Kirjoittaja Aihe: Vinkki viikonlopuksi -kolumnisarja  (Luettu 1665 kertaa)

MMä

• *
  • Mielipiteeni eivät välttämättä edusta työantajaani
Vs: Vinkki viikonlopuksi -kolumnisarja
« Vastaus #15 : Toukokuu 12, 2021, 17:40 »
Hyvä teksti!

Mulla on erilaiset siteet käytössä, kun ajatuksena on se, että toimivat myös lasten ja eläinten ohuissa raajoissa. Hankalampi laittaa itselle, mutta nää on kompromisseja.

Mä koen ns. kovalla siteellä treenaamisen olevan ihan ok. Toki pitää tarkistaa siteen kunto treenin jälkeen, mutta sama pitää tehdä välillä, vaikka vain kuskaisi niitä mukana.
Kiitos

PV muutti juuri ohjeistustaan tuon mukaiseksi noilla "kovilla" treenaamisesta kun tuossa jutussa mainitsin. Itse tosiaan olen sen jälkeen pitänyt erikseen harjoittelusiteen ihan tuon ohjeen mukaisesti niin töissä kun omissakin varusteissa.
#tacticalmajorsclub
TA-killan ase-ja ampumakouluttaja

SO

• Administrator
« Vastaus #16 : Toukokuu 13, 2021, 14:30 »
CATissa on oleellista nähdäkseni se, että miten sen pakkaa, miten sulkutarran pitää paikallaan ja että käytön jälkeen vetää sisällä olevan kiristyshihnan suoraksi ja pois kierteeltä kuten cABC-kurssilla kouluttaja mainitsi. PVMoodlesta löytyy muuten koulutuspaketti aiheeseen kun hakee ”taisteluensiapu opetuspaketti”.

MMä

• *
« Vastaus #17 : Toukokuu 13, 2021, 15:21 »
CATissa on oleellista nähdäkseni se, että miten sen pakkaa, miten sulkutarran pitää paikallaan ja että käytön jälkeen vetää sisällä olevan kiristyshihnan suoraksi ja pois kierteeltä kuten cABC-kurssilla kouluttaja mainitsi. PVMoodlesta löytyy muuten koulutuspaketti aiheeseen kun hakee ”taisteluensiapu opetuspaketti”.
Tuo ohje miten pakata CAT oikein  tulee muuten myös ainakin gen 7 CAT:n pakkauksessa mukana myös.

Moodlen pakettia en olekaan katsonut, pitänee duunissa vilkaista.
#tacticalmajorsclub

A_Vieggi

• *
« Vastaus #18 : Toukokuu 16, 2021, 08:20 »
Toi moodlen paketti on kyllä hyvä. Käytin sitä aikanaan myös opinnäytetyön lähteenä  kun tein töihin EA koulutusta. Suosittelen vahvasti kaikkien tutustumaan siihen.

Lähetetty minun SM-A600FN laitteesta Tapatalkilla

MMä

• *
« Vastaus #19 : Kesäkuu 09, 2021, 18:13 »
Uusin vinkki ulkona. Tällä kertaa jatketaan naamiointiteemaa kasvojen naamionnilla.

https://www.reservilainen.fi/uutiset/maenpaan_vinkit_kasvojen_naamiointi
#tacticalmajorsclub

LSa

• Killan puheenjohtaja
  • Edistän: 1 | +5 | 8 | 9 | 36 | 37 | 39 | 41 | 44
« Vastaus #20 : Kesäkuu 09, 2021, 22:06 »
Hyvä teksti!

Mä olen vuosia vetänyt ensin rasvaa kasvoihin. Sen ansiosta värit lähtee pesussa helpommalla pois, ja yleisillä kulkuvälineillä viikonlopun treenin jälkeen liikkuessa näyttää (melkein) ihmiseltä.

Omat maalit irtoaa kohtuu hyvin Sea to Summitin retkeilysaippualla.

