Tikka T3 tactical vai varmint?,mielipiteitä!

Aloittaja Spolsniper, marraskuu 01, 2007, 19:39

« edellinen - seuraava »

Thomen

Ei nyt hirveesti taida olla kalliimpi Jalonen kuin T3 Tactical. Vuosi sitten mietin aivan samoja asioita. Ostaisiko T3 tacticalin, TRG:n vai Jalosen. Sitten kun soitti Jaloselle niin ei tarttenut miettiä, tarve ei tietenkään ollut heti, vasta myöhemmin. Puolisen vuotta joutui odottamaan mutta oli se sen arvosta.

pyrjovuo

Mulla ollu Tactical melkein vuoden. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Päällä IOR:in 10x42 parallaksin korjauksella ja MP8 ristikolla. Caldwellin bipodi on kallistuksella. Olen ollut siihen tyttyväinen. Ammuin aseella 10g Scenarilla ihan kivaa kasaa. 5 ls 300m 5-6cm kasa. Nyt laitettiin patruunapesä tiukemmaksi sepällä, ja ylimenokartio lyhyemmäksi, scenarit rihlakosketuksessa. Kasan pitäs parantua ennestään kunhan nyt haetaan uusi lataus resepti jolla ase käy hyvin.

BR tuotteen vaimenninta käytin aluksi, mutta se tekee aseesta etupainoisen. Ja jos vaimenninta käyttää, pitäisi sitä käyttää aina. Tai muutoin on ase kohdistettava uudelleen, ilman vaimenninta ja vaimentimen kanssa ammuttaessa. 300m ammuttaessa muuttui kasan paikka n.40cm alaspäin kun laitoin vaimentimen kiinni. Nykyisin mulla on siinä se SAKOn suujarru ja vaimennin lähinnä pölyyntyy asekkapin päällä. Syy etten sitä halunnut käyttää oli että ase tosiaan oli aivan liian etupainoinen hirvimetsällä.
Белая смерть

Lahtis

Lainaus käyttäjältä: pyrjovuoNykyisin mulla on siinä se SAKOn suujarru ja vaimennin lähinnä pölyyntyy asekkapin päällä. Syy etten sitä halunnut käyttää oli että ase tosiaan oli aivan liian etupainoinen hirvimetsällä.

Tottumiskymysys. Dual painaa sen ~825g ja tulee suoraan piipun jatkeeksi..

Tehtiinkö noi tuningit alkuperäiseen kankeen? Paljonko pituus lyheni entisestä(20''?)?

/Antti
Invisible souls..........leave .308 holes.

pyrjovuo

Alkuperäseen kankeen tehtiin 20". Nyt kun työntää puhdistuspuikon piipunsuusta lukkoon saakka on pituus aika tarkkaan 500mm, eli olisi lyhentynyt n.8mm.
Белая смерть

pyrjovuo

Mulla on kyllä ihan erikiikari hirvimetsälle, toi IOR 10x42 on liian suuri suurennos sinne. Hirvimetsälle laitan aseeseen 2,3-7 kert KAHLESin, molemmissa kiikareissa OPTI-LOCK jalat, asettuu aika hyvin kohdilleen eikä tarvi erillistä kohdistusta, edellyttäen tietysti ettei kiikaria ole paiskottu seinille. :)   Vaimentimen vaihdoin suujarruun siksi, että vaimennin lämpiää sikana. Ja muutaman laukauksen jälkeen on näkyvyys mennyttä. Mulla on SAKOn oma lämpösäteily remmi (Ihan susi) ja nahkavyöstä itse tehty remmi kans. Mut kyl se läpö sieltä vaan nousee. Pitäs laittaa kiikariin varmaankin sellanen jatkoputki vaimentimen suulle saakka jotta lämpösäteilyt pysys poissa näkökentästä.
Белая смерть