Tripod Arca-kiinnityksellä

Aloittaja Range111, tammikuu 01, 2026, 13:01

« edellinen - seuraava »

Range111

Tripodin hankinta edessä ja pyytäisin suosituksia hyväksi osoittautuneista tripodeista. Jätetään pois halvimmat ja kalleimmat, eli keskiluokan jämäkkä ja hyvä tripodi arca-kiinnityksellä hakusessa. Keskiluokan tripodilla tarkoitan n. <500 € hintaluokkaa.

Kiitos!

Tikkatactoes

Moi,

Itellä käytössä tripodi CT90C ja kuulapää MB52.

Nämä oli yhteensä 300e. Kestää vaikka miehenpainon. Ei mitään huonoa sanottavaa. (Paitsi hieman painava 1.2kg kun otin 40mm jaloilla)

Nesmit

Tikkatactoes

Hops näemmä muistin väärin. Netissä ilmoitettu paino näkyi olevan 3.06kg. eli onhan tuolla vähän painoa.

kalle_a

Mulla on Benro Mach3 Tripod (TMA47AL) alumiinijalusta ja siinä Benron LBA2 leveling base. Tähän voisi kiinnittää Arcan, mutta itselle monikäyttöisempi HOG saddle käytössä.
Aiemmin leveling basen tilalla oli Benron kuulapää, mutta vaihdoin sen matalampaan ja tukevampaan leveling baseen, jonka kallistus riittää mulle normikäytössä.

SpA

Minulla on Siruin kolmijalka. Rakenne hiilikuitua, kantavuus 25kg. Omassani on 75mm kulhoon laitettu levelinghead, jonka päällä Aliexpressistä hankittu pika-adapteri Arcalle ja picatinnylle.

Minusta tuo on ollut hyvä yhdistelmä vakautta ja painoa sekä hintaa ja laatua.