Kasvomaalien käyttö on mennyt intissä mahtavasti eteenpäin! Tuli mentyä takavuosina monet harjoitukset silleen, että väki on katsoi vinoon, kun oli tiedustelukoulutettuna ainoa naamansa värjännyt. Sama oli joskus jopa Rajan sissien kanssa kerratessa.

Alkaa olla jo silleen, että tavallisillekin taistelijoille pitäisi jakaa tarvittaessa esiin vedettävä oranssi huomiopaneeli heijastimilla, jotta etsijät löytää ne metsästä, jos loukkaantuvat. Itsellä ollut parikymmentä vuotta metsässä mukana hätätilanteita varten oranssi kangas (erottuu oikeasti hyvin), heijastin (pimeässä se oranssi ei näy, ja vilkusta voi loppua paristot), pilli (tehokkaampi ja jaksamisen kannalta parempi, mitä huutaminen) ja punainen vilkku (herättää värin puolesta huomiota verrattuna valkoiseen vilkkuun, ja vilkku pelaa samoilla paristoilla pidempään, mitä jatkuva valo). Sitä kun on kerrankin katkaissut koipensa, niin tietää että vastaavassa tilanteessa ei paljoa kävellä.

LSa

• Killan puheenjohtaja
  • Edistän: 1 | +5 | 8 | 9 | 36 | 37 | 39 | 41 | 44
« Vastaus #21 : Kesäkuu 09, 2021, 22:08 »
Airsoftaajat käyttää raatoliinaa. Se voisi olla helppo ja valmisratkaisu hyvän naamioinnin onnettomuustilanteissa aiheuttamaan löytymisongelmaan.

MMä

• *
« Vastaus #22 : Kesäkuu 09, 2021, 22:11 »
Hyvä teksti!

Mä olen vuosia vetänyt ensin rasvaa kasvoihin. Sen ansiosta värit lähtee pesussa helpommalla pois, ja yleisillä kulkuvälineillä viikonlopun treenin jälkeen liikkuessa näyttää (melkein) ihmiseltä.

Omat maalit irtoaa kohtuu hyvin Sea to Summitin retkeilysaippualla.

Kasvomaalien käyttö on mennyt intissä mahtavasti eteenpäin! Tuli mentyä takavuosina monet harjoitukset silleen, että väki on katsoi vinoon, kun oli tiedustelukoulutettuna ainoa naamansa värjännyt. Sama oli joskus jopa Rajan sissien kanssa kerratessa.

Alkaa olla jo silleen, että tavallisillekin taistelijoille pitäisi jakaa tarvittaessa esiin vedettävä oranssi huomiopaneeli heijastimilla, jotta etsijät löytää ne metsästä, jos loukkaantuvat. Itsellä ollut parikymmentä vuotta metsässä mukana hätätilanteita varten oranssi kangas (erottuu oikeasti hyvin), heijastin (pimeässä se oranssi ei näy, ja vilkusta voi loppua paristot), pilli (tehokkaampi ja jaksamisen kannalta parempi, mitä huutaminen) ja punainen vilkku (herättää värin puolesta huomiota verrattuna valkoiseen vilkkuun, ja vilkku pelaa samoilla paristoilla pidempään, mitä jatkuva valo). Sitä kun on kerrankin katkaissut koipensa, niin tietää että vastaavassa tilanteessa ei paljoa kävellä.
Kiitos.

Moni käyttää rasvoja ja itse sain myös vinkin (jota en ole vielä kokeillut):
"Poistovinkki: perusvoidetta pyyheliinaan ja pyyhkäisy nassuun. Väri jää pyyhkeseen, rasva iholle. Hellävarainen ratkaisu kulmakarvoille ja silmäluomille.
Vasta lopuksi pesu lämpimällä vedellä, parranajo vaahdolla(karvanaamat) ja huuhtelu kylmällä."

Itselläni on aina lähtenyt ihan vesi+saippua pesulla.
#tacticalmajorsclub