Main Menu

Aseen pinnoite?

Aloittaja JSR, joulukuu 26, 2022, 16:05

« edellinen - seuraava »

JSR

Tuossa olisi pari kivääriä, joissa piippuja on uritettu kevennysmielessä.

Pinta uupuu, ja mielessä on ollut niihin joku parempi sään kesto kuin sinistys.

Mitä ehdottaisitte? Tekijääkin saa suositella.

Koheltaja

-Kilikalin voi vetää itse, kestää minkä kestää ja helppo uusia.

-2-komponenttimaali, kestävä pinta mutta vaatii maaliruiskun mutta saa myös kilikalina, mattakilikalit voi olla hakusessa. Paljon parempi kun perus kilikali. Olen luopunut 2k maaleista koska maalauskamojen putsaaminen on tympeää touhua.

-Pulverimaali on steppi kestävämpään suuntaan, kerros yleensä paksuhko ja kestää kulutusta melkoisen hyvin.

-Cerkote ja vastaavat pinnoitteet on kestäviä ja ohuita pinnoitteita jotka tunnetusti suojaa hyvin myös korroosiolta.

Minkä tahansa noista valitsee niin jokainen on säänkestolta 100x parempi kun sinistys, jos tulee naarmu niin sen saa paikattua helposti ja taas on pinta suojattu.

Omissa piipuissa on joko mattamusta kilikoli tai jos olen jaksanut ottaa pulverikamat esille niin satiinimusta pulverimaali. En ole parempaa pinnnoitetta kaivannut.

Kylätason ampuja

rum

Onkohan pikku pintaruosteella mitään väliä kunhan siitä reiästä pitää huolta, siellähän se ruostuvin rauta on. ;)

JSR

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - joulukuu 26, 2022, 18:24

-2-komponenttimaali, kestävä pinta mutta vaatii maaliruiskun mutta saa myös kilikalina, mattakilikalit voi olla hakusessa. Paljon parempi kun perus kilikali. Olen luopunut 2k maaleista koska maalauskamojen putsaaminen on tympeää touhua.

-Pulverimaali on steppi kestävämpään suuntaan, kerros yleensä paksuhko ja kestää kulutusta melkoisen hyvin.

-Cerkote ja vastaavat pinnoitteet on kestäviä ja ohuita pinnoitteita jotka tunnetusti suojaa hyvin myös korroosiolta.

Minkä tahansa noista valitsee niin jokainen on säänkestolta 100x parempi kun sinistys, jos tulee naarmu niin sen saa paikattua helposti ja taas on pinta suojattu.

Omissa piipuissa on joko mattamusta kilikoli tai jos olen jaksanut ottaa pulverikamat esille niin satiinimusta pulverimaali. En ole parempaa pinnnoitetta kaivannut.

https://share.icloud.com/photos/0e6Ew7ZMnmVFcnp31djrDnjnQ

Kilikali on jo tuttua ja ihan toimivaa kyllä. Mietin vaan vähän "parempaa" tai siistimpää ratkaisua. Ite kun tekee niin saa sellaisen kun sattuu tulemaan.. Ja se ei jälen puolesta ole samaa kuin teetetty jälki.

Miten muuten cerakote, voiko sen vetää lukkoonkin, kestääkö siinä?

Perkeleen_Luoma

Lainaus käyttäjältä: JSR - joulukuu 26, 2022, 22:22
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - joulukuu 26, 2022, 18:24

https://share.icloud.com/photos/0e6Ew7ZMnmVFcnp31djrDnjnQ

Kilikali on jo tuttua ja ihan toimivaa kyllä. Mietin vaan vähän "parempaa" tai siistimpää ratkaisua. Ite kun tekee niin saa sellaisen kun sattuu tulemaan.. Ja se ei jälen puolesta ole samaa kuin teetetty jälki.

Miten muuten cerakote, voiko sen vetää lukkoonkin, kestääkö siinä?

Voi mikäli toleranssit antaa myöden, mutta kyllä se liukupinnoilta kuluu pois. Toki lukon olkia ei kannatta sillä "maalata".
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

PeeVee

Kyllä sinistys kestää. Pidät vain huolen, että kantohihna on molemmista päistä kiinni😁.
Tietenkin norm. kosteudet pois ja öljyä pintaan.

MMä

Kaapataanpas ketju.

Olisi yhden pyssyn värittämiseen tarve. Toisessa on Cerrakote ja se on kyllä ollut aivan huippu. Alan kotimainen "kärkifirma" vaan ottaa hintaa sen verran ettei kehtaa Arsenalia sinne laittaa tehtäväksi. Käyttöön todennäköisesti riittäisi ilmakuivuva C-sarjan pinnoite

Sitäpä siis kyselemään...
1) Onko jollain maalausvehkeet nurkissa ja esim Sniper Greeniä omista ylijääneen?   Vieläpä tekisi periaatteella "nopeasti rumaa" yhden AK:n?
2) Lähtisikö joku kimppaan ostamaan pinnotetta ja laitetaan pari pyssyä samalla vaivalla? Itseltäni kun puuttuu välineet (maaliruisku) ja tila, ei auta vaikka itse pinnoitteen tilaisin...

YV tavoittaa.

Lähetetty minun SM-A536B laitteesta Tapatalkilla

raato1

Lainaus käyttäjältä: JSR - joulukuu 26, 2022, 16:05
Tuossa olisi pari kivääriä, joissa piippuja on uritettu kevennysmielessä.

Pinta uupuu, ja mielessä on ollut niihin joku parempi sään kesto kuin sinistys.

Mitä ehdottaisitte? Tekijääkin saa suositella.
Kilikoli pohjalle ja pinnalle sama kilikoli eri värissä vaikka karvahatulla töpöteltynä 8)

astalo

Lainaus käyttäjältä: MMä - helmikuu 11, 2024, 14:24
Kaapataanpas ketju.

Olisi yhden pyssyn värittämiseen tarve. Toisessa on Cerrakote ja se on kyllä ollut aivan huippu. Alan kotimainen "kärkifirma" vaan ottaa hintaa sen verran ettei kehtaa Arsenalia sinne laittaa tehtäväksi. Käyttöön todennäköisesti riittäisi ilmakuivuva C-sarjan pinnoite

Sitäpä siis kyselemään...
1) Onko jollain maalausvehkeet nurkissa ja esim Sniper Greeniä omista ylijääneen?   Vieläpä tekisi periaatteella "nopeasti rumaa" yhden AK:n?
2) Lähtisikö joku kimppaan ostamaan pinnotetta ja laitetaan pari pyssyä samalla vaivalla? Itseltäni kun puuttuu välineet (maaliruisku) ja tila, ei auta vaikka itse pinnoitteen tilaisin...

YV tavoittaa.

Lähetetty minun SM-A536B laitteesta Tapatalkilla

Paljonko ceracote pinnoitus kivääriin keskimäärin maksaa?Pitäisi yksi puolarikivääri pintakäsitellä ja toi pinnoitus kiinnostaisi.

astalo

Ceramet oy vastasi hintakyselyyn,että 290e olisi pinnoitus.

Koheltaja

Kylätason ampuja