Mistä apua lämpöväreilyyn?

Aloittaja keitsu, marraskuu 30, 2004, 18:41

« edellinen - seuraava »

keitsu

Moro,

Olette varmaan törmänneet itekkin samanlaisiin ongelmiin kiikaritähtäimen kanssa kylmillä ilmoilla. Viikonloppuna ammuskelin melkein 100 kutia melko tiukkaan tahtiin ja välillä meinas usko loppua, kun väreilyn takia ampumisesta ei meinannut tulla mitään.

Matkana oli vain 100m, mutta tuo väreily haittasi tosi pahasti ampumista.

Onko tuohon olemassa jotain lisävarusteita, jolla väreilyn saa kuriin? Muistaakseni olen ainakin TRG:n laatikossa joskus tuollaisen nähnyt.

Oletteko värkkäilleet noita väreilysuojia ite?

JpL

juu
On parempi hankkia se väreilysuoja. Rupeaa osumapiste vaeltamaan, kun piippu lämpenee. Ensimmäistä kertaa kun tähän ilmiöön törmäsin, olin aika ääöö, että mitä helvettiä...

Juu. Trg:n boksissa on tollainen mukana. Hyvin näppärästi saa samankaltaisen, jos aseseppä sorvaa TRG:n tyyppisen pienen uran piipun ympärille, tms. värkkää muun ratkaisun. Kannattaa, jos aikoo ampua usein enemmänkin aseella.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

Poikma

Kun itse värkkäätte väreilysuojia, niin hakekaa romuttamolta vanha auton turvavyö. Siitä syntyy siisti ja halpa väreilysuoja. Kiinnikkeet on tietysti "sävellettävä" aina tapauskohtaisesti.

JpL

Miten olet ajatellut tuon kiinnityshommelin? Mulla kävi mielessä kanssa tuo auton vanha turvavyö, mutta sitten satuin keksimään Etolan metallisen kuljetuskärryä (on varmasti muillakin, tiedätttehän nuo, mm. Alko ja Ikea taitaa käyttää samaa ja monet muut) jossa on korkeat sivuristikot. Siinä on n. 50mm leveät kumihihnat joiden päissä on metalliset koukut kiinnitystä varten. Siitä kun ostaa yhden kumisuojuksen, on ongelma ratkaistu. On oikein pätevä, eikä vaadi mitään erikoisia ompeluja yms.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

Koheltaja

Muutamia nauhoja on tehty niin että vaimentimen etuosaan on tehty POM-muovista vaimentimeen painettava kappale jossa on väreilynauha kiinni. Väreilynauha on materiaaliltaan nahka/kuminauha eli vaimentimen päällä on musta nahka niin että mokkapinta on ylöspäin siksi että auringonvalo ei häikäse niin paljoa nauhan pinnasta ja nahan jatkeena on 50mm kangaskuminauha jota saa ompeluliikkeestä muutamalla eurolla. Nahan alapintaan voi vielä liimata foliomuovin alapintaan kiinni niin vaimentimen saa huoletta ampua miten kuumaksi tahansa niin ei ainakaan väreilynauhan kautta tule yhtään lämpöväreilyä tähtäystä haittaamaan. Nauhan olen takapäästä kiinnittänyt kiikarinjalustaan.
Kylätason ampuja

keitsu

Kiitokset vinkeistä.

Pitää alkaa jotain noista työstämään, nyt kun on talvi, pimeetä ja asekin tarvis petauksen. Voisin kysästä muutaman vinkin petaukseen, mutta taidan kirjuuttaa siitä oman threadin.

JL

http://www.oprey.fi/sniper/ta/pidetyt/ta5_2003.html">//http://www.oprey.fi/sniper/ta/pidetyt/ta5_2003.html

Ylemmässä kuvassa näkyy mun pyssykkä, tosin vähän huonosti.

Anyvay ostin n. 60mm leveää enstex -nauhaa jonka pingotan TRG:n PV-jalassa olevan väreilynauhan tapin ja vaimentajassa olevan pannan välille. Pikakiinnitys vaimentajan päässä tarranauhalla.

Vaimentajan aseenpäässä on vielä toinen "ohjari" joka pitää nauhan irti pöntöstä.

Lisäksi nauhassa vaimentajan kohdalla on ommeltu alapuolelle alumiinifoliota.

Hyvin pelaa jopa pakkasellakin.

Järjestelmässä lisäsuojana vielä tuo aurinkovarjo joka estää tehokkaasti auringon lämpöväreilyn siirtymistä ampujaan. Suojaa boonuksena vielä sateeltakin.

JpL

Erikoinen tukki sulla TRG:ssä. Kenen tekemä?

T: J

JL

Lainaus käyttäjältä: JpLErikoinen tukki sulla TRG:ssä. Kenen tekemä?

T: J

Ei kun se ylempi rantavarjokuva on se mitä tarkoitin. Mun pyssy on maassa, aseen etuosa näkyy.

Alempi pyssykkä kuuluu jollekin tuntemattomalle taistelijalle.