlicheriä eikä muutakaan steyeriä.

https://lh5.googleusercontent.com/-FbpVs1t3btA/Tld8BK3tTvI/AAAAAAAAFHE/Q2LuvGHzKGw/s720/Valokuva0002.jpg">

Maantiekiitäjä

Tänään pääsin ensimmäisen kerran eläissäni ampumaan 503m:iin(Nikonin etäisyysmittarin mukaan) puuskaisessa tuulessa ja sain tehtyä 5lks:lla 100mm "kasoja". Pitäisikö aseen/kuskin pystyä miten paljon parempaan optimi kelissä? Kaliperi .308 ja 12g scenari oli luotina kyyditettynä N150 ruudilla. Pakko on kyllä tunnustaa, että erittäin miellyttävä ase on ampua tuo TRG.

HJu

1 Moa on tuolta matkalta 146,3mm eli kasasi oli 0,685 MOA. Ihan hyvä kasa varsinkin jos noita pystyy ampumaan useamman peräjälkeen. Tehdasaseelle tuolta matkalta ihan hyvin.

Kannattaa muistaa että harva ase ampuu 0,5 Moan kasoja tehdaspatruunoilla edes sataan metriin ja monella 1 Moa on sekin työn takana. Tyyni keli ja hyvä rutiini toki hieman voi kasoja pienentää.
Terveisin,

HJu

Maantiekiitäjä

Tänään käytiin ampumassa uudelleen, mutta siirrettiin taulu tuon Nikonin mukaan 603m:iin ja 5 laukauksella "kasa" on ulkolaidasta ulkolaitaan 140mm. Mites tuo MOA juttu oikein lasketaan?

Finnfire

AMET x 2 x pii / (360 x 60) = 1 MOA.

Kasan koko kulmaminuutteina taas on:

(360 x 60 eli 21 600) x kasan koko metreinä / (2 x pii x AMET)

Eli 21600 x 0,14m / (2 x 3,14 x 603m) = 3024 / 3786,84 ~0,80 MOA

HJu

Helpompi tapa päässälaskuun kentällä on seuraava: 1 Moa on 100m päässä = 29,08mm. 500m päässä tuo vain kerrotaan viidellä ja tonnissa kymmenellä.
Terveisin,

HJu

Maantiekiitäjä

Olisiko jollain laittaa kuvaa tuosta kappaleesta jolla alkuperäinen pibodi kiinnitetään tuohon alumiini "ruotoon"?