Vanhoja nalleja, uskaltaako käyttää ?

Aloittaja roris, maaliskuu 22, 2023, 10:48

« edellinen - seuraava »

roris

Minulle tarjottiin eräästä kuolinpesästä Vihtavuoren isoa (magnum primer 68) ja pientä nallia (malli 22 ?) joitakin satoja kappaleita, mutta arveluttaa vähän onko ne enää kuranttia tavaraa. Kuvien perusteella nallit näyttävät ihan hyviltä. Nallit ovat yhtä kirkkaita kuin uudet ja ne ovat edelleen alkuperäisissä rasioissaan. Nallit on ostettu 80 -luvun puolessa välissä ja säilytetty huoneenlämmössä.
Uskaltaisikohan noilla ladata panoksia ? .30-06 ja 6.5 Creedmoor harjoituspanoksissa noita voisi harkita.

veeteetee

Siitä vaan, pahin seuraus on, että tulee laukeamaton.

260

Todennäköisesti pelaa normaalisti, kun oikein säilytetty. Vanhimmat kiväärinpatruunat ovat olleen n.50 vuotta vanhoja, mitä olen ampunut. Yhtään ei ole jäänyt vielä lähtemättä, tai muutakaan kummallista. Toki eri ongelmia voi väärällä säilytyksellä tulla paljon tuoreimpiinkin patruunoihin tai nalleihin.
<t></t>

MikaS

Lainaus käyttäjältä: roris - maaliskuu 22, 2023, 10:48
Minulle tarjottiin eräästä kuolinpesästä Vihtavuoren isoa (magnum primer 68) ja pientä nallia (malli 22 ?) joitakin satoja kappaleita, mutta arveluttaa vähän onko ne enää kuranttia tavaraa. Kuvien perusteella nallit näyttävät ihan hyviltä. Nallit ovat yhtä kirkkaita kuin uudet ja ne ovat edelleen alkuperäisissä rasioissaan. Nallit on ostettu 80 -luvun puolessa välissä ja säilytetty huoneenlämmössä.
Uskaltaisikohan noilla ladata panoksia ? .30-06 ja 6.5 Creedmoor harjoituspanoksissa noita voisi harkita.

Ei missään nimessä::), voin ottaa tuhottavaksi  ;)

roris

Taidan sitten ottaa nallit vastaan ja ladata muutaman kokeeksi, nykyisellä nallien saatavuudella en raskisi lähettää tuhottaviksi. ;)