Kirjoittaja Aihe: sako 30-06  (Luettu 412 kertaa)

okkelimies

• *
sako 30-06
« : Syyskuu 20, 2021, 10:37 »
Päivää.
Kysymys ei nyt suoraan koske ta hommia,mutta täällä nyt on asetietämystä paljon niin päätin kysellä täällä.
Asennutin hirvipyssyyni vaimentimen tässä taannoin asesepällä piippua lyhennettiin joitakin senttejä ja vaimennin on sak:n ultra(?)
Osaatteko sanoa mitä pirua tässä on taphtunut,radalla ammuttaessa vaimennin lensi hel***ttiin! Se siis purkautu koko vehje! Piipun päähän jäi vaimentimen kierreosa kyllä mutta purkista korkkasi yhdestä liitoksesta ja lensi mäkeen,luulin että joku heitti minua termospullolla😁

Nyt on tämä syksy menty ilman vaimenninta ja ampumakokeessa ammuttajakin kyseli että mikä liekinheitin tämä sinun ase on.

Kävikö tässä nyt niin,että 30-06tosesta ei kannattanut piippua lyhentää vai mitä ihmettä tässä kävi 😳

SO

• Administrator
Vs: sako 30-06
« Vastaus #1 : Syyskuu 20, 2021, 11:12 »
Huonolaatuinen vaimennin ei ilmeisesti kestänyt kasvanutta suupainetta, otti ja purkaantui.

HJu

• *
« Vastaus #2 : Syyskuu 20, 2021, 11:22 »
Vaimennin on voitu myös asentaa väärin  niin että luoti on osunut välilaippaan ja silloin se koko vaimennin tosiaan lähtee maata kiertävälle radalle. Epäilisin tätä. Ei nykyään kiväärivaimentimet yleensä vielä 30-06:n suupaineesta räjähdä.
Terveisin,

HJu

veeteetee

• *
« Vastaus #3 : Syyskuu 20, 2021, 11:40 »
Yleensä hyvän kuvan tapahtuneesta saa CSI Miami -tekniikalla eli RayBanit päähän ja keräämään kaikki osaset kenturalta. Luodin osuminen laippoihin kun jättää jälkensä, saumojen korkkaaminen jättää jälkensä jne. Oikealla kameralla otettuja hyvälaatuisia makrokuvia voi sitten vaikka linkittää tännekin.

BR-tuotteen vaimenninta kutsuttiin aikanaan vuoden vaimentimeksi, toisinaan jopa kahden. Itseltäkin yksi lensi reilut 60 metriä hitsien korkatessa. Yhden SAK:in vaimennuskyky oli kovin vaatimaton ja vaimentimen päälle laitettu paperi paljasti, että alumiinisen pöntön jokainen kierreliitos vuoti tuottaen lisämelua.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2021, 16:06 kirjoittanut veeteetee »

SO

• Administrator
« Vastaus #4 : Syyskuu 20, 2021, 11:56 »
Mä oon usemman kerran ampunut vinossa olleen vaimentimen paskaksi niin että luoti osuu vaimentimeen ulosmennessä, mutta ei ne koskaan ole irti lähtenyt sen takia. Kaksi kertaa olen nähnyt kun AACn pikakinnitteinenn vaimennin lentää etumaastoon kahdella peräkkäisellä laukauksella ennenkuin uskottiin että se kiinnitys ei toimi.