Kysymyksiä 338LM latausvälineistä sekä hirviluodeista

Aloittaja jasse, maaliskuu 23, 2005, 05:32

« edellinen - seuraava »

jasse

Kiitos vielä tiedoistanne!

Päädyin lopulta omalla budjetilla RCBS:n vehkeisiin:

Supreme master reloading kit sarjapaketti

Rangemaster 750 digivaaka

Trim pro trimmeri, johon lisäksi 3-way terä

308 holkit vielä toiselle kiväärille

Hinta yhteensä siinä 730 euroa

Veltto_Orava

Olen itse tässä suunnitellut aloittaa patruunanlatausta. En kasaammunta mielessä halua alkaa hakemaan ja tutkimaan sitä maailman tarkinta latausta vaan kohtuu käyntisen TA sekä metsästys latauksen. Minulle riittää se että jos osun 600m asellani kelillä kun kelillä niin sillä mahdollisimman pienellä kasalla ei ole merkitystä. Tällä haen myös sitä, ase sekä kaliberi " kasvaisivat " käteen kiinni. Eli ettei koko ajan tarvisi olla sihtamaassa sitä lentoratatieto paperi. Eli tarkoitus olisi saada taito selkärankaan :)  Tulipa nyt selitettyä vaikeasti.

Nykyinen kivääri on minulla ollut vasta noin puolisen vuotta eli laukauksia ei tähän menessä kovinkaan hurjasti ole tullut. Patruunan itselataus kiinnostaa minua lähinnä patruunan yksittäis hinnan takia, koska tehdas latauksen tarkkuuskin minulle riittäisi.

Kysynkin nyt tehdas ja itseladattujen patruunoiden hinta eroja :?:

Lälhinnä kiinnosta 6,5x55SE ja 338LM kaliiberit. Ja luotina tuskin tulen käyttämään Scenaria  :P
Miten toimin, siten harjoittelen.

HJu

Niin kuin tuossa laskeskelin niin 338LM tehdaspatruuna maksaa +3 Euroa/kpl ja itseladattuna alle Euron. Jos Scenarin tilalle laitetaan arvokas metsästysluoti niin ero todennäköisesti vain kasvaa itseldatun hyväksi. 338LM:ssä kannattaa muuten sitten ostaa laatuluotia koska osumanopeudet on sen verran kovia että heikkorakenteinen luoti ei kestä. Eli en välttämättä lähtisi ampumaan hirveä 180 greinisellä Noslerin muovikärkisellä. Peuralle se lienee ihan ok. Tietävämmät voivat oikeaista koska en metsästä.

6.5X55:lla itselataamalla säästää mutta ei säätö jäänee tuonne Euron kieppeille. Metsästyspatruunoissa säästö on isompi kuin ratalatingeissa.
Terveisin,

HJu

Veltto_Orava

Kiitän. Joo tuolla 6,5x55 nuo tehdas ratalatingithan on ihan siedettävissä hinnoissa. Sanokaas muuten miksei sakon taulukoista löydy ballistista kerrointa 6,5 gramman Rangelle? Tuo on testissä nyt.
Miten toimin, siten harjoittelen.