Onkos kenelläkään kokemusta näistä inserteistä, jotka asennettaiseen vaikkapa ESS ICE suojalasien sisään? https://www.atom-airsoft.fi/tuote/ess-vice-rx-insert-crossbow-ice-naro/
Ilmeisesti tuo on vain linssiteline, ja optikolla teetetään linssit.
Meikäläisellä on ne vanhemman mallin insertit Crossbowien / NVG suojalasien kaverina.
Kyllä, nuo ovat tosiaan insertti, johin pitää teetättää itse linssi. Nisseniltä/Instrulla taisivat olla luokkaa 75€ per linssi.
SRA-tyyppisessä touhussa menevät oikein kivasti, mutta TA-optiikan kanssa toimiessa ne vaikeuttavat kyllä elämää, vieläpä eri tavalla kuin normaalit silmälasit.
Hyvän tähtäinkuvan ottaminen, varsinkin vähän erikoisemmista asennoista on minulle huomattavasti hankalampaa suojalasien ja inserttien kanssa, kuin normaalit silmälasit päässä. Molemmat vaativat pahimillaan lasien paikan korjaamista/vaihtamista, mutta sen lisäksi insertin kanssa hommassa on enemmän "hakemista".
En oikein osaa sanoa, että mikä tuon aiheuttaa. Onko sen takana tuo ylimääräinen linssi ja kehys ja niiden vaikutus, vai pelkästään suojalasit itsessään vai peräti insertin linssin pienempi koko verrattuna silmälasien linssiin. Vai peräti kaikki yhdessä. On toki myös mahdollista että ongelma on aseen perän takana.
Huonoa: Yksi linssi lisää joka voi mennä huuruun, likaiseksi jne.
Erityistä hyvää noissa on se että ne ovat huomattavasti jämäkämmät ja vähemmän hajoamisalttiit kuin normaalit silmälasit. Erityisesti jos tykkää kehyksettömistä malleista.

Tarkka-ammunta touhuihin voin suositella varauksella mutta SRAssa ja Toiminnallisessa ammunnassa ovat ICEt ja insertit minulla toimineet aivan moitteetta.
TA-toimintaan ehkä teetättäisin suojalasit vahvuuksilla, vaikka niille tuleekin enemmän hintaa.