Kirjoittaja Aihe: Rihlan nousun mittaaminen  (Luettu 1021 kertaa)

Lynx94

• *
Rihlan nousun mittaaminen
« : Joulukuu 30, 2020, 15:38 »
Miten mittaatte rihlan nousun. Olen tehnyt mittaukset tämän Midwayn ohjeen mukaisesti, https://youtu.be/cdoCNZBlRGQ. Mittauksissa on kuitenkin niin paljon heittoa, että niihin ei voi luottaa. Olen kokeillut erittäin tiukoillakin laputuksilla öljyttynä ja ilman, mutta en saa samoja tuloksia.

veeteetee

• *
Vs: Rihlan nousun mittaaminen
« Vastaus #1 : Joulukuu 30, 2020, 16:33 »
TIUKKA lappu ja LAAKEROITU kahva rassissa auttavat.

Lynx94

• *
« Vastaus #2 : Joulukuu 30, 2020, 20:41 »
Itse epäilen noita puhdistupuikkoja. Minulla on kaksi Oulun Työstökeskuksen puhdistuspuikkoa ja kolmas jossa ei ole valmistajan nimeä, mustapäinen sekin. Kevyesti ne pyörivät kun ei ole rasitusta, mutta kun työntää vastaan, niin ehkä ne eivät silloin rullaa tarpeeksi kevyesti. Pitäisihän puikkojen muutenkin rullata hyvin, jotta rihlojen pohjat puhdistuvat. Näillä puikoilla puhdistulaput luistavat rihlojen yli.
Täytyy käydä testaamassa muita malleja.

MOj

• *
« Vastaus #3 : Joulukuu 30, 2020, 21:30 »
Dewey on lääke tähän.

Koheltaja

• *
« Vastaus #4 : Joulukuu 31, 2020, 06:52 »
Myös Riistamaan maahantuoma Paul Clean hiilikuituvartinen puhdistuspuikko on hyvä vaikka ei ole kuulalaakeroitu, laakeripintana toimii messinki POM muovia vasten ja pyörii herkästi. Mä tein aikoinaan vastaavat puikot, yhdessä samalainen laakerointi kun Paulin puikoissa ja kahteen herkkä laakerointi. Käytössä ei huomaa eroa herkkyydessä. Deweyn puikot on myös hyvät, sieltä parhaimmasta päästä. OTK:t kelpaa sukkapuikkojen aihioiksi, piippuun niitä ei kannata työntää.
Kylätason ampuja

VeeJii

• *
« Vastaus #5 : Tammikuu 13, 2021, 20:06 »
Deweystä ei oo kokemusta, mutta Oulun työstökeskuksen puikosta on.
Ei ole hääppöinen laakeriltaan.
Ite ostin tilalle/rinnalle Bore Techin puikon ja kyllä on Oululaiset jääny narikkaan.

Homer

• *
« Vastaus #6 : Tammikuu 14, 2021, 07:04 »
Samanlaisia kokemuksia. Omien puikkojen kahvoista rullaa iloisimmin Tipton.