Kirjoittaja Aihe: Trijicon Tenmile 6-24x50mm ja kilpailijat  (Luettu 2369 kertaa)

saku_s-t

• *
Vs: Trijicon Tenmile 6-24x50mm ja kilpailijat
« Vastaus #15 : Heinäkuu 08, 2020, 21:37 »
Itse en muita edes harkitsisi jos saisin tonnin ympyröihin tuon bushnell dmr ii. Hyvä kuvanlaatu, zerostop, todella monipuolinen suurennus alue, matalat tornit, passeli ristikko ja kestävä kuin mikä. Suosittu putki ameriikan PRS piireissä hintaansa nähden. Itselläni tuosta vanhemman sarjan ERS ja en voi valittaa mistään. Vanhemmassa  DMR:ssä on vain 5 MRAD per kierros eikä tainnut olla zerostopia mutta en ole ihan varma

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2020, 21:38 kirjoittanut saku_s-t »

Perkeleen_Luoma

• *
« Vastaus #16 : Heinäkuu 08, 2020, 22:11 »
Jos PST2 saa vanhalla ristikolla tonnilla, niin ehdottomasti sellainen.
If you haven’t failed, you’re not trying hard enough.

metsienmies

• *
« Vastaus #17 : Heinäkuu 09, 2020, 20:49 »

A) Vortex Strike Eagle 5-25x56 FFP MOA-napsuilla (suuri koko metsästyskäytössä vähän arveluttaa, vaikkei paino olekaan hirveän paha...)

Tuo riippuu hieman miten metsästät, mutta itsellä metästyskäytössä esim steiner m5xi 5-25 roskalintuihin ja kanalintuihin eikä itsellä ole ikinä ollut ongelmia kaluston koossa metästyskäytössä. Omasta mielestä kiikarin fyysinen koko on yksi merkityksettömämmistä asioista etenkin suomen maassa, kun autoa ei saa apunaan käyttää. Jos ase reppua käyttää niin esimerkkinä savotta torrakko 2.0 mahtuu melkeen minkälainen kampe vain, swedteam backboneen ei taas mahtuisi.

Jullimus

• *
« Vastaus #18 : Heinäkuu 13, 2020, 17:18 »
Negatiivisista kommenteista huolimatta, kävisin kyllä kaupassa hipelöimässä tuota Zeissin v4 4-16x44 mallia. Itteltä löytyy sama putki linnustuskäytössä zmoa ristikolla. Omassa käytössä matkanarviointi hoituu etäisyysmittarilla ja sopivat kulmaminuutit voi arvuutella zeissin hunting app sovelluksesta älyluurista. On muuten äärettömän helppokäyttöinen ballistiikka sovellus. Hinta/laatu hyvä. Suosittelen tutustumaan!

iippo777

• *
« Vastaus #19 : Heinäkuu 14, 2020, 19:45 »
Zeissin v4 6-24 saa jatkossa ristikolla 60 valaistuna pisteellä. Itsellä on tuollainen tilattuna Tikan päälle. Siinä teki myyjä Suomessa (en mainitse, kun en tiedä miten näitä saa ennankoon mainostaa?) hyvän työn, kun en valaistua zmoa-1 halunnut (koko ristikon valaisu ei tuntunut hyvältä silmille) niin ilmoitti, että heinäkuussa julkaistaan ko. Ristikko.

Suosin itse isoja brändejä jos haluan vaihtaa tms niin käytettynä on paremmat markkinat. Lisäksi paikallisia kauppiaita on hyvä tukea muuten saa patruunatkin tilailla jatkossa rajojen ulkopuolelta.

L@@kinta

• *
« Vastaus #20 : Heinäkuu 21, 2020, 15:35 »
Itsellä Zeiss v4 6-24. 6.5 creedmooressa. Tuo zeissin appi on loistava ja antaa naksut monelle patille. Voi käyttää myös itse laadittujen kanssa. Kyllä 300m teeri kippaa kevyesti. Tosin kyllä ilman naksujakin tohon matkaan saa vielä ammuttua jos metsästys kokemusta on. Etäisyysmittarilla matkat otan. Ellei nyt aivan sniperiksi rupea niin kyllä on omasta mielestä hyvä peli. 1100€ maksoi huvilalla valaistulla ristikolla kun vähä tinkas. Jos metsästys on pääpaino ja matka 400 tai alle niin ei tarvi muita kiikareita.

FINSchroderus

• *
« Vastaus #21 : Elokuu 14, 2020, 08:14 »
Itse en muita edes harkitsisi jos saisin tonnin ympyröihin tuon bushnell dmr ii. Hyvä kuvanlaatu, zerostop, todella monipuolinen suurennus alue, matalat tornit, passeli ristikko ja kestävä kuin mikä. Suosittu putki ameriikan PRS piireissä hintaansa nähden. Itselläni tuosta vanhemman sarjan ERS ja en voi valittaa mistään. Vanhemmassa  DMR:ssä on vain 5 MRAD per kierros eikä tainnut olla zerostopia mutta en ole ihan varma

Kiitos saku_s-t uskonvahvistuksesta. Nyt on DMR hankittu ja ainakin esikatselun perusteella olen TODELLA tyytyväinen.

saku_s-t

• *
« Vastaus #22 : Elokuu 14, 2020, 08:21 »
Tuliko tuo vanha vai uusi DMR hankittua? Itsellä välillä näpit syyhyää kun tulee noita DMRII myyntiin käytettynä sopu hintaan mutta toistaiseksi ei ole ollut ylimääräistä rahaa tai riittävän kovaa tarvetta että olisin saanut hankittua

FINSchroderus

• *
« Vastaus #23 : Elokuu 14, 2020, 08:26 »
Kiitos kaikille kommentoinnista! Tämä oli näin aloittelijalle erittäin valaiseva keskustelu ja vältin monta virhettä teidän ansiostanne. Kiikarikin löytyi kaiken lisäksi käytettynä Killan myyntipalstoilta! Nyt ei lopu optiikasta suorituskyky ihan heti, katsotaan innostuisiko sitä vaikka ihan TA-hommistakin nyt kun on vehkeet jo aikalailla kunnossa... Joka tapauksessa, oli kyllä huippupäätös kysyä neuvoa juuri täältä. Tulen varmasti kyselemään myös jatkossa  ;D

Niin ja kiikariksi valikoitui tosiaan käytettynä tuo ensimmäisen generaation Bushnell Elite Tactical DRM 3,5-21x50 34 mm runkoputkella.