338LM lyhennyspituus

Aloittaja er, syyskuu 02, 2007, 21:44

« edellinen - seuraava »

er

Vihtavuoren manuaalin mukaan 338LM lyhennyspituus on 69,00mm ja lyhennysraja 69,2. Itse olen tähän asti lyhentänyt juuri tuohon manuaalin mukaiseen mittaan. Kuitenkin tehdaspaukuissa ja irtohylsyjä ensikertaa supistaessa lyhennyspituus on luokkaa 68,9mm, jolloin syöttö on jouheaa.

Aloin taannoin ihmettelemään etttä miksi voimaa joutuu käyttämään suljettaessa lukkoa patruuna pesässä. Näin kävi ehkä 2-3/50stä, kun latauskertoja oli takana useampi.  Syyttelin supistustani jne, mutta loppujen lopuksi ilmeni että hylsyt tulee lyhentää 68,9-68,95mm niin syöttö on takeltelematon. Testailin eri mittaisia hylsyjä ja päähavainto oli että 69,04ssä kampi alkaa ahdistamaan (TRG-42).

Kysäisenkin näin ollen mitä muut ova TRG:n kannsa lyhennyspituutena käyttäneet ja millä perustein?
Train hard--->Fight easy

mika

kuten jo aiemmin juteltiin niin mulla on sama homma. Eli TRG42 ja lyhennys pituus pitää olla 68.9mm jotta syöttö ei takkua.
CHAIRBORNE - USB Troop

Y-P

Mulla hylsyn lyhennyspituus 69,00mm ja aika kankeaa on lukon liike välillä. Mietin itsekin lyhentämistä johonkin 68,90-95. Käynti on kyllä ollut ok.
-Y-P-

MSa

Mä kyllästyin tuohon luhentelyyn ja turakaisen pajalla kaikki 338LM hylsyt lyheni 68,80mm pituuteen kesälomalla. Funtsin tota hetken enkä keksinyt siitä voivan olla kovin paljon haittaakaan. Syöttö toimii hyvin, mutta kyllä näistäkin joku ahdistaa kampea suljettaessa.

Syy ahdistukseen ei mielestäni kuitenkaan ole hylsyn pituus vaan kaulasupistus. 338ssa olen huomannut, että 3. ampumakerran jälkeen hylsyn olkapäät on sen verran siirtyneet eteenpäin, että kampi ahdistaa ikävästi suljettaessa ja kokosupistus on lääke tähän. Olen myös huomannut että osassa hylsyjä olka siirtyy jo ahdistamaan ekalla ampumakerralla.

MSa
[url=https]

mika

olen käyttänyt ainostaan kokosupistettuja hylsyjä ja silti se joskus ahistaa. Aiemmin tosiaan lyhentelin 69mm mittaan. Eli hajontaa ilmeisesti ollut koska osa ahdisti ja osa ei. Nyt se kuitenkin loppui kun lyhentelin 68.9mm mittaan. Otanta on 99kpl. Kaikki pesitty OK.
CHAIRBORNE - USB Troop

er

Kuten Mika, minäkin kokosupistan aina hylsyt ja silti kampi ahdisti toisinaan. Lyhentäminen 68,9mm auttoi asiaan. Nyt ei ahdista(Päätä eikä muutakaan :D )

Otti aiemmin päähän kun jouduin  muutaman alle 69,2mm hylsyn purkamaan, kun ei sulketynut ilman yliluonnollista voimaa.

Hajontaan tuo ahdistus ei vaikuttanut. Oma lopputuote alkaa näyttämään ruutia lukuunottamatta, hyvin pitkälti samalta kuin Lapuan tehdaspatruuna. Miksiköhän?
Train hard--->Fight easy