Hyvä vaimennin .22:seen?

Aloittaja JPa, syyskuu 08, 2009, 12:56

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Jenkeistä löytyy useita valmistajia joilla on kiinteä runko ja irroitettava kuori. Tämä tieto on sinänsä turhaa että sieltä saattaa olla vaikeaa tilata vaimenninta, ja toinen on hinta, järjestään koneistetut piekkarin vaimentimet maksaa siellä 150-500$. Toivoisin näkeväni kotimaassa valmistettuja vastaavalla rakenteella olevia vaimentimia muiltakin kun yhdeltä merkiltä, voisi ostaa pari samantien että saisi jokaiseen 22:een oman vaimentimen.
Kylätason ampuja

Ippe69

Olin yhteydessä Oulun työstökeskukseen tuosta SAK Pocket vaimentajasta. Helmikuun alussa on tulossa markkinoille. Eivät kuitenkaan innostuneet tekemään minulle 18x1 kierrettä sellaiseen. Onko kukaan tehnyt noihin uusia kierteitä, tai suosituksia keneltä sepältä kannattaisi hommaa kysyä? Työstökeskukselta vastattiin että on hieman pirullista tehdä näihin 18x1 kierrettä, sen tarkempaa perustelua en saanut. Yrittivät vain kaupata eri vaimenninta, joka ei taas minua innostanut kun haluan nimenomaan lyhyen.

Sguggeboy

Lainaus käyttäjältä: Ippe69 - tammikuu 25, 2019, 21:05
Olin yhteydessä Oulun työstökeskukseen tuosta SAK Pocket vaimentajasta. Helmikuun alussa on tulossa markkinoille. Eivät kuitenkaan innostuneet tekemään minulle 18x1 kierrettä sellaiseen. Onko kukaan tehnyt noihin uusia kierteitä, tai suosituksia keneltä sepältä kannattaisi hommaa kysyä? Työstökeskukselta vastattiin että on hieman pirullista tehdä näihin 18x1 kierrettä, sen tarkempaa perustelua en saanut. Yrittivät vain kaupata eri vaimenninta, joka ei taas minua innostanut kun haluan nimenomaan lyhyen.

https://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Asetarvikkeet/%C3%84%C3%A4nenvaimentimet/AimZonic_piippumutteri/adapteri_1/2%22x28_UNEF&naytasivu=3003&id=0&saitti=ahtihuvila

Tuommonenhan toimisi varmaan?.Tuossa nyt ei ollut oikeata kierrettä valikoitavana.

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: Sguggeboy - tammikuu 25, 2019, 22:49
Olin yhteydessä Oulun työstökeskukseen tuosta SAK Pocket vaimentajasta. Helmikuun alussa on tulossa markkinoille. Eivät kuitenkaan innostuneet tekemään minulle 18x1 kierrettä sellaiseen...

https://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Asetarvikkeet/%C3%84%C3%A4nenvaimentimet/AimZonic_piippumutteri/adapteri_1/2%22x28_UNEF&naytasivu=3003&id=0&saitti=ahtihuvila

Tuommonenhan toimisi varmaan?.Tuossa nyt ei ollut oikeata kierrettä valikoitavana.
Itseasiassa tuollaistakin ehdottivat työstökeskukselta. Mutta mieluummin laittaisin vaimentimeen suoraan oikean kierteen. Tuossa tulisi yksi ylimääräinen osa lisää ja pari senttiä pituutta joista ei olisi mitään varsinaista hyötyä.

jsr85

Oon tehnyt 19x1 kierteen jakin 22 vaimentimeen, eli onnistuu tehdä

JR

<t></t>

Koheltaja

Ihmetelen miksei SAK:hon saa tehtyä 18x1 kierrettä, materiaalia pitäisi kuitenkin olla riittävästi ison kierteen tekoon? Jos OTK ei suostu kierrettä tekemään ja siinä on tilaa isolle kierteelle niin ei sellaisen teettäminen jälkeen kovin paljoa maksa.
Kylätason ampuja

Ippe69

On siinä vaimentimessa materiaalia, kysyin sitäkin. En tiedä miksi se oli heidän mielestä vaikeaa.

Pitänee ostaa ja teettää siihen kierteet muualla. Vaimennin muuten on kuitenkin mitoiltaan ja malliltaan minulle juuri sopiva.

jthyttin

Ei kai se Aimzonicin piippumutteri mikään kierreadapteri ole... ne vaan tulee vakiona 14x1 kierteellä ja sitten piippumutteria voi vaihdella halunsa mukaan.

Sguggeboy

Lainaus käyttäjältä: jthyttin - tammikuu 26, 2019, 09:36
Ei kai se Aimzonicin piippumutteri mikään kierreadapteri ole... ne vaan tulee vakiona 14x1 kierteellä ja sitten piippumutteria voi vaihdella halunsa mukaan.

