Kiitos HJu. Selventi asioita huomattavasti. Kiikari puhtaasti ratakäyttöön ja tulee Jalosen .308 päälle, kait se kestää siinä. Alkanut kiinnostaa ampua pitemmälle matkalle. Ei toistaiseksi tarvi valoa ja kun paremman kiikarin saan hankittua niin jompikumpi Venom tai Diamondback siirtyy Sakon piekkarin päälle sakon optiloceilla. Nuista kahdesta pitäisi kait valita. Optilocit muuten hyvät sisärenkaalla, mutta kiikaria vaihtaessa jokunen vuosi sitten tuohon Jaloseen nii sisä rengas oli katkennut ja siitä puuttui noin sentin pala. En viittinyt ruveta liimailemaan ja nakkasin palasen roskiin ja ajattelin ettei se haittaa, jos siitä pieni pala puuttuu ja kun uutta sisärengasta ei ollut mistä laittaa, renkaat kiinni. Irrotin kiikarin pari viikkoa sitten vaihtaakseni sen toiseen aseeseen niin hoksasin että että runkoon oli puuttuvan sisärenkaan pätkän kohdalle tullut juhlava pullistuma ja viereen painauma, että silleen. Se on vain kumma että kaikki pitää opetella kantapään kautta. Olen huomannut että nuo sisärenkaat katkeilee, olen huomannut sen muissakin jaloissa, kait se aika niissä tekee tehtävänsä, tai olen kiristänyt liikaa. Periaate, että kaikki kiristetään kahden kulmahampaan tiukkuuteen ja kun naksahtaa niin kierros takaisin. Markka aikaan meni kymppejä, nyt tuntuu että satasia. Autoja pitää olla kaksi, vuosi sitten maasturista porsi laatikko, kesällä kannentiiviste, kaksi lasta opiskelee yliopistossa, vanhin on jo onneksi työelämässä. Rahaa on mutta ei kunnon vaatteita. No, nämä loput ei aivan kuulunut aiheeseen, mutta tulipahan kirjoitettua. Metsästys aseissa Leupoldia ja Meoptaa.