tumbleri

Aloittaja astalo, helmikuu 21, 2024, 15:33

« edellinen - seuraava »

astalo

Tuli hankittua viimein hylsyjen puhdistukseen tumbleri.Kertokaahan mitä purua tms siinä kannattaa käyttää ja muutkin vinkit tervetulleita.

HJu

Pyökkipurua, maissipurua tai riisiä porukat noissa käyttää. Mitä vaan halvalla saa.

Sen lisäksi on hyvä olla jotain messinkikiilloketta jota ruiskauyetaan vähän purujen sekaan.
Terveisin,

HJu

H8machine

Eränetistä maissipurua suht järkevällä hinnalla. Vähän tumbleria isompi saavi ja marjasiivilä on kätevä purunpoistoon hylsyistä, erityisesti pistoolinhylsyistä. Tumbleri kannattaa sijoittaa johonkin missä pöly ei haittaa. Eikä oo ollenkaan huono idea käyttää hanskoja ja hengityssuojainta kun hylsyjä kaivelee purun seasta.

astalo

Voiko sitä purua käyttää kuinka monesti?

HJu

Kymmeniä kertoja per satsi. Riippuu hylsyjen likaisuudesta mutta 5kg kestää helposti vuosia.
Terveisin,

HJu

kesanto

Laittamalla muutamia pieniä kangaspaloja (esim. 5cmx10cm)  tai kasvimaalle tarkoitettua harsoa paloina tumbleriin, tarttuu likaa paljon niihin (ovat siis kertakäyttöisiä). Näin saat pidennettyä purun säilymistä kelvollisena.

Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla

rum

Tuota en oo kokeillu,pitää seuraavalla kerralla laittaa ite oon rumpelerin kans kohta 30v, värkänny.

Sitruuna hapolla olen ensin käsitelly, puoliämpäriä kuumaa vettä ja sinne 50g pussi jauhetta ja vähä pyöritelly hylsyjä siinä ja antanu yön yli liota.

Sitte muutama hylsy kouraan ja puistellu enimmät veet sen jälkeen johonki hylsylevylle kuivuun sitten antanunu kuivua suut ylöspäin puoli/vuorokauen ja rumpuun 1-2tuntia on aika kiiltäviä tullu, hyviä tapoja on tietysti monia.

Onkohan maissipähkinää mitä itellä kun on ruskeaa? siihen se oma litku purun sekaan 1-2 tlk mitä se lie on?

Selkeän eron olen huomannu tuon sitruunahappo käsittely tai ilman.

astalo

Entäs käsittely tumplerin jälkeen,riittääkö paineilmalla puhdistus?

HJu

Ei tarvitse kuin erotella hylsyt ja purut tosistaan. Jos matskua on mennyt nallin liekkikanavaan niin se pitää tökätä pois jollain piikillä.
Terveisin,

HJu

rum

Jarmando

Mä luin jostain tuon kangaspaloja-vinkin sellaisessa muodossa että kankaaseen suihkautetaan wb-40:ä ja sitten tumbleriin. Toimii testatusti "märkänäkin", kuivana en ole kokeillut.

HJu

Kangaspalat toimii kuivana hyvin jos purujen sekaan laittaa kuparikiilloketta.
Terveisin,

HJu

JPu

Lainaus käyttäjältä: HJu - helmikuu 22, 2024, 07:05
Ei tarvitse kuin erotella hylsyt ja purut tosistaan. Jos matskua on mennyt nallin liekkikanavaan niin se pitää tökätä pois jollain piikillä.
Tätä varten on ainakin Dillonilla kätevä separaattori jonne hylsyt puruineen kaadetaan ja pari pyöräytystä, niin erottelu tehty, kestää 30 sekuntia korkeintaan pistoolin hylsyillä ja kiväärin ehkä 45 sekuntia. Kannattaa hommata, vaikka maksaahan joka laite ja vie tilaa, mutta käsin en kyllä halunnut vaivautua ja vehje tuli hommattua.

Hylsyt voi käsitellä massana, mutta itse olen lopuksi tutkinut aina jokaisen yksitellen piikin kanssa, koska samalla tulee tutkittua, ettei ole halkeamia tai mitään vaurioita hylsyihin syntynyt.
JPu, TRG-300LM ja pari muuta

astalo

HJu

Saattavat olla hieman karkeampaa tavaraa mutta sehän selviää kokeilemalla.
Terveisin,

HJu