Adapteri, jolla voidaan muuttaa aimzonic vaimentimenkierre 14x1:stä 1/2"x28 UNEF:een
Kyllä se nimen omaan on adapteri.Välilaipallinen adapteri.

jthyttin

En ole Aimzonicia edes kädessä pitänyt mutta ei se kyllä ole. Esim.

Sguggeboy

Katso noita kierre kokoja tuossa adapterissa.Eikö ne koot kerro sinulle mitään??Jos aukaiset tuon linkin, niin näet että tuo adapteri on ihan eri näköinen kuin laittamasi.Ahti Huvilalla on myös M14x1 muutos adapteri M18X1 kokoon,jos nuo kierrekoot aukeaisivat sinullekkin paremmin.

Sguggeboy

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - tammikuu 26, 2019, 05:26
Ihmetelen miksei SAK:hon saa tehtyä 18x1 kierrettä, materiaalia pitäisi kuitenkin olla riittävästi ison kierteen tekoon? Jos OTK ei suostu kierrettä tekemään ja siinä on tilaa isolle kierteelle niin ei sellaisen teettäminen jälkeen kovin paljoa maksa.

Voihan olla että ei saa heitottomaksi sorvattua kierrettä.Mitä minulla on ollut noita purettavia Oulun Työstökeskuksen vaimentimia niin ulkokuoret on olleet yleensä aika isolla välyksellä.Jos siitä ottaa sorviin kiinni niin heittoa tulee varmasti.Tuollaisen sisä osaa en ole nähnyt, mutta voihan olla, että sitäkään ei helposti saa kiinni pakkaan.Jos ovat koneistaneet CNC-tanko automaatilla yhdellä kiinnityksellä kerralla heitottomaksi kierrettä myöten kaikki koneistukset. ja valmis pätkä pistämällä poikki ja laariin.

jsr85

Lainaus käyttäjältä: Sguggeboy - tammikuu 26, 2019, 12:50
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - tammikuu 26, 2019, 05:26

Voihan olla että ei saa heitottomaksi sorvattua kierrettä.Mitä minulla on ollut noita purettavia Oulun Työstökeskuksen vaimentimia niin ulkokuoret on olleet yleensä aika isolla välyksellä.Jos siitä ottaa sorviin kiinni niin heittoa tulee varmasti.Tuollaisen sisä osaa en ole nähnyt, mutta voihan olla, että sitäkään ei helposti saa kiinni pakkaan.Jos ovat koneistaneet CNC-tanko automaatilla yhdellä kiinnityksellä kerralla heitottomaksi kierrettä myöten kaikki koneistukset. ja valmis pätkä pistämällä poikki ja laariin.
Sisäosasta saa kiinni.

JR

<t></t>

jykä

Joskus vuosia sitten kyselin Työstökeskukselta Sak1 mallia isommalla kierteellä.Sak2 mallia sai vielä silloin muilla kierteillä ,suurin kierrekoko taisi olla 14x1. Työstökeskuksen vastaus oli normaali pienoiskiväärikierteen olevan paras (ainoa?) vaihtoehto. Ilmeisesti enemmän Työstökeskuksesta kiinni tuo suuremman kierteen teko kuin siitä saako vaimentimeen tehtyä isomman kierteen.Normaali pienoiskiväärikierre verrattuna esim. 18x1, onko kierre piipussa saman mittainen.Vai tehdäänkö isommalle kierteelle pidemmästi?. Ilmeisesti tuolle Sak1 vaimentimelle olisi ostajia myös isommalla kierteellä. 

jthyttin

Lainaus käyttäjältä: Sguggeboy - tammikuu 26, 2019, 12:15
Katso noita kierre kokoja tuossa adapterissa.Eikö ne koot kerro sinulle mitään??Jos aukaiset tuon linkin, niin näet että tuo adapteri on ihan eri näköinen kuin laittamasi.Ahti Huvilalla on myös M14x1 muutos adapteri M18X1 kokoon,jos nuo kierrekoot aukeaisivat sinullekkin paremmin.

Mitä jos vedetään henkeä ja adapteria havittelevat varmistavat Huvilalta minkämoinen laitos kyseessä on?

Odotellessa voi katsella vaikka lisää kuvia.

https://www.alanrhone.com/products-aimsport-compact.html

AimZonic | Spare Standard Thread Nuts - £75.00

One of the most impressive features of the AimZonic Sound Moderator Series is that you can interchange thread nuts. If you have two rifles, with two different thread sizes, you don't need to have two separate moderators. Simply unscrew and exchange nuts on one moderator body.