Lataus & Ballistiikka tietoa kaivataan..

Aloittaja Silent killer, maaliskuu 24, 2005, 12:43

« edellinen - seuraava »

Silent killer

Aiheena olisi saada tietoa kysymykseen että mikä ??  , olisi se paras lataus ja luoti ammuttaessa 100m - 600 m ja Cal. aseessa on perinteinen 308 WIN. ( Variaatioita on todella paljon )

Nämä voi joillekkin olla n.s. "salaisuuksia" , mutta olen huomannut vieraillessani näillä sivuilla että ohjeita , vihjeitä annetaan auliisti , mikä mielestäni hyvä asia onkin

Ruuti  , Luoti ja tietysti Ballistiset ominaisuudet : suorin lento rata ovat aina puheen aiheena.

Olen käyttänyt tähän asti ainoastaan näitä tehdas patruunoita :Lapuan Lock basea 11 Gr:n luodilla , Ja Scenar patruunaa 10,9 Gr luodilla..hyväthän nämäkin ovat.. Kun tuon Legendaarisen luodin D46 :n valmistuskin on lopetettu ..niin ja näissähän on aina asian tuntevien kommentien paikka... :?:
terv: Silent Killer

MSa

My 2 cents.

- luodiksi 10g Scenar

- omassa aseessa ammutut kaulasupistetut hylsyt (Lapua on erittäin tasalaatuista)

- ruudiksi N150

- tavallinen nalli

- latauspituus 0.2mm irti rihloista

Tee koelataukset, ammu, mittaa lähtönopeudet ja käynti.

Monilla kalipeereilla nyrkkisääntönä lataukselle käyntiä etsittäessä on ollut noin 5% miinus taulukkomax. Latausksen joutunet itse trimmaamaan parhaan käynnin saavuttamiseksi.

Lähtönopeus pitäisi saada jonnekin 850m/s tai yli luokkaan. Mulla 10g Scenar irtoaa 308Winnoin 870m/s piipusta, tällä käynti on hyvää ja teoriassa luoti lentää 1000m yliäänisenä ja käynti on vielä hyvin tallella 900m matkalla.

MSa

P.s. 9,7g LockBase käy itselläni melkein yhtä hyvin.
[url=https]

Silent killer

No niin...

Taas tuli uutta tietoa tästäkin asiasta . Kokeilen kyllä noita edellä mainittuja asioita , Ja Hmmm..voisikohan olla että olen räiskinyt koko ajan liian raskaalla luodilla ???Kun osumat "heiluvat"  300 m:n ja yli tämän menevillä matkoilla ..Katsotaan jos kevennän murkulaa..

( On ollut kumma käsitys että mitä painavanpi tarkkuusluoti niin sitä tarkenpi se on  , Mutta voi olla että asia onkin ollut vaan omaa harhakuvitelmaa ???..).

Kiitti  tiedoista MSa...
terv: Silent Killer

kauko tuovinen

Parahaat tarpeet 0.308win

Suosittelen ostamaan Riistaliike Erämaalta Noslerin  J4 competion 155gr ja 168gr Luoteja 25eur per 100 luotia.Ne luodit ovat tosi hyviä käymään.

N 135 vv 2.90- 2.98g  Nosler J4 155gr

135 vv  2.85 -2.90g  Nosler J4  168gr

Nalli CCI

Luoti kiinni kevyesti rihloihin.

Ed.main luodeilla olen ampunut kilpaa vuosia ja käynti erittäin hyvä.Parhaat kasat ovat olleet 9.5mm 300m 5lk harjoituksissa.

100m olen ampunut 3.1mm kasan 5lk.

Ps.nytkin voitettiin Lohtajan 19.3 kisa Nosler 155gr.

Kauko