Luodinnopeusmittarit

Aloittaja KAF, maaliskuu 01, 2008, 15:13

« edellinen - seuraava »

Tarzan

Mielenkiintoista. Minulla on ottanut kaikki 223 laukaukset, kuten myös muutkin kaliiperit, kiinni. Testannut .223, 6.5 Creed ja 408 Cheytac.  Edit: Myös 22LR ja 308

oho osu

Onko sulla siinä kerääjä/vahvistintorvi? Mulla ei sitä lisähintaista osaa ole.

Entäs kuuluuko tutkan suussa olla se rei'ällinen parabolin muotoinen muovikate? Kun joissakin mainoskuvissa näkyy vain metalliparaboli, mutta mulle tuli versio, jossa on muovisuojus metallipeilin päällä. Eikä se ainakaan helposti irtoa. Edit: Taitaa kuulua, näkyy niin monessa uudessa kuvassa. Vain jotkut vanhat kuvat näyttää paljasta metallia.

Ippe69

Mulla on säännöllisesti lainassa speedtracker.
Siinä on jännä vika kun samalla aseella ammuttuna 308 lockbasesta ei saa mitattua nopeutta mutta scenarista saa.
Myös pienoiskiväärillä kävi sama ilmiö, sk long rangen mittaa mutta saman valmistajan biathlonia ei.
Noiden lisäksi on kokeiltu 223 ja creedmoor joilla on toiminut.

oho osu

Lainaus käyttäjältä: Ippe69 - heinäkuu 07, 2023, 03:12
Mulla on säännöllisesti lainassa speedtracker.
Siinä on jännä vika kun samalla aseella ammuttuna 308 lockbasesta ei saa mitattua nopeutta mutta scenarista saa.
Myös pienoiskiväärillä kävi sama ilmiö, sk long rangen mittaa mutta saman valmistajan biathlonia ei.
Noiden lisäksi on kokeiltu 223 ja creedmoor joilla on toiminut.

Täytyy laittaa ylös mitat kaikista toimimattomista kombinaatioista. kaiketi kyse on siitä, millä kulmalla mikä tutkan vahvistuskeila (main lobe, side lobes) kohtaa minkä pinnan luodista missäkin kulmassa. Paras kai päästä mahdollisimman lähelle piippulinjaa, ja piipun suun linjaa, mutta toisaalta välttää esteet ja kaasupurkaukset.

Tarzan

Lainaus käyttäjältä: oho osu - heinäkuu 06, 2023, 19:24
Onko sulla siinä kerääjä/vahvistintorvi? Mulla ei sitä lisähintaista osaa ole.

Entäs kuuluuko tutkan suussa olla se rei'ällinen parabolin muotoinen muovikate? Kun joissakin mainoskuvissa näkyy vain metalliparaboli, mutta mulle tuli versio, jossa on muovisuojus metallipeilin päällä. Eikä se ainakaan helposti irtoa. Edit: Taitaa kuulua, näkyy niin monessa uudessa kuvassa. Vain jotkut vanhat kuvat näyttää paljasta metallia.

Minulla on se vahvistintorvi. Se kai poistaa kaikuja.

Hulpio

Tuohon Timpan viestiin liittyen.
Mitenkähän kävis jos kennojen välin kasvattaisi kymmenkertaiseksi 3050mm: n. Silloinhan näytöllä näkyvät lukemat voisi suoraan kertoa kymmenellä. Hassu ajatus vaan pohdittavaksi.