Tikka t3x UPR 6.5 creedmoor resepti.

Aloittaja NoFuel, huhtikuu 08, 2023, 02:45

« edellinen - seuraava »

NoFuel

Koitan välttää isommat sudenkuopat lähtemällä hakemaan reseptiä muiden kokemuksien pohjalta.

Perus sellierin 9.1g tehdaspatruuna antaa hieman alle MOA osuntaa, varaa parantamiseen löytynee reilusti.

Kaikki soveltuvat vihtavuoren ruudit löytyy kaapista, luodit tarpeen mukaan kaupasta.
1/8 nousulla ja 24" piipulla.

metsienmies

Oman kokemuksen mukaan kun luodin asetussyvyys on kohdillaan (noin 0.02" irti rihloista) ei ruutipanoksella oo käytännössä muuta virkaa kuin vauhti. Itse lataan aikalailla kaiken 95-97% taulukkomaksimista ja käyntikeskiarvo on sitä 0.5moa luokkaa.

MOj

Lainaus käyttäjältä: metsienmies - huhtikuu 08, 2023, 13:34
Oman kokemuksen mukaan kun luodin asetussyvyys on kohdillaan (noin 0.02" irti rihloista) ei ruutipanoksella oo käytännössä muuta virkaa kuin vauhti.

Ihan oikeinko tosissaan kirjoittelet näitä.

Woodsman

Lainaus käyttäjältä: metsienmies - huhtikuu 08, 2023, 13:34
Oman kokemuksen mukaan kun luodin asetussyvyys on kohdillaan (noin 0.02" irti rihloista) ei ruutipanoksella oo käytännössä muuta virkaa kuin vauhti. Itse lataan aikalailla kaiken 95-97% taulukkomaksimista ja käyntikeskiarvo on sitä 0.5moa luokkaa.

Hieman eri mieltä tästä olen, mutta kukin menee tyylillään.

HxM

Oman rajallisen kokemuksen mukaan riippuu ihan pyssystä, luodista jne. vaikuttaako ruutimäärä käyntiin vai ei. Minulla on ainakin yksi pyssy, jonka kanssa tuntuu, että ruutimäärä ja latauspituus ei vaikuta käyntiin lainkaan. Ainakaan jos ampuu tilastollisesti merkittäviä määriä jokaisella latauksella.

Henri

Oma kokemus Lapuan täysvaippa 9,3g luodista on että paras tarkkuus saavutetaan 0,5- 0,8 mm rihlakosketuksesta. Viimeisin huomio oli että hylsyn kaulan supistuspituudella on todella suuri merkitys, kannattaa tehdä supistusta aika tarkasti luodin laakeripinnan verran.

N555 sotkee piippua melko nopeasti tai sitten se johtuu piipusta ( Shilen SM), kuitenkin jonkin verran meni testejä harakoille ennen kuin huomasin että kasojen koko johtui karstaisesta piipusta, jolla ammuttu noin 200 laukausta. Joka kerta kuitenkin teen peruspuhdistuksen...

Vielä ei juurikaan olla päästy paremmaksi kuin Sako Rangella (0,5moa), mutta jospa se vielä löytyis tai sitten pitää opetella ampumaan. Onko tietoa mitä ruutia käytetään tuossa tehdas rangessa?